eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki › Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
    From: "ww" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
    Date: Sun, 29 Sep 2013 14:31:09 +0200

    news:l2939r$odi$1@node2.news.atman.pl...

    > Źródła w tej materii są wyjątkowo mierne. Kiedyś jeden sąd się
    > wypowiedział, że w odpowiedzi na reklamację listem poleconym liczy się
    > dzień doręczenia, a nie dzień wysłania. Mało inteligentny sędzia nie
    > zauważył, że w ten sposób dochodzimy do sytuacji, kiedy odpowiedź nigdy
    > nie będzie mogła być udzielona w terminie, bowiem wysłana już w dniu
    > złożenia reklamacji, może być przetrzymana przez konsumenta na poczcie
    > przez 14 dni i być tym samym spóźniona.

    Wszystko zależy co to znaczy USTOSUNKOWAĆ SIĘ DO ŻĄDANIA.

    Jeśli przyjmiemy, że USTOSUNKOWAĆ SIĘ oznacza PODJĄĆ DECYZJĘ I MNIE
    O NIEJ POINFORMOWAĆ to sędzia ma rację. Jeśli ktoś nie ufa poczcie to może
    wynająć gońca. Wtedy też łatwiej pewnie dowieść, że sprzedawca zrobił
    wszystko co w jego mocy żeby mi tą odpowiedź dostarczyć w terminie. Może
    także
    zadzwonić, może wysłać maila. Zresztą nie wiem po oni żądali moich danych
    (imie,
    nazwisko, adres, telefon) skoro i tak nie zamierzali mnie informować o
    decyzji.

    Co innego jeśli USTOSUNKOWAĆ SIĘ DO ŻĄDANIA to po prostu
    PODJĄĆ JAKĄŚ DECYZJĘ. Nawet przeczytałem kilka definicji tego zwrotu
    i wychodzi mi jednak ta opcja. A w tej sytuacji wystarczyłoby, że sprzedawca
    sobie pomyśli (lub napisze sobie gdzieś) "zgadzam się/ nie zgadzam się"
    i problem załatwiony.

    Jednak z tego co się orientuje to takie nie do końca jasne przepisy są
    często
    interpretowane na korzyść konsumenta. I dlatego nie odrzucam opcji, że
    jednak
    sprzedawca musi zrobić wszystko co w jego mocy i nie może na mnie zrzucić
    obowiązku chodzenia gdzieś, dzwonienia, dowiadywania się...