  • 1. Data: 2009-04-21 11:43:51
    Temat: Rodzielenie procesu na dwa odrębne- czy możliwe?
    Od: "Mariusz Kruszewski" <b...@n...pl>

    Witam,

    Wraz z drugą osobą zostałem oskarżony o pobicie. Ja jestem niewinny (nie
    było mnie w ogóle przy zdarzeniu), tak samo twierdzi współoskarżony.
    Ponieważ nie było w aktach nic co wskazywałoby na moją obecność w trakcie
    zajścia (oprócz zeznań pokrzywdzonego) nie wziąłem obrońcy. Tak samo uczynił
    współoskarżony. I teraz wiem, że to był mój błąd.
    Współoskarżony zamiast mówić prawdę, zaczął wymyślać historyjki w których
    się pogubił. Powołał świadków, którzy zamiast pomóc, tylko zaszkodzili.
    Przewód sądowy już się zakończył i za tydzień ma być ogłoszenie wyroku.
    Czy w razie niesprawiedliwego wyroku i złożenia apelacji mogę złożyć wniosek
    o osobne rozpatrywanie mojej sprawy i sprawy współoskarżonego? Nie chcę abym
    przez głupotę i "inteligencję" tej drugiej osoby był karany.
    Czy coś takiego jest w ogóle możliwe ?

    Pozdrawiam,
    Mariusz Kruszewski

  • 2. Data: 2009-04-21 14:05:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz Kruszewski pisze:

    > Czy w razie niesprawiedliwego wyroku i złożenia apelacji mogę złożyć
    > wniosek o osobne rozpatrywanie mojej sprawy i sprawy współoskarżonego?

    Wyrok na pewno będzie sprawiedliwy [co by to nie znaczyło]
    Wniosek możesz złożyć, ale na pewno nic nie da. A może twój
    współoskarżony nie będzie skarżył i sam zostaniesz na placu boju.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-21 14:10:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Wyrok na pewno będzie sprawiedliwy [co by to nie znaczyło]

    Jest jakiś przepis to gwarantujący? To, że wyrok ma być
    'sprawiedliwy', cokolwiek to znaczy?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-04-21 14:39:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jest jakiś przepis to gwarantujący? To, że wyrok ma być
    > 'sprawiedliwy', cokolwiek to znaczy?

    No jest. Jakiś tam art. konstytucji, nie che mi się szukać + kpk.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 5. Data: 2009-04-21 14:59:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    No nie przesadzajmy. Abstrahujac od lapownictwa sedziow itp. to przeciez
    gdyby w I instancji zapadaly wylacznie sprawiedliwe wyroki, mielibysmy 100%
    orzeczen utrzymujacych w II instancji oraz 100% oddalonych kasacji :) i
    wogile nalezaloby zlikwidowac instancyjnosc.
    Zakladajac 'zdrowy charakter" wymiaru sprawiedliwosci mozna zalozyc, ze
    ostateczny wyrok jaki w sprawie zapadnie bedzie sprawiedliwy. Ten ktory
    zapadnie teraz - niekoniecznie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-04-22 18:19:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > orzeczen utrzymujacych w II instancji oraz 100% oddalonych kasacji :) i
    > wogile nalezaloby zlikwidowac instancyjnosc.

    można też założyć że w 100% myli się instancja odwoławcza i kasacyjna :)
    gdy wyrok zmienia lub uchyla.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars