eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki › Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
  • Data: 2013-09-29 20:09:22
    Temat: Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
    Od: "Diabeł" <d...@t...zwarte.posladki> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l275qf$s4f$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam. Na poprzednie pytanie nikt mi nie odpisał ale może coś takiego
    > ktoś wie i chciałby się podzielić:
    >
    > Czy w przypadku reklamacji towaru na podstawie niezgodności z umową
    > sklep moze mi dyktować warunku takie jak:
    >
    > konieczność użycia ich formularza
    > sposób przekazania mi odpowiedzi na reklamacje
    > termin odpowiedzi
    >
    > ?
    >
    > Czy mnie w takiej sytuacji powinny w ogóle interesować ich wewnętrzne
    > procedury, regulaminy ? Czy mogę (skutecznie) zarządać użycia mojego
> [...]

    Na poczatku zapoznaj sie bardzo, bardzo dokladnie z Ustawą o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej (+ nowelizacja). Przeczytaj tak z 10x bo
    widze, ze jak zdajesz takie pytania to nie do konca sie orientujesz w
    temacie.

    Sprzedajacy moze przyjac reklamacje na swoim formularzu.Mozesz sie zgodzic
    lub nie.Czas odpowiedzi na reklamacje na reguluje ustawa. Jesli sklep mowi,
    ze ma wlasne wewnetrzne regulaminy tzn, ze pierdoli glupoty.

    Nie podawaj swojego telefonu, maila ani nic z tych zreczy. Sposob
    poinformowania cie o wyniku reklamacji jest opisany w ustawie.

    Podpowiem, ze zapis o tym, ze informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji
    jest do odbioru w sklepie jest sprzecznym z prawem.

    Wszystko co potrzebujesz jest ladnie opisane i bez trudu do znalezenia w
    sieci. Wystarczy ruszyc dupe i poszukaj potrzebnych informacji w google
    (Strony Federacji Konsumentow itp).

    Kwestia poswiecenia swojego czasu. A moze jestes leniwy i oczekujesz, ze
    wszystko dostaniesz na tacy? Wzory pisma, akty prawne itp?

    Jesli po przeczytaniu ustawy masz jakies watpliwosci to zasuwaj do
    Miejskiego Rzecznika Konsumenta.

    Sklep bedzie maksymalnie utrudniac sprawe.