  • 1. Data: 2004-09-27 13:39:24
    Temat: przelew
    Od: "tech. Wheelman" <w...@g...pl>

    witam :)

    na konto mojego brata wplynelo prawie 1000 zl. Nie ma zadnych danych
    wpalcajacego, nr konta z ktorego zrobiono przelew, nazwiska, nazwy banku,
    tylko napis "Przelew" na wydruku i w komputerze bankowym (pani w okineku
    sprawdzala). CO teraz z tym zrobic ? Wydawac te pieniadze, moze jakas dobra
    dusza wspomogla ? Czy moze to pomylka (ale kto nie podaje kompletnie zadnych
    danych gdy wplaca pienidze ?).

    --
    Pozdrawiam w...@g...pl
    www.yushutsusuru.info

  • 2. Data: 2004-09-27 13:51:58
    Temat: Re: przelew
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > dusza wspomogla ? Czy moze to pomylka (ale kto nie podaje kompletnie zadnych

    Wydawać, ale być przygotowanym, że znajdzie się ktoś, kto udowodni, że
    to był jego przelew, i trzeba będzie zwrócić.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-09-27 19:29:29
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    tech. Wheelman wrote:

> [...]
    > dusza wspomogla ? Czy moze to pomylka (ale kto nie podaje kompletnie zadnych

    Pomysł uczciwy:
    Poczekać. Ktoś się pewnie pomylił, trzeba mu dać szansę, to może być dla
    niego bardzo dużo i mogło być na jakiś ważny cel.

    Pomysł nieuczciwy:
    Wypłacić, zablokować konto i złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku. A
    później otworzyć inne.

    Ja bym poczekał 2 tyg i wrzucił na rachunek inwestycyjny albo kupił
    obligacje. No chyba że byłbym w dołku finansowym, wtedy udzieliłbym
    sobie nieoprocentowanej pożyczki na okres od teraz do zgłoszenia się
    pomyłkowicza.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 4. Data: 2004-09-27 21:23:53
    Od: "tech. Wheelman" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...prv.pl> napisał w

    > Pomysł uczciwy:
    > Poczekać. Ktoś się pewnie pomylił, trzeba mu dać szansę, to może być dla
    > niego bardzo dużo i mogło być na jakiś ważny cel.

    I taki chodzi po glowie, wiadomo jednak, ze pieniadze kusza :)

    > Pomysł nieuczciwy:
    > Wypłacić, zablokować konto i złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku. A
    > później otworzyć inne.

    Nieeeeee :)

> [...]
    > obligacje. No chyba że byłbym w dołku finansowym, wtedy udzieliłbym
    > sobie nieoprocentowanej pożyczki na okres od teraz do zgłoszenia się

    Dziwi mnie tylko, ze nie ma zadnych informacji o nadawcy. Tak jakby np.
    rodzic przelewal dziecku pieniadze bo wiadomo, ze to on.
    Ostatecznei mozan wyczyscic cale konto i trzymac kase w domu tak, zeby bank
    np. nie mial z czego sciagnac (debetu nei zrobi ?:). Potem zobaczyc jak sie
    sprawa rozwinie i zdecydowac czy kase oddac :)

    --
    Pozdrawiam w...@g...pl
    www.yushutsusuru.info

  • 5. Data: 2004-09-28 04:20:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 wrz o godzinie 23:23, na pl.soc.prawo, tech. Wheelman napisał(a):

    > Dziwi mnie tylko, ze nie ma zadnych informacji o nadawcy.

    Jeżeli to _przelew_ tak jak napisałeś - to dane osoby dokonującej ów
    przelew muszą być - jeżeli nie na wyciągu z rachunku - bo o nim chyba
    mówisz - to na pewno w historii rachunku - udaj się do banku - na pewno
    uzyskasz informację.
    Jeżeli to wpłata - np. na poczcie, czy tez innym banku - to można było tam
    wpisać byle bazgroły które nie odpowiadają realiom krótko - nikt nie
    sprawdza dokumentów wpłacającego - bo i w jakim celu?

    > Tak jakby np. rodzic przelewal dziecku pieniadze bo wiadomo, ze to on.
    > Ostatecznei mozan wyczyscic cale konto i trzymac kase w domu tak, zeby bank
    > np. nie mial z czego sciagnac (debetu nei zrobi ?:).

    Doprawdy? :D
    A sytuacja kiedy nie masz środków na rachunku i następuje termin pobrania
    opłaty za prowadzenie rachunku .... jednak można prawda? ;)

    > Potem zobaczyc jak sie sprawa rozwinie i zdecydowac czy kase oddac :)

    Nie tobie będzie decydować czy oddawać kasę czy nie - po prostu będziesz ją
    musiał oddać jeżeli to pomyłka - temat tutaj poruszany już był kilka razy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-09-28 05:53:56
    Od: "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości:

    > wpisać byle bazgroły które nie odpowiadają realiom krótko - nikt nie
    > sprawdza dokumentów wpłacającego - bo i w jakim celu?

    Przy wpłacie powyżej 10k prosza o DO.

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 7. Data: 2004-09-28 05:57:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-28 06:20, Artur Ch. wrote:
    [...]

    > Jeżeli to wpłata - np. na poczcie, czy tez innym banku - to można było tam
    > wpisać byle bazgroły które nie odpowiadają realiom krótko - nikt nie
    > sprawdza dokumentów wpłacającego - bo i w jakim celu?
    Ale wtedy w tytle przelewu powinien być opis poczty na której nastąpiła
    wpłata.

    KJ

  • 8. Data: 2004-09-28 06:08:54
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    tech. Wheelman wrote:
> [...]
    > np. nie mial z czego sciagnac (debetu nei zrobi ?:). Potem zobaczyc jak sie
    > sprawa rozwinie i zdecydowac czy kase oddac :)

    Może zrobić debet. Dlatego jeśli chcesz wypłacić - to zaraz później
    zablokować i złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku. I dlatego mając
    zamiar oddać zrobiłbym lokatę albo coś takiego, a nie trzymał w gotówce.
    Nie musiłbym się wtedy zastanawiać skąd wziąść na wpłatę (gotówka się
    mnie nie trzyma). A o ewentualny kilkugodzinny debet oczywiście
    złożyłbym reklamację.

  • 9. Data: 2004-09-28 08:00:51
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 wrz o godzinie 07:53, na pl.soc.prawo, MiC napisał(a):

    > Przy wpłacie powyżej 10k prosza o DO.

    Albo miewam szczęście albo .... ale nie spotkałem się z taką procedurą.

    --
    Herbi
    28-09-2004 10:00:47

  • 10. Data: 2004-09-28 08:02:19
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 wrz o godzinie 07:57, na pl.soc.prawo, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale wtedy w tytle przelewu powinien być opis poczty na której nastąpiła
    > wpłata.

    No i co to zmienia?
    Wpłacił Zygfryd von De la Cruche z Pogwizdowa Wielkiego pod Łupinką

    Proszę - namierz teraz wpłacającego :)

    --
    Herbi
    28-09-2004 10:02:16