  • 1. Data: 2009-11-02 13:13:45
    Temat: wirusy w oprogramowaniu
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    witam,
    jak wygląda kwestia prawna wirusów w oprogramowaniu?
    chodzi o to że cała masa tak zwanego "legalnego oprogramowania" zawiera
    wszelkiego rodzaju wirusy, w tym groźne trojaby (backdoor) i jak można się
    prtzed tym bronić?
    oczywiste jest że nielegalne oprogramowanie zawiera wirusy, bo przecież
    hakerzy nie pracują za darmo, ale tak samo nie pracują za darmo twórcy
    wszelkiej maści otwartego oprogramowania, czy na licencjach freeware i
    podobne, więc mo można zrobić gdy takie oprogramowanie jest rozprowadzane
    przez całą masę portali netowych, a przecież producent nie jest firmą
    krajową, tylko jakąś zagraniczną albo międzynarodową,
    ds się coś zrobić czy to tylko pytanie retoryczne?:O(

  • 2. Data: 2009-11-02 18:23:40
    Temat: Re: wirusy w oprogramowaniu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hcmm33$fnc$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    Ocena prawno-karna wirusa leży od skutków, jakie powoduje. Jest w kodeksie
    karnym kilka różnych przepisów. Natomiast podstawowym problemem jest
    znalezienie sprawcy. Bo nie zawsze jest nim autor programu.

  • 3. Data: 2009-11-02 19:10:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Ocena prawno-karna wirusa leży od skutków, jakie powoduje. Jest w kodeksie
    > karnym kilka różnych przepisów. Natomiast podstawowym problemem jest
    > znalezienie sprawcy. Bo nie zawsze jest nim autor programu.

    nie wnikam w sprawców nielegalnego oprogramowania z zupełnie legalnego, i
    nie chodzi tutaj o autora programu, ale o jego właściciela, ktoś rozprowadza
    szkodliwe oprogramowanie, co mu grozi, nic?
    chyba wychodzi na to że ściga sie tylko normalnych ludzi za ściąganie plików
    z amerykańskich serweruf a już właścicieli tych plikuf to nie, no bo w końcu
    żyjemy w państwie policyjnym, jesteśmy tylko niewolinikami bez prawa
    głosu!:O(

  • 4. Data: 2009-11-02 19:59:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-11-2009 o 20:10:24 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

> [...]
    > plików z amerykańskich serweruf a już właścicieli tych plikuf to nie, no
    > bo w końcu żyjemy w państwie policyjnym, jesteśmy tylko niewolinikami

    amen bracie, prawda2 czuwa

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-02 20:16:04
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 2 Lis, 14:13, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:
> [...]
    > krajową, tylko jakąś zagraniczną albo międzynarodową,
    > ds się coś zrobić czy to tylko pytanie retoryczne?:O(

    Jesli jestes w stanie udowodnic ze sciagajac program x ze strony y
    dostales tez gratis wirusa ktory narazil cie na stray w wysokosci z to
    mozesz. Musisz tylko udowodnic ze firma posiadajaca program x dostala
    go bez wirusa.

  • 6. Data: 2009-11-03 12:15:47
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "SzalonyKapelusznik" napisał:
> [...]
    > dostales tez gratis wirusa ktory narazil cie na stray w wysokosci z to
    > mozesz. Musisz tylko udowodnic ze firma posiadajaca program x dostala

    jakei straty?
    ile są warte straty moralne, czy utratas jakichś prywatnych danych, albo nie
    wiem co, czyli co radzisz, ile milionuf dolcuf można wyciągnąć?
    a co z usiłowaniem przestępstwa?:O)
    bo rozumiem że same rozprowadzanie wirusuf bez niczyjej wiedzy to już jest
    cacy?:O)
    czyli jak ja ściągne z jakiegoś amerykańskiego serwerka nielegalnego
    windowsa, albo programik do GPSu to mnie nasza milicja będzia łapać po
    ulicach, zrobi mi nalot na chate, będą mnie po sądach i więzieniach ciągać,
    a jak ktoś rozprowadza wirusy to można ich w dupe pocałować, jaki z tego
    morał?:O)