  • 21. Data: 2009-04-22 10:12:39
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia si
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    SJS pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktokolwiek wie jaka była kolejność naboi w przypadku rewolweru Blidy?
    > a/ Czy wszystkie komory zostały załadowane amunicja specjalną która
    > użyta prawidłowo nie zabija?
    > b/ Czy w bębenku była różna amunicja łącznie z normalnymi pociskami
    > kulowymi?
    > Jeśli odpowiedź a/ tzn w 100% był to wypadek przy próbie samookaleczenia
    > się a nie próba samobójstwa
    > Jeśli odpowiedź b/ tzn tez w 100% wypadek jw ponieważ bez problemu było
    > możliwe przekręcenie bębenka aby na pozycji przed lufą znalazł się do
    > strzału nabój kulowy a nie ten bezpieczny śrutowy

    I przez czas od tego zdarzenia, jakoś Pan Ziobro lub ktokolwiek inny
    komu podnoszono zarzut ponoszenia winy za to co stało się z Blidą jakoś
    tych argumentów nie użył.

> [...]
    > Na sali jest 150 słuchaczy.
    > Na pytanie kto posiada broń podnosi rękę 140 osób.
    > Po zadaniu następnego pytania - kto zna się na amunicji rękę podniosła
    > jedna osoba.
    > Jeśli na tyle osób które mają z bronią do czynienia na co dzień tylko
    > jedna osoba zadeklarowała się, że zna się na amunicji to szansa aby
    > zwykły użytkownik broni, który ma broń do obrony a nie do strzelania
    > sportowego wiedział czym różni się strzał amunicją specjalną,
    > woreczkową, z odległości 5-10 m od strzału z przyłożenia jest, z
    > prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, zerowa.

    Z przystawienia, zabić można nawet ślepakiem.

    Adam Kłobukowski

  • 22. Data: 2009-04-22 10:20:03
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia się
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > jesli byl katolikiem, to jest to kara dla niego jak najbardziej :)

    A wiesz to z pierwszej reki, o tym katolickim niebie do którego nie
    wpuszczają bez pokropku czy tylko sie domyślasz?

    > pytanie bylo z gatunku tych bardziej filozoficznych, a biorac od uwage

    Uważam ze z filozofią nie miało wiele wspólnego (chyba że jesteś fanem
    tego potworka "filozofia katolicka"), z bezmyślnymi stereotypami - wiele.

    > ze przeciez w polsce jest 99% katolikow :) to jest to duze
    > prawdopodobienstwo

    Nie przesadzaj, nawet KK nie podaje 99%, a o co jak o co ale o skromność
    ich oskarżyć nie można.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2009-04-22 10:40:02
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 23:49:27 +0200, SJS napisał(a):
    /../

    > i ja tak samo rozumuję
    > więc dlaczego uparcie od tylu miesięcy wszystkie bez wyjątku media piszą
    > o samobójstwie Blidy a nie o próbie samookaleczenia się zakończonej
    > śmiercią? SJS

    Może nagrodę Darwina jej przyznać?
    Ale pojechała ostro - walnąć se strzałą w serce i samookaleczenie. rotfl.

  • 24. Data: 2009-04-22 11:17:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:c743c6-atr.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Przypominam, że choć Polska bywa czasem nazywana katolandem, nie jest
    > jednak państwem wyznaniowym i prawo kanoniczne dotyczy tylko tych,
    > którzy mają na to chęć.

    nastepny ktory jest smiertelnie powazny

    pewnie ze tylko tych co maja chec, ale jesli twoja rodzina ma kwaterke na
    cmentarzu katolickim to juz sie problem robi, pewnie ze gdziesz cialo pogrzebia,
    bo tak nakazuje prawo, ale problem/kara jest

  • 25. Data: 2009-04-22 11:50:55
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Z przystawienia, zabić można nawet ślepakiem.

    masz rację, ale o tym wiele bardzo mało osób i jeśli ktoś kupuje amunicje
    specjalna która jest reklamowana jako niezabijająca to wierzy, że nie zabija
    SJS

  • 26. Data: 2009-04-22 12:10:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 13:17:02 +0200, szerszen napisał(a):

    > pewnie ze tylko tych co maja chec, ale jesli twoja rodzina ma kwaterke
    > na cmentarzu katolickim to juz sie problem robi, pewnie ze gdziesz cialo
    > pogrzebia, bo tak nakazuje prawo, ale problem/kara jest

    Jakbyś jeszcze zechciał sprawdzić swoje rewelacje:

    3. Pogrzeb samobójców.

    3.1. Kodeks Prawa Kanonicznego z roku 1983, w odróżnieniu od Kodeksu z
    roku 1917, wśród tych, którzy powinni być pozbawieni pogrzebu kościelnego
    nie wymienia samobójców.

    Według powszechnego zdania psychiatrów ci, którzy odbierają sobie życie
    nie są w pełni odpowiedzialni za czyn samobójczy. Dlatego, jeżeli w ciągu
    życia okazywali przywiązanie do wiary i Kościoła, nie odmawia się im
    pogrzebu kościelnego. Uczestnikom takiego pogrzebu należy wyjaśnić
    sytuację.

    3.2. Samobójcę, który przed zamachem na własne życie dawał zgorszenie,
    należy traktować jak jawnego grzesznika.16/

    (za: http://www.kuria.katowice.pl/index.php?go=102 )

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2009-04-22 13:41:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Widziałeś kiedyś jak wygląda rana po strzale z pistoletu gazowego
    > przystawionego do ciała? Podejrzewam, ze nie, bo byś nie pieprzył takich
    > głupot.

    On pewnie to wie. Skąd przypuszczenie, że Blida wiedziała? Bo w tym właśnie
    tkwi szczegół. Nie pamiętałem, że w prasie się ta informacja o amunicji
    specjalnej pokazała, dlatego też nie pisałem wprost o co chodzi. Sądzę, ze
    Blida była przekonana, że jedynie się zrani i w ten sposób utrudni
    wykonanie czynności procesowych. Z tym, że z przyłożenia, to nie ma
    większego znaczenia, jakim pociskiem się człowiek postrzeli. Nawet lepiej
    chyba byłoby pełnopłaszczowym.

    Co nie oznacza, że pozostali się nie znali.

    > A ilu z nich zna się na broni? Np. wie jak wygląda proces technologiczny
    > produkcji lufy. Ile osób zna się naprawdę na samochodach i na benzynie? O
    > czym to świadczy?
    > grzech

    Ale większość kierowców jest mniej więcej świadoma skutków naciśnięcia
    hamulca w samochodzie - choć faktycznie mogą nie wiedzieć dokładnie, jak to
    się dzieje, że samochód zwalnia. W wypadku broni oczywiście jestem w stanie
    uznać, że użytkownikowi nie jest potrzebna wiedza na temat tego, jak to się
    stanie, ze pocisk z lufy wyleci, ale nie wyobrażam sobie indolencji w tym
    zakresie, ze on z ogromną energią z tej lufy wyleci jednak.

  • 28. Data: 2009-04-22 13:47:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > z przystawionego do ciala, nie, ale taka ze strzalu oddanego z
    > odleglosci nie wiekszej niz 20-4-cm widzialem i dlatego rozsmieszyl
    > mnie dodatkowo punkt
    > "2) nabój gazowy - skuteczny do zablokowania drogi ucieczki w
    > korytarzach,
    > piwnicach itd. lub przerwania pościgu (strzela się wtedy za siebie);"
    > owszem slyszalem legendy o nabojach z "gazem paralizujacym", ale na oczy
    > ich nie widzialem

    Te legendy są wynikiem błędnego tłumaczenia napisów "paralisant" na
    pojemnikach z gazem oraz pudełkach z amunicją. Słowo to oznacza
    obezwładniający.

    Bronią i amunicją zajmuję się od kilkudziesięciu lat, ale o amunicji
    paraliżującej nie słyszałem. Wydaje mi sie, ze to po prostu jest w praktyce
    nie do zrobienia. Po pierwsze trudno w tym wypadku odmierzyć określoną
    dawkę. Przy środku paraliżującym lekkie przedawkowanie grozi śmiercią, a za
    małą dawka nie zadziała. W wypadku broni chemicznej nikt sobie tym nie
    zaprzątał głowy. Ryzyko śmierci żołnierzy przeciwnika było wkalkulowane w
    ryzyko. Ale tej polityki nie da się zastosować w broni obezwładniającej.
    Poza tym taki środek obezwładniający mógłby porazić również broniącego się.
    Gaz łzawiący czy duszący, to załóżmy większych następstw nie przyniesie,
    ale paraliżujący może zrobić komuś krzywdę. Zresztą mieliśmy próbkę tego w
    Moskwie w Teatrze.

  • 29. Data: 2009-04-22 14:04:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wlasnie dlatego napisalem ze mnie to rozsmieszylo, gazowa bron palna to jedna
    wielka pomylka, wszelkiej masci gazy (spreje), sprzedawane kowalskim w sklepach
    czy bazarach rowniez, jedynie policyjne "bolki-lolki" sie do czegos nadawaly,
    pod warunkiem ze delikwent nie byl nawalony jak stodola, bo wtedy wogole lepiej
    sobie darowac uzywanie takich specyfikow

  • 30. Data: 2009-04-22 14:09:21
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia sie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jakbyś jeszcze zechciał sprawdzić swoje rewelacje:

    szkoda ze ty nie zechciales przeczytac wszystkiego z tej galezi rozmowy, tylko
    ostatni post

    wtedy bys wiedzial ze na poacztku zadalem pytanie
    "a czy juz samobojce mozna pochowac na cmentarzu katolickim?"

    a tak przy okazji

    widze ze ten punkt, choc lekko zlagodzony nadal istnieje
    "Ordynariusz miejsca może zezwolić na pogrzeb kościelny:
    2.2.1. dzieci, które zmarły przed chrztem, a które rodzice zamierzali ochrzcić,"

    moze, ale nie musi, nie mowiac juz o kwesti chcieli/mogli i posiadania w tym
    swietle kwaterki na wzmiankowanym cmentarzu