  • 11. Data: 2005-08-23 05:30:38
    Temat: Re: przepisu ruchu drogowego - skrzyzowanie...
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    > Dokładnie. Założeniem działania sygnalizatora S3 jest BRAK KOLIZJI toru
    > ruchu z jakimkolwiek innym. Czy pojazdu, czy pieszego.
    > Wyjazd z tej uliczki (lub ulicy osiedlowej) MUSI być również oznakowany
    > sygnalizatorem świetlnym.
    > Skrzyżowanie jest skandalicznie zaprojektowane.

    Skrzyzowanie jest skandaliczne, to fakt:)
    Ale o ile mnie pameic nie myli, to na tej malej drozce jest znak STOP
    oraz jest to droga jednokierunkowa (nie mozna w nia wjechac z glownej,
    tylko wyjechac).
    niebieski ma znak swietlny ze strzalka, wiec bezkolizyjny.

    A tak wogole, to powyzsze jest prawda jesli chodzi o
    skzyzowanie Portowej z Jana Sliwki w Gliwicach:)

    Dodatkowo stajac na czerwonym jak niebieski samochod i po wlaczeniu
    sie zielonego mamy 7 (siedem) sekund do momentu kiedy bedzie czerwone,
    natomiast Ci z prostopadlej dostana zolte i zaraz zielone.
    Czas dobrany jest tak, ze autobus ruszajac (po torze niebieskiego)
    w momencie zapalenia sie zielonego swiatla stoi w poprzek
    skrzyzowania, gdy na prostopadlej wlacza sie zielone - paranoja.
    A co jak ktos wjezdza w polowie zielonego albo na pomaranczowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 12. Data: 2005-08-23 06:09:36
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2005 07:30:38 +0200, Janusz napisał(a):

    > A tak wogole, to powyzsze jest prawda jesli chodzi o
    > skzyzowanie Portowej z Jana Sliwki w Gliwicach:)

    jeżeli chodzi o miejsce w którym w lewo skręca się w Portową to nie
    dopatrzyłeś dokładnie znaków - wyjazd z tej dróżko ma nakaz skrętu w prawo
    ( przynajmniej jakieś dwa tygodnie temu jeszcze tam był ) więc nie ma
    możliwości zadnej kolizji ze skręcającymi w lewo.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2005-08-25 05:26:52
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 23 Aug 2005 08:09:36 +0200, Mieczysław wrote:

> [...]
    > ( przynajmniej jakieś dwa tygodnie temu jeszcze tam był ) więc nie ma
    > możliwości zadnej kolizji ze skręcającymi w lewo.

    Zgadza sie, taki znak tam istnieje.
    Hm... no tamci maja w prawo, ja jadac z naprzeciwka jade w lewo...
    to sie wlasnie spotykamy w czarnej kropce na rysunku....

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 14. Data: 2005-08-25 08:28:29
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2005 07:26:52 +0200, Janusz napisał(a):

    > On Tue, 23 Aug 2005 08:09:36 +0200, Mieczysław wrote:

    > Zgadza sie, taki znak tam istnieje.
    > Hm... no tamci maja w prawo, ja jadac z naprzeciwka jade w lewo...
    > to sie wlasnie spotykamy w czarnej kropce na rysunku....

    Sorry, pisałem o skręcie w Portową, zapomniałem że konflikt może powstać
    przy skręcie w lewo z Portowej :-).
    Nie pamiętam jednak czy jast tam znak "ustąp ..." - tą uliczką jechałem
    chyba tylko raz ...

    --
    Mieczysław
    ----

  • 15. Data: 2005-08-26 05:03:45
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Aug 2005 10:28:29 +0200, Mieczysław wrote:

    > Sorry, pisałem o skręcie w Portową, zapomniałem że konflikt może powstać
    > przy skręcie w lewo z Portowej :-).
    > Nie pamiętam jednak czy jast tam znak "ustąp ..." - tą uliczką jechałem
    > chyba tylko raz ...

    Specjalnei wczoraj sprawdizlem, tak jak wcesniej pisalem, ze mi sie
    wydaje, to jestem juz pewien, ze jest tez znak STOP:)

    Czyli co, skrzyzowanie nadal jest durne (chociazby ze wzgl. na te
    czasy zielonego swiatla), ale Ci co wyjezdzaja z jednokierunkowej
    musza ustapic pierwszenstwa innym.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz