  • 1. Data: 2006-02-28 20:50:39
    Temat: rozmowa o napadzie
    Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in>

    http://www.policja.lublin.pl/index.php?option=archiv
    e&task=view&cid=2&id=983
    Co grozi za rozmowę o napadzie? przecież mogą wyłgać się, że tylko
    żartowali, a jeśli by naprawdę tylko żartowali?

  • 2. Data: 2006-02-28 21:03:50
    Temat: Re: rozmowa o napadzie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2006 21:50:39 +0100, Nick Czemnick napisał(a):

    > Co grozi za rozmowę o napadzie?

    Nic nie grozi za taką rozmowę.

    > przecież mogą wyłgać się, że tylko
    > żartowali, a jeśli by naprawdę tylko żartowali?

    To po co im kastet i inne narzędzia, jakie przy nich znaleziono? Te gnojki
    miały po 14 lat! (jeden mial 17)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-02-28 21:15:57
    Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in>

    > Nic nie grozi za taką rozmowę.

    > To po co im kastet i inne narzędzia, jakie przy nich znaleziono? Te
    > gnojki
    > miały po 14 lat! (jeden mial 17)

    Tych gnojków to sam bym zapuszkował, ale jeżeli zacznę sobie gadać z
    kumplem na przystanku, że obrobimy sklep, to zgarnie nas policja?? jakie
    przedstawią zarzuty?
    Interesuje mnie paragraf mówiący: kto planuje przestępstwo/kto podżega
    do przestępstwa... jest taki?

  • 4. Data: 2006-02-28 21:33:30
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    Użytkownik "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedstawią zarzuty?
    > Interesuje mnie paragraf mówiący: kto planuje przestępstwo/kto podżega do

    Co rozumiesz przez "planuje"? Zamiar nie jest karany, czasem karane jest
    przygotowanie. A jesli chodzi o podzeganie - oczywiscie tak

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-03-01 15:13:48
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    Art.18 kk
    § 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, nakłania ją do tego.
    § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    Art. 19 kk
    § 1. Sąd wymierza karę za podżeganie lub pomocnictwo w granicach zagrożenia
    przewidzianego za sprawstwo.
    § 2. Wymierzając karę za pomocnictwo sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-03-01 19:51:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 1 Mar 2006 15:13:48 +0000 (UTC), macteanimo napisał(a):

    > Art.18 kk
    (...)
    > Art. 19 kk
    (...)

    My też umiemy skopiować z kodeksu i wkleić tutaj. Ale powiedz, po co to
    zrobiłeś i jak to się ma do tematu?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl