  • 1. Data: 2005-08-22 06:51:03
    Temat: przepisu ruchu drogowego - skrzyzowanie...
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    W linku tutaj http://www.ral.pgr.clubnet.pl/akcja.JPG

    przesyłam rysunek skrzyżowania przez które jade
    codziennie
    Problem w tym że czesto auta na siebie trąbią tyle że raz jedni a raz
    drudzy
    Chciałem zapytać kto własciwie ma racje ?
    Jade autem niebieskim z lewego pasa skrecam w lewo- na zielonym
    świetle,
    W tym czasie wszscy stoją- oprócz aut które czasami wyjadą ( zielone
    auto) z nakazem skrętu z małej uliczki , Oni tam świateł nie mają-
    I w punkcie na skrzyżowaniu ( czarna kropka ) oba auta-
    niebieski i zielony sie spotykają Kto ma pierwszeństwo ? reguła prawej
    reki nakazywała by własciwie niebieskiemu puścić zielonego- Ale
    przecież niebieski jedzie na zielonym świetle- a pojazd zielony nie
    wie na jakich zasadacvh też znaleźliśmy sie na skzyżowaniu( nie wie że
    jedziemy na "zielonym"

    Kto ma pierszeństwo ?

    --
    ..::Pawel

  • 2. Data: 2005-08-22 07:26:31
    Temat: Re: przepisu ruchu drogowego - skrzyzowanie...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > I w punkcie na skrzyżowaniu ( czarna kropka ) oba auta-
    > niebieski i zielony sie spotykaj? Kto ma pierwszeństwo ? reguła prawej
    > reki nakazywała by własciwie niebieskiemu pu?cić zielonego- Ale
    > przecież niebieski jedzie na zielonym ?wietle- a pojazd zielony nie
    > wie na jakich zasadacvh też znaleĽli?my sie na skzyżowaniu( nie wie że
    > jedziemy na "zielonym"

    Jesli ty jako niebieski nie masz sygnalizatora S3 w lewo, to masz
    obowiazek przepuscic zielonego.

    Ale wydaje mi sie, ze tam masz sygnalizator kierunkowy S3 - nie widac
    tego dobrze. W takim razie to skrzyzowanie jest błędem .... nastepuje
    tutaj sprzecznosc. Teoretycznie zielony ma pierwszenstwo, ale niebieski
    jest tez pewien ze ma. Nalezaloby to jakos wyprostowac. Najprosciej
    chyba byloby jakby zielony mial znak "ustap pierwszenstwa przejazdu",
    wydaje mi sie, ze nie narysowales tu tego znaku, albo ktos go za
    przeproszeniem "zaj*****" znaczy sie ukradł.

  • 3. Data: 2005-08-22 08:07:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Harry napisał(a):
    > zgodze sie, niebieski ma pierwszenstwo jako ten co jedzie na zielonym,
    > ale za to zielony powinien bacznie uwazac co sie dzieje, bo to on z
    > "mniej waznej " drogi wjezdza na glowna-tak to dla mnie wyglada.
    > Ale brakuje tutaj znaku ustap pierwszenstwa, albo swiatel dla zielonego,
    > ktore palilyby sie caly czas na czerwono i tylko zielona strzalka by sie
    > zaswiecala wraz z zielonym dla pojazdow jadanych z prawej na lewa. Wiem
    > ze to glupie rozwiazanie ale mysle ze by tutaj dzialalo, bo wtedy nie
    > spotykaly by sie pojazd niebieski z zielonym.

    ALbo autor wątku coś pomerdał, albo twórców skrzyzowania należałoby jak
    najszybciej z roboty wyrzucić. Popatrz, co się bedzie działo, kiedy
    samochód z prawej strony bedzie miał zielone światło i bedzie chciał
    jechac prosto. On WIE, że ma pierwszeństwo (zielone), a ten z górnej
    odnogi stosuje zasadę prawej strony i TEŻ ma pierwszeństwo.
    Chyba, że ta górna to np. droga wewnętrzna, ozywiście odpowiednio
    oznakowana.

    M.

  • 5. Data: 2005-08-22 08:39:39
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Chyba, że ta górna to np. droga wewnętrzna, ozywiście odpowiednio
    > oznakowana.

    Zdecydowanie tej dróżce brakuje znaku "ustap pierwszenstwa".

  • 6. Data: 2005-08-22 09:59:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Harry napisał:

    > zgodze sie, niebieski ma pierwszenstwo jako ten co jedzie na zielonym,
    > ale za to zielony powinien bacznie uwazac co sie dzieje, bo to on z
    > "mniej waznej " drogi wjezdza na glowna-tak to dla mnie wyglada.

    Jeżeli jeździsz na zasadzie "mniej ważna droga', to mam nadzieję, że się
    nigdy na żadnym skrzyżowaniu nie spotkamy...

    M.

  • 7. Data: 2005-08-22 12:17:13
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    FAKT
    byc może zapomnoiałem narysować znaku "
    ustąp" albo go tam nie ma.
    Jutro sprawdze.
    Jeżeli bedzie- potwierdzi to że jazda na zielonym swietle z dolnej
    odnogi na lewo bedzie z pierwszeństwem...

  • 8. Data: 2005-08-22 15:18:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem, "zielony" włącza się do ruchu. Pewnie tam jest ulica z
    zakazem ruchu i dla tego nie ma sygnalizacji. W tej sytuacji "zielony"
    musi wszystkich przepuścić.

  • 9. Data: 2005-08-22 16:43:32
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jutro sprawdze.
    > Jeżeli bedzie- potwierdzi to że jazda na zielonym swietle z dolnej
    > odnogi na lewo bedzie z pierwszeństwem...

    Skrzyżowanie o układzie takim jak narysowałeś nie ma prawa istnieć.
    Prawdopodobnie przy drodze z której wyjeżdża zielony samochód stoi znak
    "strefa zamieszkania" lub "droga wewnętrzna". Są to wtedy drogi
    podporządkowane. Może to być też wyjazd z parkingu i osoba wyjeżdżająca
    włącza się do ruchu.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2005-08-22 16:58:09
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzech" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skrzyżowanie o układzie takim jak narysowałeś nie ma prawa istnieć.

    Dokładnie. Założeniem działania sygnalizatora S3 jest BRAK KOLIZJI toru
    ruchu z jakimkolwiek innym. Czy pojazdu, czy pieszego.
    Wyjazd z tej uliczki (lub ulicy osiedlowej) MUSI być również oznakowany
    sygnalizatorem świetlnym.
    Skrzyżowanie jest skandalicznie zaprojektowane.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt