  • 11. Data: 2002-02-07 19:12:03
    Temat: przedwstepna um. kup-sprz nieruchomosci
    Od: "Eryk Orłowski" <e...@w...pl>

    Czy przedwstepna umowa kupna sprzedazy lokalu mieszkalnego jest
    rozporzadzeniem nieruchomoscia i jako taka musi byc spisana w formie aktu
    notarialnego? Rzecz w tym ze musze przy okazji spisania takowej wplacic 10%
    zaliczki, kwote niebagatelna. Umowe "ostateczna" - przeniesienia wlasnosci
    podpisze mniej wiecej 3 tygodnie pozniej, kiedy to bede wplacal reszte
    pieniazkow. Koszt poswiadczenia notarialnego jest niemaly, chcialbym wiec
    ograniczyc sie do uczestnictwa notariusza wylacznie przy przeniesieniu
    wlasnosci. Czy to bezpieczne?

    Druga sprawa - czy ktos jest w posiadaniu, badz tez moze wskazac miejsce w
    sieci, gdzie dostepny jest wzor umowy przedwstepnej?

    Dziekuje ze PILNA pomoc

    eo[f]

  • 12. Data: 2002-02-08 07:50:23
    Temat: Re: przedwstepna um. kup-sprz nieruchomosci
    Od: "Danka" <d...@i...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:a3u52u$ls6$...@n...tpi.pl...

    > Dlaczego nagle mialoby przestac Ci sie podobac takie mieszkanie. Przeciez
    > chcialas je kupic.

    > 5000

    > Ale jak zamierzalas egzekwowac te 5.000 lub 10.000 gdyby nie chcial
    > z Toba umowy notarialnej na sprzedaz mieszkania?
    Wogóle o tym wtedy nie myślałam. wydaje mi się że mogłabym drogą sądową.
    > Moze chociaz weksel wzielas?
    nie

    > A jakie to ma znaczenie?

    Takie, że nie ja jedna w ten sposób kupowałam mieszkanie tylko wszyscy
    klienci tej agencji. Przyznaję się że nie znam się na prawie, ale też
    dlatego skorzystałam z usług agencji a nie kupowałam mieszkania na własną
    rękę.

    Danka

  • 13. Data: 2002-02-08 13:25:09
    Od: "LFC" <l...@m...zdnet.com.pl>

    > Ale notarialna ma wieksza moc od takiej zwyklej w przypadku gdy
    sprzedajacy
    > bedzie chcial sie wycofac z transakcji.
    >
    > Karol

    Jesli idzie o cenę, to na pewno będzie mocniejsza. Nie znam się na prawie,
    ale wyobrażam sobie to tak, że jeżeli strona sprzedająca się uprze i nie
    będzie chciała podpisac umowy końcowej sprzedaży, nawet z braku jakichś
    logicznych przyczyn, to i tak pozostanie na końcu sąd.

    LFC

  • 14. Data: 2002-02-08 14:06:54
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik LFC <l...@m...zdnet.com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@m...mpwik.zdnet.com.pl...

> [...]
    > będzie chciała podpisac umowy końcowej sprzedaży, nawet z braku jakichś
    > logicznych przyczyn, to i tak pozostanie na końcu sąd.

    IMHO przy notarialnej przedwstepnej masz na 100% pewnosc, ze staniesz sie
    wlascicielem kupowanej nieruchomosci. Przy zwyklej chyba nie ma takiej
    pewnosci.

    Karol

  • 15. Data: 2002-04-11 00:56:39
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Napisali:
    > Należy zatem rozstrzygnąć kwestię kosztów (dwa akty notarialne czy
    > jeden) i kwestię ryzyka niezawarcia umowy przyrzeczonej.

    Koszty będą niewiele większe, bo przy umowie przedwstępnej płaci się połowę,
    a przy finalizacji transakcji - drugą połowę. Jedynie opłaty za kartki
    wypisane przez notariusza będą dwa razy większe, bo dwie umowy, ale to są
    grosze w porównaniu z całą transakcją.
    Dlatego warto iść do notariusza.