  • 1. Data: 2010-07-20 08:57:23
    Temat: Wizualizacja projektu a umieszczenie w portfolio
    Od: Zynov <s...@g...com>

    Jako ze na forach internetowych roi się od wersji i opinii w tym
    temacie, postanowiłem zapytać tutaj.

    sytuacja wygląda tak:

    1. dostaję od zleceniodawcy koncepcję (bardzo ogólny zarys) wyglądu
    stoiska handlowego
    2. wykonuję wizualizację 3D jak również rysunek techniczny dla działu
    produkcji
    3. pracę wykonuję na własnym, legalnym oprogramowaniu zainstalowanym
    na komputerze zleceniodawcy w jego siedzibie
    4. na wykonanie pracy nie podpisujemy żadnej umowy, nie ustalamy też
    (nawet ustnie) kwestii praw autorskich
    5. w wyniku pracy powstaje kilka renderów tegoż stoiska
    6. za wykonane dzieło otrzymuję wynagrodzenie "do ręki"
    7. jeden z renderów umieszczam w moim ogłoszeniu (w serwisie
    ogłoszeniowym) jako reklamę moich możliwości

    zleceniodawca znajduje ogłoszenie, dzwoni do mnie i określa moje
    działanie jako bezczelność i żąda usunięcia renderu z ogłoszenia.

    Kto i jakie w tym momencie ma prawa?

  • 2. Data: 2010-07-20 09:25:29
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Lip, 10:57, Zynov <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > zleceniodawca znajduje ogłoszenie, dzwoni do mnie i określa moje
    > działanie jako bezczelność i żąda usunięcia renderu z ogłoszenia.

    Ty, wszystkie. Zazadaj usuniecia stoiska albo oplate za kazdy dzien
    kiedy stoi.

  • 3. Data: 2010-07-20 09:28:18
    Od: Zynov <s...@g...com>

    On 20 Lip, 11:25, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > Ty, wszystkie. Zazadaj usuniecia stoiska albo oplate za kazdy dzien
    > kiedy stoi.

    Zapomniałem dopisać: zleceniodawca jest producentem stoiska dla firmy
    X.

  • 4. Data: 2010-07-20 09:31:29
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Lip, 11:28, Zynov <s...@g...com> wrote:

    > Zapomniałem dopisać: zleceniodawca jest producentem stoiska dla firmy
    > X.

    Nie szkodzi, nie maja prawa do projektu. A od firmy X mozesz tez
    zazadac odszkodowania za "niewlasciwe" lokowanie owego stoiska.

  • 5. Data: 2010-07-20 16:19:43
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-07-20 11:25, SzalonyKapelusznik pisze:

    > Ty, wszystkie. Zazadaj usuniecia stoiska albo oplate za kazdy dzien
    > kiedy stoi.

    To jest zdecydowanie za daleko idące. Dał projekt, pieniądze dostał, to
    nie ma podstaw do takich żądań (sąd mu w ostateczności konwersję na
    licencje niewyłączną zrobi, ale nie zgodzi się na takie żądania).
    Natomiast wątkotwórca ma pełne prawo pokazywać to w portfolio - ten
    zamawiający może się wypchać w tej sytuacji.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez