  • 1. Data: 2004-09-27 12:41:35
    Temat: "Przejęcie firmy?"
    Od: "Kuba" <m...@g...pl>

    Witam,
    właśnie wróciłem z Zus-u i dowiedziałem się, że renta socjalna którą dostaje
    (jescze przez 10 miesięcy) zostanie zawieszona jeśli założe działalność
    gospodarczą. W związku z tym pomyślałem aby działalność gospodarcza została
    założona "na" mamę. Jeśli by wszystko poszło po mojej myśli to za 10
    miesięcy kiedy już strace prawo do renty chciałbym "przepisać" firmę na
    siebie. Czy wogóle możliwe jest takie rozwiązanie? Jeśli tak to jakie są
    orientacyjne koszty?
    Bardzo zależy mi na tym aby w razie powodzenia mieć tą sama nazwe firmy.

    Pozdrawiam Kuba

  • 2. Data: 2004-09-27 14:10:51
    Temat: Re: "Przejęcie firmy?"
    Od: "Florek" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > orientacyjne koszty?
    > Bardzo zależy mi na tym aby w razie powodzenia mieć tą sama nazwe firmy.

    Najpierw musisz powiedziec co to ma byc? Spolka cywilna, jawna, komandytowa,
    komandytowo-akcyjna, z o.o., akcyjna? A moze chcesz jednoosobowo jako osoba
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza? Oraz to czy z innym
    wpolnikiem/udzialowcem/akcjonariuszem czy tez masz byc jedynym
    udzialowcem/akcjonariuszem?

    W zaleznosci od tego bedzisz mial wieksze lub mniejsze komplikacje. Bez tego
    nie da sie nic powiedziec konkretnie.