  • 1. Data: 2009-11-02 19:49:07
    Temat: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu
    zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
    Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
    reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona
    do 25.09.
    Minal juz ponad miesiac.
    Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
    pocztowej.
    Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
    Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
    wyniku postepowania reklamacyjnego?
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2009-11-02 21:01:52
    Temat: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...onet.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
    > wyniku postepowania reklamacyjnego?

    Mialem oczywiscie na mysli sprzedawce/gwaranta.

    TA

  • 3. Data: 2009-11-02 21:06:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to
    sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co
    jest napisane w umowie gwarancyjnej?

  • 4. Data: 2009-11-02 22:21:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hcnikn$9rr$1@inews.gazeta.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co

    Sprzedawca - spolka jawna
    Ja - konsument

    Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc?
    BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej.

    TA

  • 5. Data: 2009-11-03 08:24:59
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > rozpatrzona do 25.09.
    > Minal juz ponad miesiac.
    > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej

    A na jaką się umówiliście

    > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?

    Skądże znowu taki wniosek?

    > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
    > wyniku postepowania reklamacyjnego?

    W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się
    umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u
    sprzedawcy?
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390
    W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
    Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
    kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
    złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
    reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
    reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
    odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
    Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym
    właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w
    odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.
    Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo
    przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

  • 6. Data: 2009-11-03 08:31:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    K.K. pisze:

    > Skądże znowu taki wniosek?

    Może stąd:

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-11-03 10:16:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hcoq1k$f6i$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote:

    > A na jaką się umówiliście

    Zapisali i mojego maila, i telefon, i adres...

    > Skądże znowu taki wniosek?

    Skoro nie odpowiedzieli, to w swietle ponizszego...

    > W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się
    > umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u
    > sprzedawcy?
    [...]
> [...]
    > odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.

    Nie jest to okreslone.

    TA

  • 8. Data: 2009-11-03 11:23:57
    Od: kuba <p...@o...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
    > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o

    Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
    Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana
    walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji.
    Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 9. Data: 2009-11-03 13:05:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <p...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji.
    > Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.

    Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
    Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac).
    Reklamacja na podstawie paragonu.

    TA

  • 10. Data: 2009-11-03 15:01:27
    Od: kuba <p...@o...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
    > Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac).
    > Reklamacja na podstawie paragonu.

    W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim
    żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl