    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 24 Jul 2014 21:19:08 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: rozliczanie biegłego w sądzie

    On Thu, 24 Jul 2014, ąćęłńóśźż wrote:

    > IMHO może.
    > A nawet może i powinien.
    > Poszukaj interpretacji [urzędów skarbowych], iż działalność biegłego jest
    > równoznaczna z prowadzeniem działalności gospodarczeij (i ZUS się należy,
    > i VAT).

    A są takie? (interpretacje)
    Przepis PDoOF art.13..6 twierdzi inaczej, ale muszę przyznać, że w tym
    miejcu ma zastosowanie zasada "uchylenia przepisu mniej szczegółowego"
    (wcześniejszego w akcie) przez napisany dalej (czyli bardziej
    szczegółowy), co wzbudza moją wątpliwość, to poziom szczegółowości
    (to jest 13..6 a nie 13.6). Z drugiej strony, kwalifikacja DG o której
    mowa oparta jest o art.10.1.3 (czyli równie szczegółowe, a wcześniejsze).
    W sumie... dość ciekawy przypadek. Interpretację w wyroku apelacyjnym
    NSA poproszę ;) (oczywiście to zart, ale na ogół uzasadnienie
    zapodaje co i jak).

    W sumie ciekaw jestem, ale z powodu wyżej daleki jestem od pewności,
    czy interpretacja o "gospodarczości" jest prawidłowa.
    Ba, nawet jeśli istnieją takie urzędowe interpretacje, to wcale
    nie tak mało prawdopodobne jest, że są błędne.
    Klasyfikacja "gospodarczości" dla celów rejestracji DG oraz celów
    podatkowych (osobno dla dochodowego, includowana dla ZUS, osobno
    dla VAT) nie jest tożsama, stąd takie "ciekawostki".

    pzdr, Gotfryd