  • 1. Data: 2007-09-06 09:35:34
    Temat: samochod na polskich numerach a obcokrajowiec
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    witam!
    uslyszalalm taka teorie, mianowicie, ze obywatel spoza unii europejskiej nie
    moze jezdzic samochodem w Polsce na polskich numerach rejestracyjnych.
    dlaczego?? z czego to wynika?? i jaki jest na to paragraf??

    dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-06 09:43:17
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    komorowa pisze:
> [...]
    > moze jezdzic samochodem w Polsce na polskich numerach rejestracyjnych.
    > dlaczego?? z czego to wynika?? i jaki jest na to paragraf??

    jest raczej na odwrót - osoba mieszkająca w Polsce nie może tutaj
    jeździć w samochodzie z obcymi numerami.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-06 10:53:41
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jest raczej na odwrót - osoba mieszkająca w Polsce nie może tutaj
    > jeździć w samochodzie z obcymi numerami.

    no własnie nie! wiec ponawiam pytanie

    dziekuje i pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-09-06 11:02:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "komorowa" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie moze jezdzic samochodem w Polsce na polskich numerach
    > rejestracyjnych. dlaczego?? z czego to wynika?? i jaki jest na to

    Bzdura.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2007-09-06 11:06:05
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "komorowa" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bzdura.

    dzieki!!

  • 6. Data: 2007-09-07 05:44:31
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Liwiusz pisze:
    > jest raczej na odwrót - osoba mieszkająca w Polsce nie może tutaj
    > jeździć w samochodzie z obcymi numerami.

    A dlaczego?

    Oczywiście nie mówimy o ubezpieczeniu, tylko o przeszkodach prawnych.

    --
    k.

  • 7. Data: 2007-09-11 11:28:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil "czemu" Bista" <t...@c...org> napisał w
    wiadomości news:fbqola$gte$1@mx1.internetia.pl...

    > A dlaczego?

    Dlaczego głupio pytasz?? Tak se tylko napisał, z nudów ;)))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2007-09-11 11:46:46
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Nostradamus pisze:
    > Użytkownik "Kamil "czemu" Bista" <t...@c...org> napisał w
    > wiadomości news:fbqola$gte$1@mx1.internetia.pl...

    > Dlaczego głupio pytasz?? Tak se tylko napisał, z nudów ;)))

    Z nudów, a owszem. Jednak podany przeze mnie przykład ma pewne
    uzasadnienie prawne mające na celu uniemożliwienie korzystania z pojazdu
    bez ponoszenia opłat celnych i innych podatków.

    Być może wynikać to z art. 71 p. 5 i 6 kodeksu drogowego. W
    internecie jest wiele dyskusji na ten temat, niektórzy twierdzili, że
    prowadząc pojazd na obcych numerach dostawali mandat, lub samochód był
    odbierany na parking celny.

    Przykładowa dyskusja na ten temat:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/9fbbe3f3f9866ec5/ff1bae1e68b72db
    d?lnk=st&q=samoch%C3%B3d+polak+obcych&rnum=5&hl=pl#
    czyli http://tiny.pl/1h7f

  • 9. Data: 2007-09-11 13:16:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Z nudów, a owszem. Jednak podany przeze mnie przykład ma pewne
    > uzasadnienie prawne

    Peplasz jak baba w maglu a tu mamy grupę poświęconą prawu.
    Wskaż przepis zabraniający mi jeżdźenia samochodem na np. niemieckich
    tablicach w Polsce. I broń boże nie falandyzuj;)