  • 1. Data: 2014-03-21 22:13:59
    Temat: Oświadczenie - festiwal PYRKON w Poznaniu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Otóż mój młodszy klon (14 lat) postanowił koniecznie udać się na
    festiwal fantastyki PYRKON w Poznaniu.

    No i gitara. Ale na stronie organizatora jest następująca informacja
    ( http://www.pyrkon.pl/2014/index.php?go=bilety )

    "Osoby niepełnoletnie zobowiązane są okazać przy akredytacji zgodę
    rodzica lub opiekuna prawnego na udział w konwencie wraz z jego
    kontaktowym numerem telefonu. Wzór oświadczenia dostępny jest tutaj."

    A oto treść tego oświadczenia :

    ***

    Ja, ....................................................
    .,
    legitymujący/legitymująca się dowodem osobistym nr
    ...................................., jako opiekun prawny
    ......, wyrażam zgodę na
    jego/jej udział w konwencie Pyrkon 2014, który odbędzie się w Poznaniu,
    w terminie od 21. marca 2104 do 23. marca 2014.

    Oświadczam również, iż jest mi znana tematyka oraz program konwentu
    Pyrkon 2014
    i w związku z ewentualnymi nieszczęśliwymi zdarzeniami lub wypadkami
    będącymi następstwem udziału w imprezie nie podniosę żadnych zarzutów
    wobec organizatorów oraz uczestników ani nie będę dochodzić żadnych
    roszczeń.

    ***

    Czyli niby, jak komuś spadnie na łeb jakieś rusztowanie, to niby sprawa
    wyłącznie tego, komu to spadło na łeb.
    I co wy na to ??

    Czy takie oświadczenie w ogóle ma jakąś "moc" w takim przypadku ?

  • 2. Data: 2014-03-21 22:20:03
    Temat: Re: Oświadczenie - festiwal PYRKON w Poznaniu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    tak sobie przeglądam regulamin, i tu mamy kolejny taki kwiatek

    pkt.11 - Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione
    przez uczestników na ciele, mieniu i umyśle.

  • 3. Data: 2014-03-21 22:33:26
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-03-21 22:13, sundayman pisze:

    > i w związku z ewentualnymi nieszczęśliwymi zdarzeniami lub wypadkami
    > będącymi następstwem udziału w imprezie nie podniosę żadnych zarzutów
    > wobec organizatorów oraz uczestników ani nie będę dochodzić żadnych

    Zmień na:
    i w związku z ewentualnymi nieszczęśliwymi zdarzeniami lub wypadkami
    będącymi następstwem udziału w imprezie podniosę uzasadnione zarzuty
    wobec organizatorów oraz uczestników i będę dochodzić wszystkich
    możliwych roszczeń.

    i tak nikt tego nie sprawdzi.

  • 4. Data: 2014-03-21 23:00:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-21 22:33, Bartolomeo pisze:

> [...]
    > będącymi następstwem udziału w imprezie podniosę uzasadnione zarzuty
    > wobec organizatorów oraz uczestników i będę dochodzić wszystkich

    dobre - tak zrobię :)

    Ale - niezależnie od tego pomysłu, to ciekaw jestem czy takie
    "oświadczenie" w tym konkretnym kontekście faktycznie pozbawia prawa
    dochodzenia np. roszczeń wobec organizatorów, że nie dopilnowali
    przykładowo prawidłowego zabezpieczenia czegoś tam ?

  • 5. Data: 2014-03-22 10:37:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > fantastyki PYRKON w Poznaniu.
    >
    > No i gitara. Ale na stronie organizatora jest następująca informacja

    Wobec treści art. 437 kc w związku z art. 435 kc to oświadczenie jest nie
    ważne. Organizator i tak będzie odpowiadał za szkody. Jednak skoro robi
    takie udziwnienia, to zalecałbym ostrożność.

  • 6. Data: 2014-03-22 12:35:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2014, sundayman wrote:

    > Ale - niezależnie od tego pomysłu, to ciekaw jestem czy takie "oświadczenie"
    > w tym konkretnym kontekście faktycznie pozbawia prawa dochodzenia np.
    > roszczeń wobec organizatorów, że nie dopilnowali przykładowo

    Przepisy przewidują z tego p. widzenia dwa rodzaje odpowiedzialności:
    - odpowiedzialnosć która z mocy przepisów jest domyślna, ale może być
    zniesiona/zmieniona
    - odpowiedzialność która z mocy przepisów jest nałożona na stronę

    Tej drugiej nie da się umownie uchylić i "zniesienia" nie działają.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-03-24 17:24:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wobec treści art. 437 kc w związku z art. 435 kc to oświadczenie jest
    > nie ważne. Organizator i tak będzie odpowiadał za szkody. Jednak skoro
    > robi takie udziwnienia, to zalecałbym ostrożność.

    no, już po zabawie :)
    Młodemu nie na łeb nie spadło szczęśliwie.

    Ale zastanawia mnie, kto tam wpada na takie pomysły ?
    Bo od razu mi się wydało podejrzanie takie cóś...

    Dzięki za wyjaśnienie, a właściwie potwierdzenie moich wątpliwości.

  • 8. Data: 2014-03-24 19:03:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości

    >no, już po zabawie :)
    >Młodemu nie na łeb nie spadło szczęśliwie.
    >Ale zastanawia mnie, kto tam wpada na takie pomysły ?
    >Bo od razu mi się wydało podejrzanie takie cóś...

    Madry organizator :-)

    Tam jest jeszcze drugie dno - organizator niewiele organizuje, duzo
    zalezy od uczestnikow.
    Jak jeden drugiego uszkodzi ... czy organizator odpowiada ?

    IMO - najrozsadniej to byloby impreze ubezpieczyc, w regulaminie
    napisac "uczestnicy sa ubezpieczeni do kwoty 10 tys zl" czy
    "organizator odpowiada do wysokosci 10k pln", a komu sie kwota nie
    podoba, to niech nie kupuje :-)

    J.

  • 9. Data: 2014-03-26 20:52:14
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 24.03.2014, 19:03, J.F pisze:

> [...]
    > "uczestnicy sa ubezpieczeni do kwoty 10 tys zl" czy "organizator
    > odpowiada do wysokosci 10k pln", a komu sie kwota nie podoba, to niech

    Jest jeszcze jedna możliwość - nie organizować imprezy, jeśli nie
    potrafi się zapewnić uczestnikom bezpieczeństwa.

    Pozdr.!
    (D)