eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworozpatrzenie reklamacji - 30 dni? › Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
    Date: Tue, 3 Nov 2009 09:24:59 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <hcoq1k$f6i$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <T...@n...onet.pl>
    Reply-To: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    NNTP-Posting-Host: bly201.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1257237365 15570 83.28.218.201 (3 Nov 2009
    08:36:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Nov 2009 08:36:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:613839
    [ ukryj nagłówki ]

    > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
    > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie
    > rozpatrzona do 25.09.
    > Minal juz ponad miesiac.
    > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
    > pocztowej.

    A na jaką się umówiliście

    > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?

    Skądże znowu taki wniosek?

    > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
    > wyniku postepowania reklamacyjnego?

    W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się
    umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u
    sprzedawcy?
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390
    W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
    Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
    kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
    złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
    reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
    reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
    odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
    Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym
    właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w
    odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.
    Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo
    przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1