  • 1. Data: 2003-06-29 18:55:02
    Temat: przekwalifikowanie dzialki
    Od: "Robert" <p...@i...net.pl>

    jak dlugo trwa i ile kosztuje przekwalifikownie dzialki rolnej na rekracyjna
    lub letniskowa . na dzialce rosnie 8 letni las w dokumentacij jest napisane
    ze to dzialka rolna dziekuje za powazne informacje

    --
    Pozdrawiam Robert gg 2094537

  • 2. Data: 2003-06-29 19:31:30
    Temat: Re: przekwalifikowanie dzialki
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Robert" <p...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    napisane
    > ze to dzialka rolna dziekuje za powazne informacje

    Narazie wybij to sobie z głowy. A co z lasem i kto zappłaci za jego
    zniszczenie i zmiane przeznaczenia gruntu.

    Michał

  • 3. Data: 2003-06-29 19:43:18
    Od: "Robert" <p...@i...net.pl>

    koszta ponioslbym ja dlatego pytam sie ile to kosztuje las jest 8 letni
    drzewa maja okolo 4 metry . problem jest w tym ze niewiem czy moge te drzewa
    wyciac .jak to wyglada od strony prawnej? dzieki za pomoc Grupy
    --
    Pozdrawiam Robert gg 2094537

  • 4. Data: 2003-06-29 20:14:16
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

> [...]
    drzewa
    > wyciac .jak to wyglada od strony prawnej? dzieki za pomoc Grupy

    Na początek przeczytaj ten przepis i zobaczysz ile z tym kłopotu.
    Art. 7. 1. Przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i
    nieleśne dokonuje się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
    sporządzonym w trybie określonym w przepisach o zagospodarowaniu
    przestrzennym.

    2. (7) Przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne:

    1) gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III, jeżeli ich zwarty
    obszar projektowany do takiego przeznaczenia przekracza 0,5 ha - wymaga
    uzyskania zgody Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej,

    2) gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa - wymaga uzyskania
    zgody Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa lub
    upoważnionej przez niego osoby,

    3) gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas IV, jeżeli ich zwarty
    obszar projektowany do takiego przeznaczenia przekracza 1 ha,

    4) gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas V i VI, wytworzonych z
    gleb pochodzenia organicznego, oraz torfowisk i oczek wodnych, jeżeli mają
    być przeznaczone na cele budowy zbiorników wodnych, eksploatacji złóż
    kopalin, budowy dróg publicznych lub linii kolejowych,

    5) pozostałych gruntów leśnych

    - wymaga uzyskania zgody wojewody wyrażanej po uzyskaniu opinii izby
    rolniczej.

    3. (8) Wyrażenie zgody, o której mowa w ust. 2 pkt 1-5, następuje na wniosek
    wójta (burmistrza, prezydenta miasta). Do wniosku dotyczącego gruntów
    leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa wójt (burmistrz, prezydent
    miasta) dołącza opinię dyrektora regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych, a w
    odniesieniu do gruntów parków narodowych - opinię dyrektora parku.

    4. (9) Do wniosku dotyczącego gruntów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2,
    wojewoda dołącza swoją opinię i przekazuje wniosek odpowiedniemu ministrowi
    w terminie do 30 dni od chwili złożenia wniosku przez wójta (burmistrza,
    prezydenta miasta).

    5. Organ wyrażający zgodę, o którym mowa w ust. 2, może żądać złożenia
    wniosku w kilku wariantach, przedstawiających różne kierunki projektowanego
    przestrzennego rozwoju zabudowy.

    Jest to ustawa z dnia 03 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i lesnych
    (Dz. U. Nr 16, poz. 78 z późn.zm.)

    Pozdrowienia

    mec.Michał

  • 5. Data: 2003-06-30 03:18:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Grupy" <m...@p...pl> niebacznie popelnil

    > Przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze
    > i nieleśne dokonuje się w miejscowym planie
    > zagospodarowania przestrzennego,
    ... który być może już określa takie przeznaczenie
    (nierolnicze i nieleśne)

    > Jest to ustawa z dnia 03 lutego 1995r. o ochronie gruntów
    > rolnych i lesnych (Dz. U. Nr 16, poz. 78 z późn.zm.)
    ... gdzi opisano również tryb wyłączania z prod. - szkoda że tego nie
    wkleiłeś...

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-06-30 15:50:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jun 2003, Robert wrote:

    >+
    >+ koszta ponioslbym ja dlatego pytam sie ile to kosztuje las jest 8 letni
    >+ drzewa maja okolo 4 metry .

    Mi się wydawało że to bez znaczenia - znaczenie ma AFAIK grubość pnia !
    (nawet napiszę: "niestety", bo łatwiej wyciąć dęby niż topole :>)

    pozdrowienia, Gotfryd