  • Data: 2014-07-29 11:00:16
    Temat: Re: rozliczanie bieglego w sadzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Jul 2014, ąćęłńóśźż wrote:

    > Złym.
    > Od lat obowiązuje interpretacja Min. Fin., że lokal mieszkalny wynajęty na
    > cele użytkowe podlega zwolnieniu przedmiotowemu od PTiU właściwemu dla najmu
    > lokali mieszkalnych.
    > Dla celów ustawy o PTiU nie liczy się cel najmu ;-)

    ??
    Możesz je przytoczyć?
    Ktoś zmienił ustawę (o VAT), bo kiedyś uważnie przeczytałem ją pod tym
    kątem i zapis wydawał się jednoznaczny (że liczy się "cel mieszkaniowy",
    bodaj w tabelce pod ustawą to było, nie mam teraz czasu sprawdzać).

    "Nieprzekwalifikowanie" dotyczy:
    - podatku od nieruchomości
    - podatku dochodowego
    Przykładowo:
    http://porady.domiporta.pl/poradnik/1,126925,1591806
    2,Wynajecie_budynku_lub_lokalu_mieszkalnego_na_dzial
    alnosc.html

    Ale NIE DOTYCZY podatku VAT, bo tam jest kryterium celowościowe.
    http://www.taxfin.pl/artykul,2697,Najem_lokalu_miesz
    kalnego_-_opodatkowany_czy_ze_zwolnieniem.html
    http://www.gsw.com.pl/publikacje/podatki/wynajecie-d
    omu-na-cele-mieszkalne-a-podatek-vat
    http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/2012/archiwu
    m-2012-ix/0609-wynajem-lokalu-mieszkalnego-w-swietle
    -ustawy-o-vat--opodatkowany-czy-zwolniony-8653/

    ...no chyba że to "od lat" jest zmienione ;>

    pzdr, Gotfryd