  • 91. Data: 2014-04-13 11:50:28
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-13, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > Nie - to jest podejście błędne, represyjne i wbrew teorii prawa. Tak nie
    > wolno, nie żyjemy w zakładzie poprawczym!
    > Nawet za komuny tego uczyli, nie wiem, czy przestali?

    Przestań się powoływać na to czego uczyli, a czego nie jak na jakąś
    wszechwiedzę. Poza tym to Ty chciałbyś represyjne przepisy i nakaz
    ewidencji wszystkiego. A za komuny to właśnie wpoili wszystkim *brak*
    poszanowania państwa jako takiego. "Wspólne/państwowe czyli niczyje",
    co ma skutki do dzisiaj.

    > Nie może mieć zalet skoro uogólnia, zalety może ma, ale dla panstwa i
    > urzędników, a to państwo jest dla obywateli, a nie na odwrót.

    Zaletą dla podatników jest jego prostota i brak konieczności prowadzenia
    ewidencji. Skoro tego nie widzisz, to jesteś po prostu zaślepiony, albo
    myślisz że prowadzenie ewidencji to jest zerowy koszt i zerowa strata.

    > No i znów to zakładanie, że wszyscy kradną, kantują i kłamią, a dobry rząd
    > musi kombinować żeby z tej bandy złodziei coś uszarpać...

    To że wszyscy kłamią jest oczywistą oczywistością, nie wiem w jakim świecie
    Ty żyjesz, skoro wydaje Ci się inaczej. Co do kradzieży i kantów, to zapewne
    zależy od tego jak zdefiniujesz te pojęcia, ale w ujęciu "potocznym", myślę
    że każdemu się zdarzyło.

    Nie w tym rzecz. Całkiem sensowne jest założenie, że znakomita większość ludzi
    w Polsce traktuje wykroczenia podatkowe jak coś w stylu przejścia na czerwonym
    świetle i nie uważają tego za moralnie naganne.

    > Skąd ty masz takie poglądy?
    > Mam nadzieję, że nie jesteś urzędnikiem, to byłby koszmar dla petentów.

    Kim jestem, a kim nie jest absolutnie *bez znaczenia* dla tej dyskusji,
    a służy Ci jedynie temu żebyś się mógł personanem wykręcić od dyskusji
    merytorycznej.

    Faktem jest, że *nie* protestujesz przeciwko 50% KUP dla praw majątkowych,
    a protestujesz przeciwko 50% VAT (mimo że np. jest podobny mechanizm
    dot. zakupów samochodów w UK, a powołujesz się na "zachód"). Protestujesz
    bo jest to *w Twoim interesie*, a nie dlatego że jest tak "sprawiedliwie"
    i uczciwiej by było byś to przed sobą w końcu przyznał.

    Osoba nie będąca VATowcem nie ma prawa odliczyć tego podatku *w ogóle*
    i jakoś też nie słychać krzyków że to niesprawiedliwe. "Skala" podatkowa
    ni cholery nie jest w Twoim ujęciu "sprawiedliwa" a jest stosowana przez
    bardzo wiele krajów, w _tym_ Twoje kochane USA. Przeciwko temu też
    nie protestujesz, bo zapewne korzystasz z przywileju liniówki, albo
    nie przekraczasz progu w którym Ci to przeszkadza.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 92. Data: 2014-04-13 12:30:26
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Zaletą dla podatników jest jego prostota i brak konieczności prowadzenia
    > ewidencji. Skoro tego nie widzisz, to jesteś po prostu zaślepiony, albo
    > myślisz że prowadzenie ewidencji to jest zerowy koszt i zerowa strata.

    Dziękuję, że państwo tak dba, żebym się nie męczył i za klika tysięcy
    rocznie łaskawie zgadza się na tę "prostotę". Ale wykorzystującym auto na
    100% jakoś nie popuszcza, już prostoty nie ma? Po pracy - papierki i
    ewidencja, a dla "częściowo" vatowych po pracy siłownia i knajpka i zero
    papierków.
    Skoro można prowadzić ewidencję i podatnik chce ją prowadzić, żeby nie
    płacić haraczu, to czemu mu to zabierać i jeszcze nazywać "przywilejem"
    Przecież to idiotyzm. Teksty jak z dawnej eopki.

    Ty zarabiasz na życie, czy dostajesz od rodziców?

    Mieszasz przywileje z obowiązkami, uproszczenia z obciążeniami, działalność
    z jej brakiem, stosujesz komunistyczne domniemanie, że każdy kradnie, za
    chwilę zacznę podejrzewać, że to może twojego autorstwa ten bubel prawny
    rodem z czeluści PRLu?
    Ta dyskusja do nieczego nie prowadzi, bo jesteś człowiekiem o innym systemie
    filozoficznym i twój system wartości jest dla mnie równie obcy, co system
    opisywany w "Wojaku Szwejku".

    Aygul

  • 93. Data: 2014-04-13 12:58:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > (tak, wiem, i tak użycie pompek do przelewania paliwa by wzrosło,
    > ale co począć, część kosztów jednak zostałaby na właściwym
    > miejscu, bo "osobowego" nijak zamortyzować, a i trudniej naprawić
    > na koszt "służbowego" :>)
    Iiiii tam - kupujesz prywatne takie samo jak służbowe i daaajesz :->

    Maciek

  • 94. Data: 2014-04-13 17:42:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-13, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > Skoro można prowadzić ewidencję i podatnik chce ją prowadzić, żeby nie
    > płacić haraczu, to czemu mu to zabierać i jeszcze nazywać "przywilejem"

    To se ją prowadź i odliczaj 100%.

    > Przecież to idiotyzm. Teksty jak z dawnej eopki.

    Dla Ciebie każde zdanie inne niż Twoje jest tekstem z poprzedniej epoki,
    oznaką braku wykształcenia, oznaką należenia do kasty urzędniczej, czy
    wreszcie (jak poniżej) oznaką nieradzenia sobie w życiu.

    > Ty zarabiasz na życie, czy dostajesz od rodziców?

    A Ty jesteś powaznym biznesmenem, czy drobnym cwaniaczyną-bizneskenkiem,
    który na wszystkim musi urwać parę zł? Taką retorykę dyskusji stosujesz.
    Przyjemnie?

    A odpowiadając: idę o zakład, że zarabiam lepiej od Ciebie, więc o moją
    zaradność się nie martw.

> [...]
    > z jej brakiem, stosujesz komunistyczne domniemanie, że każdy kradnie, za
    > chwilę zacznę podejrzewać, że to może twojego autorstwa ten bubel prawny

    Bezczelnie kłamiesz i naginasz. Wskaź proszę mój cytat w którym napisałem
    że każdy kradnie, albo właź pod stół i odszczekuj.

    > Ta dyskusja do nieczego nie prowadzi, bo jesteś

    Bo jesteś człowiekiem odpornym na jakiekolwiek inne niż "ja i moje"
    argumenty. Tak, to nie ma sensu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2014-04-14 02:03:06
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > że każdy kradnie, albo właź pod stół i odszczekuj.

    > Bo jesteś człowiekiem odpornym na jakiekolwiek inne niż "ja i moje"

    W przypadku Muńka ( Moon, Ajgul, Azotox i in. nicki) rzeczywiście nie
    ma. Zaraz się dowiesz że jesteś dzieckiem milicjanta, pełowskim idiotą i
    lemingiem, a twój dziadek był SB-kiem, a ty to to komuch. U niego tak
    zawsze. Kiedy się zapętli w swoich teoriach i brak mu logicznych
    argumentów zaczyna argumentację ad personam i to najgorszego sortu.
    Poczytaj go sobie na pl.pregierz, a dowiesz się z kim dyskutujesz. :)

    --
    Sonn

  • 96. Data: 2014-04-15 10:45:28
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > A Ty jesteś powaznym biznesmenem, czy drobnym cwaniaczyną-bizneskenkiem,
    > który na wszystkim musi urwać parę zł? Taką retorykę dyskusji stosujesz.
    > Przyjemnie?

    zaraz, zaraz koleżko. To nie JA urywam, to szwejkowskie państwo urzędniczej
    tępoty MNIE urywa.
    To państwo cwaniakuje chcąc wyszarpać 100 baniek od pracujących ludzi.

    > Bezczelnie kłamiesz i naginasz. Wskaź proszę mój cytat w którym napisałem
    > że każdy kradnie, albo właź pod stół i odszczekuj.

    Ach, to jeszcze lepiej, zarzuciłeś to mnie tylko? I to nie raz? Jeszcze
    lepiej.
    Powiem ci tak, jak lubisz płacić, to życzę ci, żebyś płacił (dla wygody
    oczywiście) jeszcze więcej.

    A.

  • 97. Data: 2014-04-15 10:49:31
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Sonn" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    com...

> [...]
    > argumentów zaczyna argumentację ad personam i to najgorszego sortu.
    > Poczytaj go sobie na pl.pregierz, a dowiesz się z kim dyskutujesz. :)

    W kategorii przymułów z zerowym wyczuciem prawa na razie jesteś liderem TY.
    Ale kolega się stara, obrzuca gównem ludzi bez powodu równo i też nic nie
    rozumie, więc kto wie?
    Już wiesz i zrozumiałeś po latach kto zgłosił Adasia P. do prokuratora i co
    to jest stalking?

    Aygul