  • 1. Data: 2009-11-02 15:47:07
    Temat: Umowa o prace - Jest podstawa i jej nie ma ;)
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Witam, we wrzesniu podpisalem umowe od prace jako przedstawiciel
    handlowy z jednym ze stolecznych operatorow tv kablowej. W umowie jest
    zapis:
    Wynagrodzenie: 1500zł brutto oraz prowizja z tytulu uzyskanych wynikow
    pracy wynikajacych z ilosci podpisanych umow abonenckich na uslugi
    telekomunikacyjne. I kolejny punkt umowy:
    Inne warunki zatrudnienia: prowizja naiczana i rozliczana bedzie na
    podstawie regulaminu prowizyjnego

    I teraz tak...
    umowe rzeczytalem i podpisalem. Regulaminu o ktorym wspomnialem jednak
    nie zobaczylem na oczy do dnia dzisiejszego. Rozumiem ze powinien on byc
    intergrana czescia umowy. Tak sie jednak nie stalo. Nie otrzymalem go i
    co za tym idzie nie podpisalem.

    Minely 2 miesiace pracy i zaczalem upominac sie o prowizje za wrzesien.
    Okazalo się ze prowizja to xxxzl brutto i nie zostanie mi ona wyplacona
    BO nie przekroczyla podstawy.
    Regulamin ktory dzisiaj otrzymalem z kadr mówi: Kwota prowizji jest
    pomniejszana o kwote brutto miesiecznego wynagrodzenia zasadniczego

    Gdybym o tym wiedzial nie podpisalbym umowy o prace z ta firma. Z umowy
    ktora mi przedstawiono jasno wynika ze mam podstawe + prowizje.
    Natomiast regulamin mowi o tym ze prowizja jest pomniejszana o moja
    podstawe wiec jest tak jakby jej nie bylo. Zalozmy ze sprzedam za
    2000tys brutto, podstawe mam 1500 brutto wiec dostane 1500zl podstawy +
    500 prowizji

    Tak czy siak nie ma zamiaru zapierdzielac za takie pieniadze. Upomne sie
    o moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu. Pytanie tyko czy regulamin
    ktorego mi nie przedstawiono przy podpisywaniu umowy mnie obowiazuje czy
    tez nie i czy mam szanse w sadzie.

  • 2. Data: 2009-11-02 15:50:25
    Temat: Re: Umowa o prace - Jest podstawa i jej nie ma ;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DzikBagienny pisze:

> [...]
    > o moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu. Pytanie tyko czy regulamin
    > ktorego mi nie przedstawiono przy podpisywaniu umowy mnie obowiazuje czy

    Regulamin, którego nie widziałeś, nie obowiązuje. Co oznacza, że
    pracujesz za 1500zł bez względu na ilość podpisanych umów.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-02 15:54:03
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Liwiusz pisze:

    > Regulamin, którego nie widziałeś, nie obowiązuje. Co oznacza, że
    > pracujesz za 1500zł bez względu na ilość podpisanych umów.

    Czyli prowizja tez mi sie nie nalezy ?
    W takim razie zostalem wprowadzony w blad, bo liczylem na prowizje (jaka
    by ona nie byla) jak to bylo w umowie ktora podpisalem

  • 4. Data: 2009-11-02 15:55:53
    Od: Michał Pysz <m...@w...pl>

    Dostajesz 1500zł plus prowizję.
    Prowizja jest liczona w taki sposób jak podałeś.

    Czyli dla przykładu:
    sprzedałeś usługi za 1000zł = pensja 1500zł + 0zł prowizji
    sprzedałeś usługi za 1500zł = pensja 1500zł + 0zł prowizji
    sprzedałeś usługi za 2000zł = pensja 1500zł + 500zł prowizji
    sprzedałeś usługi za 2500zł = pensja 1500zł + 1000zł prowizji

    Jak mało sprzedasz to nie masz prowizji, jak sprzedasz dużo to prowizja
    będzie.

    Więc o co Ci chodzi?

    mp.

  • 5. Data: 2009-11-02 15:56:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DzikBagienny pisze:

    > Czyli prowizja tez mi sie nie nalezy ?
    > W takim razie zostalem wprowadzony w blad, bo liczylem na prowizje (jaka
    > by ona nie byla) jak to bylo w umowie ktora podpisalem

    Sęk w tym, że nikt Ci prowizji od pierwszej umowy nie proponował.
    Powinieneś się dopytać o warunki regulaminowe, czego nie zrobiłeś.
    Regulamin obowiązuje wtedy, kiedy zostałeś o nim poinformowany, niemniej
    jednak w tym przypadku wypierania się jego znajomości nie ma sensu,
    zawsze lepsze 500zł, niż 0zł.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-11-02 16:01:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-11-2009 o 16:55:53 Michał Pysz <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > sprzedałeś usługi za 2500zł = pensja 1500zł + 1000zł prowizji
    >
    > Jak mało sprzedasz to nie masz prowizji, jak sprzedasz dużo to prowizja

    Zapewne o to że nie umie sprzedawać - więc winny jest pracodawca.
    Ciekawe czy to mój teść ;)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-11-02 16:03:21
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Michał Pysz pisze:
> [...]
    > sprzedałeś usługi za 2500zł = pensja 1500zł + 1000zł prowizji
    >
    > Jak mało sprzedasz to nie masz prowizji, jak sprzedasz dużo to prowizja

    O to ze gdybym wiedzial ze tak jest to bym nic nie robil bo i tak
    dostane kase ;) Po co sprzedawac za np 1000zl jak i tak dostane 1500
    podstawy brutto. Nie liczac swojego paliwa itp... Reasumujac dokladam do
    tego interesu

  • 8. Data: 2009-11-02 16:03:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DzikBagienny wrote:
> [...]

    > Regulamin ktory dzisiaj otrzymalem z kadr mówi: Kwota prowizji jest
    > pomniejszana o kwote brutto miesiecznego wynagrodzenia zasadniczego

    No to o co chodzi?
    Jest prowizja? Jest. Tylko naliczana w postaci prowizja - 1500 zł.

    > Gdybym o tym wiedzial nie podpisalbym umowy o prace z ta firma.

    A przy podpisywaniu zapisu w umowie, ze prowizja jest naliczana wg
    regulaminu nei było? Był. To czemu przed podpisaniem nie zapytałeś jaki
    jest ten regulamin?

    > Z umowy
    > ktora mi przedstawiono jasno wynika ze mam podstawe + prowizje.

    No przecież masz. Tylko ty trwale upierasz się, ze ma to być procent od
    podpisanych umów, a takiego "wzoru" wyliczania prowizji nikt ci nigdzie
    nie proponował. Sam sobie go wymysliłeś.

> [...]
    > podstawe wiec jest tak jakby jej nie bylo. Zalozmy ze sprzedam za
    > 2000tys brutto, podstawe mam 1500 brutto wiec dostane 1500zl podstawy +

    Dokładnie tak.

    > Tak czy siak nie ma zamiaru zapierdzielac za takie pieniadze.

    "Z dniem dzisiejszym wypowiadam umowe o pracę"
    I podpis.

    > Upomne sie
    > o moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu.

    Ale jakie pieniądze?

  • 9. Data: 2009-11-02 16:06:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DzikBagienny wrote:

> [...]
    > dostane kase ;) Po co sprzedawac za np 1000zl jak i tak dostane 1500
    > podstawy brutto. Nie liczac swojego paliwa itp... Reasumujac dokladam do

    Ale uwazasz, ze te 1500 zł to dostajesz za dłubanie w nosie.
    I za kazde dodatkowe kiwniecie palcem nalezy ci sie cos extra?

  • 10. Data: 2009-11-02 16:08:37
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    witek pisze:
    > Ale uwazasz, ze te 1500 zł to dostajesz za dłubanie w nosie.
    > I za kazde dodatkowe kiwniecie palcem nalezy ci sie cos extra?

    Tak wynika z umowy:
    Podstawa oraz prowizja z tytulu uzyskanych wynikow pracy wynikajacych z
    ilosci podpisanych umow.