  • 1. Data: 2002-02-07 08:48:02
    Temat: Czy byłbym winien śmierci dziecka?
    Od: "bourn" <b...@i...pl>

    Autentyczna historia która opowiedział mi znajomy:
    Sąsiad poinformował mnie panicznie że jego dziecko na podwórku jest
    nieprzytomne. Zadzwonił po pogotowie, ale nie chcąc czekac na jego "długi
    przyjazd" postanowiliśmy że dowieziemy sami dziecko moim samochodem do
    szpitala. Po przebyciu 3/4 drogi przekazaliśmy dziecko do karetki pogotowia.
    Na szczęście wszystko skończyło się OK,
    ale ..... gdyby dziecko zmarło nam w drodze do szpitala czy nie bylibyśmy
    winni jego śmierci /bo taką opinie słyszałem od policjanta/.
    I jeszcze jedno pytanie:
    Podczas -nazwijmy to - nieumiejętnego udzielania pierwszej pomocy w dobrej
    wierze krzywdzimy pacjenta - czy możemy zostać oskarżeni o nieumyslne
    spowodowanie śmierci lub cos innego..

    Z góry dziękuje za odpowiedz