  • 1. Data: 2010-07-21 06:51:27
    Temat: przepisanie mieszkania partnerowi.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    żyjemy w związku bez ślubu. Postano0wiliśy kupić mieszkanie.
    Wzięliśmy kredyt.W akcie własnosci każdy z nas ma po 50%.
    Teraz chcemy sie rozejść. Jedna strona chce oddać swojej 50%- drugiej.
    Dowiedziałem sie ze wtedy była by to darowizna i strona która to otrzyma musiała
    by zapłącić podatek od darowizny (20% ? ) Jeżeli to istotne to kredyt jeszcze
    nie jest spłacony)
    Czy są sposoby przepisania na jedną stony całosci mieszkania bez takich
    olbrzymich opłat?
    Jeżeli mogło by wyjść taniej mogła by być nawet zmiana proporcji własnosci np
    99% do1 %

  • 2. Data: 2010-07-21 07:06:32
    Temat: Re: przepisanie mieszkania partnerowi.
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 21 Lip, 08:51, "BETON" <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Wzięliśmy kredyt.W akcie własnosci każdy z nas ma po 50%.
    >
    > Czy są sposoby przepisania na jedną stony całosci mieszkania bez takich

    Zniesienie współwłasności
    tu artykuł na ten temat:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/90490,jaki_p
    odatek_nalezy_zaplacic_od_zniesienia_wspolwlasnosci.
    html

  • 3. Data: 2010-07-21 07:34:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl>
    > żyjemy w związku bez ślubu. Postano0wiliśy kupić mieszkanie.
    > Wzięliśmy kredyt.W akcie własnosci każdy z nas ma po 50%.
    > Teraz chcemy sie rozejść. Jedna strona chce oddać swojej 50%- drugiej.

    A co z kredytem tej osoby "oddającej"?

  • 4. Data: 2010-07-21 09:23:21
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A to mieszkanie jest obciążone hipoteką?
    W takim razie wartość prawa = cena rynkowa mieszkania MINUS wartość obciążającej
    hipoteki.

    Poza zniesieniem współwłasności (dopłatnym lub nieodpłatnym, pryed notariuszem ALBO
    przed sądem, to drugie też ma zalety przy
    zgodnym wniosku stron, bo skarbówka nie podskoczy orzeczeniu sądowemu) można też
    swoją część po prostu sprzedać drugiemu
    współwłaścicielowi.

    Generalnie opłaty dobijają (operat, notariusz, sąd, wpisy, PCC), masz rację.

    -----

  • 5. Data: 2010-07-21 20:19:47
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BETON" <b...@m...pl>
    >
    > A co z kredytem tej osoby "oddającej"?

    kredy od początku spłacąłem tylko ja. Partnerka nie wymaga ode mnie spłaty
    swojej czesci. Chodzi tylko o to zeby jej 50% było moje. Mieszkanie 1/3 jest
    spłacone. czyli 2/3 pozostaje do spłaty i to biore na siebie. Martwią mnie tylo
    koszty takie wydawało by sie prostej operacji.

  • 6. Data: 2010-07-22 06:20:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > kredy od początku spłacąłem tylko ja. Partnerka >nie wymaga ode mnie
    > spłaty swojej czesci.

    Partnerka nie była stroną umowy kredytowej?

  • 7. Data: 2010-07-22 10:15:24
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Partnerka nie była stroną umowy kredytowej?
    heh, zupełnie mi to wyleciało musiałbym sprawdzić.
    A ma to znaczenie ?

  • 8. Data: 2010-07-22 12:45:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał
    > heh, zupełnie mi to wyleciało musiałbym sprawdzić.
    > A ma to znaczenie ?

    Może mieć, nie musi. Ale może skoro pozbywa się swojego udziału, warto
    zwolnić ją formalnie ze zobowiązań w banku...

  • 9. Data: 2010-07-22 17:19:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, BETON wrote:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > heh, zupełnie mi to wyleciało musiałbym sprawdzić.
    > A ma to znaczenie ?

    Ma, i to istotne - podstawą opodatkowania podatkiem od darowizn jest
    wartość przedmiotu darowizny, obniżona o obciążenia z nim związane.
    Przejmując mieszkanie "z obciążeniem" masz opodatkowaną tylko
    "spłaconą" kwotę (znaczy połowę "spłaconej", tę "twoją połowę").
    Jak przejmiesz "bez długu", to jest problem (z podatkiem).

    pzdr, Gotfryd