  • 1. Data: 2005-08-21 22:05:25
    Temat: Lichwiarze od kart kredytowych
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Informacja o kredycie konsumenckim dolaczona do umowy
    na wydanie karty kredytowej podaje zestawienie odsetek,
    stopy procentowe itd.

    Jest tez tam punkt: laczna kwota "wszystkich kosztow,
    oplat i prowizji - 300 zl", z czego calosc to odsetki
    (to wynika z innego punktu, w ktorym mowa, ze odsetki
    wyniosa 300 zl).

    Natomiast bank nalicza "oplate za opoznienie w splacie"
    w wysokosci 40 zl, twierdzac, ze "oplata za opoznienie
    w splacie" nie nalezy do "wszystkich kosztow, oplat
    i prowizji".

    Oczywiscie przy zawieraniu umowy pytalem dwie(!) osoby
    o kruczki, ukryte koszty itd. - wtedy zadnych nie bylo;-)
    No coz, liczy sie to, co jest na pismie.

    W takim razie pytanie do grupowiczow, czy tlumaczenie
    pani z okienka ma jakis sens? Moim zdaniem naliczanie
    dodatkowych oplat jest niezgodne z zalacznikiem do
    umowy. Mowie to jako laik. Co Wy na to?

    A.

  • 2. Data: 2005-08-21 22:21:26
    Temat: Re: Lichwiarze od kart kredytowych
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    A. Dwojnowski napisał(a):

    > Natomiast bank nalicza "oplate za opoznienie w splacie"
    > w wysokosci 40 zl, twierdzac, ze "oplata za opoznienie
    > w splacie" nie nalezy do "wszystkich kosztow, oplat
    > i prowizji".

    Związanych z prawidłowa obsługa kredytu - jak najbardziej bank ma rację.
    Do tego wyliczenia bank też nie zaliczy kosztów windykacji, procesu
    sądowego czy też opłat komorniczych. Co nie znaczy, że bank (lub ktoś
    inny) kiedys ich nie może pobrać.

    M.

  • 3. Data: 2005-08-21 22:35:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "A. Dwojnowski" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci

    Co do zasady, to musisz spojrzec do Tabeli Oplat i Prowizji Twojego
    banku. jesli jest tam taka oplata, to maja prawo ja pobrac. Cos mi sie
    po glowie tlucze, ze zabroniono ich pobierania. Jakis wyrok sadu
    uznajacy chyba za naruszenie praw konsumentów takich zapisów. Ale
    zapytaj na grupie pl.biznes.banki.

  • 4. Data: 2005-08-21 22:42:00
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Związanych z prawidłowa obsługa kredytu - jak najbardziej

    No zaraz, skoro w zestawieniu jest mowa, ze kredyt jest
    na 12 miesiecy, wyliczona jest nawet rzeczywista stopa
    oprocentowania (czyli odsetki jakie zaplacilbym biorac
    kredyt i splacajac go w calosci, jednorazowo po 12
    miesiacach), to moim zdaniem naliczanie takich oplat
    to granie w kule.

    Nie mowiac juz o tym, ze 40 zl za 3 dni opoznienia
    w splacie 150 zl to lichwa i rozboj w bialy dzien.

    A.

  • 5. Data: 2005-08-21 23:03:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    A. Dwojnowski napisał(a):

> [...]
    > kredyt i splacajac go w calosci, jednorazowo po 12
    > miesiacach), to moim zdaniem naliczanie takich oplat

    W karcie predytowej spłat ajednorazowa po 12 miesiącach???? Nie ma
    takiej karty w Polsce.

    Chyba, że dostałeś z umową złe wyliczenie, to tu masz pewne szanse w
    reklamacji ;-)

    > Nie mowiac juz o tym, ze 40 zl za 3 dni opoznienia
    > w splacie 150 zl to lichwa i rozboj w bialy dzien.

    Mniej więcej taka sama, jak w autobusie miejskim kara w wysokości 100
    zł na jazdę bez biletu za 1,50...

    Kara to kara.

    M.

  • 6. Data: 2005-08-21 23:13:44
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    A. Dwojnowski wrote:

> [...]
    > kredyt i splacajac go w calosci, jednorazowo po 12
    > miesiacach), to moim zdaniem naliczanie takich oplat

    Jeszcze jedno, w "Informacji o kredycie konsumenckim"
    jest mowa, ze jesli przez 3 kolejne okresy platnosci
    nie ma splaty minimalnej, to Bank moze wypowiedziec
    umowe. Ani slowa o oplatach.

    No jest to dobry argument, tyle ze dalej twierdze,
    ze taka "Informacja o kredycie ..." (jesli nawet nie
    jest sprzeczna z naliczona oplata), to i tak narusza
    dobre obyczaje i wprowadza klienta w blad.

    A gdybym sie chcial z bankiem troche poprztykac, to
    czy sa jakies sady konsumenckie, rzecznicy konsumenta,
    czy jakas inna instytucja, w ktorej moge to zrobic nie
    ryzykujac bankructwa?

    A.

  • 7. Data: 2005-08-21 23:16:27
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > banku. jesli jest tam taka oplata, to maja prawo ja pobrac. Cos mi sie
    > po glowie tlucze, ze zabroniono ich pobierania.

    No zaraz. Ma prawo, czy zabroniono ich pobierania (zakladajac,
    ze byl taki wyrok)?

    > Jakis wyrok sadu
    > uznajacy chyba za naruszenie praw konsumentów takich zapisów. Ale
    > zapytaj na grupie pl.biznes.banki.

    Zapytalem, zobaczymy. Dzieki.

    A.

  • 8. Data: 2005-08-21 23:17:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    A. Dwojnowski napisał(a):

    > Jeszcze jedno, w "Informacji o kredycie konsumenckim"
    > jest mowa, ze jesli przez 3 kolejne okresy platnosci
    > nie ma splaty minimalnej, to Bank moze wypowiedziec
    > umowe. Ani slowa o oplatach.

    To w koncu masz kredyt czy kartę kredytową?

    M.

  • 9. Data: 2005-08-21 23:20:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No zaraz. Ma prawo, czy zabroniono ich pobierania (zakladajac,
    > ze byl taki wyrok)?

    Napisalem, ze jesli jest w TOiP to ma prawo. Chyba, ze dobrze mi sie
    kolacze, ze uznano to jako zabroniona klauzule umowna.

  • 10. Data: 2005-08-21 23:20:54
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > A. Dwojnowski napisał(a):
    >
    > Mniej więcej taka sama, jak w autobusie miejskim kara w wysokości 100
    > zł na jazdę bez biletu za 1,50...

    No bez przesady :-) Zaplacilem kilkanascie dni
    przed tym jak mi dowalili te oplate.

    > Kara to kara.

    A widzisz, kara to kara. A oplata, to oplata.
    Zgodnie z zestawieniem zadnych oplat nie powinno byc.

    A.