  • 1. Data: 2009-04-21 14:04:58
    Temat: internet, odliczenia, brak informacji TP
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Sytuacja niemiła bo okazało się, że internet wykupiony w TP jako multipakiet
    nie może być odliczany od podatku
    oczywiście przy zmianie umowy z TP z neostrady - który można było odliczać
    od podatku - 760 zł - na multipakiet nikt mnie a po zmianie na multipakiet
    już nie
    rezygnacja z multipakietu to kwota około 3 tysięcy złotych a więc pułapka w
    którą zostałem wpędzony przez TP
    co z tym można zrobić?SJS

  • 2. Data: 2009-04-21 14:10:50
    Temat: Re: internet, odliczenia, brak informacji TP
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > rezygnacja z multipakietu to kwota około 3 tysięcy złotych a więc pułapka w

    TP nie jest Twoim doradcą podatkowym

  • 3. Data: 2009-04-21 14:12:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > rezygnacja z multipakietu to kwota około 3 tysięcy złotych a więc pułapka
    > w którą zostałem wpędzony przez TP
    > co z tym można zrobić?SJS

    No sorry, ale to Twoim obowiazkiem jest interesowac sie takimi rzeczami.
    Skoro chcesz korzystac z ulg masz obowiazek znac przepisy. Tak samo jak
    kupujac alkohol masz obowiazek wiedziec o tym, ze nei wolno po jego spozyciu
    siadac za kierownice i na nic Twoje pozwy przeciwnko "Polmosom" o
    odszkodowanie za utracone prawko.
    Tu masz idenstycznie.
    Trudno, zeby jakas firma informowala klientow o niekorzystnych
    konsekwencjach zakupu jakiejs uslugi. Multipakiet ma dzialac tak jak w
    ofercie, a jakie beda konsekwencje tego; czy stracisz mozliwosc
    skortzystanai z ulgi, czy zona Ci przez niego odejdzie do kochanka poznanego
    na czacie, czy wzrosnie Ci rachunek za prad, czy szybciej sie w TV zuzyje
    kineskop - to juz Ty to masz ocenic przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

    Moze cos wymysla, zeby sie dalo odliczac. Na dzien dzisiejszy podobno nei da
    sie i juz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-21 14:27:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > TP nie jest Twoim doradcą podatkowym

    Ale jakim prawem ukrywa koszt usług składowych?
    Nie ma zakazu odliczania łącza kupowanego w sprzedaży wiązanej, ale trzeba
    mieć papier ile za to łącze się płaci.
    Czy w jakiejś sieci GSM ktoś zamiast "abonament" pisze Ci co miesiąc na
    fakturze np. "sprzedaż telefonu i usług telekomunikacyjnych"?
    Czy po ludzku wystawia fakturę na telefon za 1 zł i abonament za resztę?

  • 5. Data: 2009-04-21 15:32:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale jakim prawem ukrywa koszt usług składowych?

    A ma _obowiązek_ ich podawania? Do jakiego poziomu szczegółowości?
    IMHO - nie ma możliwości zmuszenia TPSA do ich wydzielenia jakkolwiek z
    handlowego punktu widzenia byłoby lepiej gdyby zostały zaprezentowane.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-04-21 17:08:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gskjqe$594$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > multipakiet już nie
    > rezygnacja z multipakietu to kwota około 3 tysięcy złotych a więc
    > pułapka w którą zostałem wpędzony przez TP

    Następny wybryk TePSy?
    Popatrz dokładnie na fakturę (także z drugiej strony - naiwnie podsunę) tam
    powinno być wyszczególnienie elementów składających się na jej kwotę. Może
    jest coś takiego jak specyfikacja usług do dokumentu FVAT nr...?
    Może te kwoty są w umowie?
    A jak nie ma, to może można tego od usługodawcy zażądać, choc czasu niewiele
    zostało.
    Dziwne byłoby gdybyś kupił np. w sklepie narzędziowym młotek, obcęgi oraz
    łom, a na fakturze była tylko zbiorcza kwota.
    Dawno już TePSę spuściłem na korzyść innego operatora i mam na fakturze
    wyszczególnione łacznie z kwotami elementy płatności (połaczenie
    telefoniczne, abonament, dostęp do internetu).

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-04-21 17:15:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > tam powinno być wyszczególnienie elementów składających się na jej
    > kwotę. Może jest coś takiego jak specyfikacja usług do dokumentu FVAT

    Nie ma.

    > Może te kwoty są w umowie?

    Nie ma.

    > A jak nie ma, to może można tego od usługodawcy zażądać, choc czasu
    > niewiele zostało.

    Nie ma obowiązku aby to robić.

    > Dziwne byłoby gdybyś kupił np. w sklepie narzędziowym młotek, obcęgi
    > oraz łom, a na fakturze była tylko zbiorcza kwota.

    Nie. Kupujesz tylko młotek, nie będziesz miał ile trzonek a ile reszta.

    > Dawno już TePSę spuściłem na korzyść innego operatora i mam na fakturze
    > wyszczególnione łacznie z kwotami elementy płatności (połaczenie
    > telefoniczne, abonament, dostęp do internetu).

    I TPsa do tego dojrzeje. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-21 17:18:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I TPsa do tego dojrzeje. :)

    Byl ostatnio watek na pl.misc.telefonia jak to Tepsie zalezy na klientach
    indywidualnych :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-04-21 17:27:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gskv2m$8dh$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Nie ma.
    No to d....

    > Nie ma.
    No to druga d....

    > Nie ma obowiązku aby to robić.
    Ale jest możliwość spróbować.

    > Nie. Kupujesz tylko młotek, nie będziesz miał ile trzonek a ile reszta.
    Widzę, że też kupiłeś ten młotek-multitool z TePSy, ;)

    > I TPsa do tego dojrzeje. :)
    Jak im kilkadziesiąt tysięcy umów jednego roku odpadnie. :)

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-04-21 17:35:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Widzę, że też kupiłeś ten młotek-multitool z TePSy, ;)

    Nie. TV nie jest mi potrzebne. :)

    > Jak im kilkadziesiąt tysięcy umów jednego roku odpadnie. :)

    Raczej nie zostanie zawartych lub przedłużonych. :)

    --
    spp