  • 1. Data: 2006-10-16 17:42:51
    Temat: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    Witam,
    Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic
    co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny
    za rady.

    Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez
    caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i
    mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i
    zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do
    tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza).

    Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu
    beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam
    niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie
    otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem...

    Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim
    przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
    powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy
    nie. Czy rozumuje poprawnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 2. Data: 2006-10-16 18:09:52
    Temat: Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
    nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!
    pozdrawiam,
    Artur

  • 3. Data: 2006-10-16 18:48:02
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    art409 wrote:
    > powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie!
    > nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie!

    Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
    3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 4. Data: 2006-10-16 19:35:06
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    > Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do
    > 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :)

    bo kozystasz z gwarancji!
    moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
    najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??

    NIC!!! dla serwisu dwa miesiace bedzie to mozliwie krótki termin ;)

    z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze
    czy nie!
    kalendarzowe!
    jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym
    wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2006-10-16 20:18:11
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    art409 wrote:

    > bo kozystasz z gwarancji!
    > moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie
    > najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu??

    Ja wlasnie nie chce korzystac z gwarancji, bo powiedziano mi, ze potrwa
    to wlasnie do 3 tygodni, a ja do pracy codziennie tego sprzetu potrzebuje.

> [...]
    > wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu!

    Ok, w takim razie jesli powiedza mi, ze nie wymienia od razu sprzetu to
    rozumiem, ze moge sie domagac zastepczego laptopa, a jak nie dostane to
    porzyczam i teoretycznie maja mi kase zwrocic. To jeszcze tylko pytanko,
    jak najskuteczniej pozniej taka kase za wynajem odzyskac, albo
    inaczej... czy w sadach mozna liczyc w tym przypadku na jakis
    przyspieszony tryb i ile rozpatrzenie sprawy w takim trybie potrwa?

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 6. Data: 2006-10-16 23:38:29
    Od: "TPI" <s...@p...fm>

    > z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to
    > robocze czy nie!
    > kalendarzowe!

    Tak z ciekawośc, "zwyczajowo" to jakiś termin prawny?
    Jaka jest podstawa prawna tych 14 dni?
    Pytam bo nie wiem, a czasami by się przydało.

    Pozdr
    MarkS

  • 7. Data: 2006-10-17 06:14:30
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Blazej Biesiada napisał(a):
> [...]
    > przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca
    > powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy

    Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności
    towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś
    pieczątkę z datą na swojej kopii. W reklamacji piszesz oczywiście, że
    domagasz się wymiany laptopa na nowy. Razem z reklamacją zostawiasz w
    sklepie laptopa (bez karty gwarancyjnej) i czekasz 2 tygodnie na
    odpowiedź. Niestety, jeśli Ci nie dadzą sprętu zastępczego to siłą go
    nie wyciągniesz.
    Jeśli nie odpowiedzą Ci w ciągu dwóch tygoni, to reklamację uważa się za
    uznaną.
    Towar ma być doprowadzony do zgodności z umową bez zbędnej zwłoki.
    Mogą takż uznać, że koszt wymiany jest za wysoki i jedynia naprawa
    wchodzi w grę.
    Tak czy owak zanieś sprzęt do sklepu BEZ karty gwarancyjnej, bo wtedy na
    100% wyślą go do serwisu w ramach gwaranji.

    --
    Schwester

  • 8. Data: 2006-10-17 06:52:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    > Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z
    > umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś pieczątkę z
    > datą na swojej kopii.

    a może doczytaj, że on kupił na firme....

  • 9. Data: 2006-10-17 07:37:40
    Od: Schwester <j...@c...com>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    >
    > a może doczytaj, że on kupił na firme....

    upsss

  • 10. Data: 2006-10-17 07:39:19
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Schwester napisał(a):

    > upsss

    Dlatego wartym rozważenia rozwiązaniem przy tego typu zakupach jest
    kupno "na paragon" i np. po 6 dniach testowania przyjście do sprzedawcy
    po fakturę na podstawie paragonu.

    --
    pozdrawiam
    Schwester