  • 1. Data: 2010-07-21 06:59:45
    Temat: Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    Czy mam prawo odmowic zeznan przed sadem rodzinnym w sprawie rozwodowej syna?

    Nie chce w tym uczestniczyc, nie chce o tym mowic.

    Czy w takich sprawach jak rozwod wolno mi odmowic skladania zeznac?

    Musze tak czy owak stwic sie w sadzie i to uzasadnic?

    A moze tak jak w innych sprawach, np. karnych MUSZE sie stawic i zeznawac?

    Strachu S.

  • 2. Data: 2010-07-21 10:19:27
    Temat: Re: Moge odmowic sadowi w tej sytucaji?
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > Czy mam prawo odmowic zeznan przed sadem rodzinnym w sprawie rozwodowej
    > syna?
    > Czy w takich sprawach jak rozwod wolno mi odmowic skladania zeznac?

    W przypadku sprawy o rozwód wstępny ma prawo do odmowy zeznań w charakterze
    świadka w ogóle (art. 261 § 1 kpc).

    > Musze tak czy owak stwic sie w sadzie i to uzasadnic?

    Niestety musisz się stawić w sądzie. Zostaniesz także na rozprawie pouczony
    o prawie do odmowy zeznań.

    Tomasz K.