  • 1. Data: 2004-09-27 13:01:33
    Temat: Co jest wazniejsze.
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    jeszcze ...

    Jezeli mamy orzecznictwo SN np handlu owocami wydane np 1998,
    a w 1999 roku weszła w zycie ustawa regulująca handel owocami,
    to co jest generalnie wazniejsze. Czy mozna powoływac sie,
    na wczesniejsze orzecznictwo w sprawie - jezeli ono zostało
    wydane wczesniej niz nowa ustawa?

    R,
    --

    Ęmail: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/ctw
    MyGG: 567.07.07

  • 2. Data: 2004-09-27 13:38:58
    Temat: Re: Co jest wazniejsze.
    Od: "Florek" <f...@o...pl>

    Użytkownik "567.07.07" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > to co jest generalnie wazniejsze. Czy mozna powoływac sie,
    > na wczesniejsze orzecznictwo w sprawie - jezeli ono zostało

    IMHO jezeli konkretna grupa przepisow na podstawie ktorej wydano to
    orzeczenie SN sie nie zmienila i w nowej ustawie jest uregulowana podobnie
    lub tak samo, to mozna by tu sie odpowiednio powolac na to orzeczenie.
    Jednak i to potrafi byc zawodne. Z reguly kolizyjnej lex posterior derogat
    legi priori wazniejsza jest ustawa pozniejsza. Moze jakbys podal konkretnie
    o co Ci chodzi, to dalibysmy rade to wspolnie wyinterpretowac.

    Pozdrawiam,

    Florek

  • 3. Data: 2004-09-27 13:49:08
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Florek napisał(a):

    [....]

    (uchwała SN z 21 października 1994 r., III CZP 136/94,
    OSNC 1995, nr 2, poz. 38).

    I jak to sie ma do Prawa Telekomunikacyjnego:

    Ustawa z dn. 21.lipca 2000 Art.75 ust. 2
    (link: http://www.vagla.pl/skrypts/telekom.htm)

    Nawet ogólnie - Prawa Telekomunikacyjnego.

    R,

  • 4. Data: 2004-09-28 04:39:41
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Florek napisał(a):