  • 1. Data: 2002-02-07 08:55:13
    Temat: Re: Czy byłbym winien śmierci dziecka?
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >winni jego śmierci /bo taką opinie słyszałem od policjanta/.

    tak

    >I jeszcze jedno pytanie:
    >Podczas -nazwijmy to - nieumiejętnego udzielania pierwszej
    >pomocy w dobrej wierze krzywdzimy pacjenta - czy możemy zostać oskarżeni o
    nieumyslne
    >spowodowanie śmierci lub cos innego..

    tak

    --
    s.o.c.

  • 2. Data: 2002-02-07 09:23:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Feb 2002 09:55:13 +0100, S...@u...gov.pl (Sławomir
    Obrzeżgiewicz) wklepał(-a):

    >nieumyslne
    >
    >tak

    A to niby dlaczego? Chociażby kierowca widząc wypadek ma obowiązek pomóc ofiarom
    wypadku i nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za źle udzieloną pomoc.
    Gdyby było tak, jak piszesz, to nikt by nie pomagał ofiarom wypadku w obawie, że
    może trafić do więzienia (a jak nie pomoże, to też tam trafi)...

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 3. Data: 2002-02-07 12:52:20
    Od: "Tomasz P." <h...@p...com>

    Użytkownik "Sławomir Obrzeżgiewicz" <S...@u...gov.pl> napisał w
    wiadomości
    y.par.gov.pl...

    > tak

    Hmmm... Ojciec dziecka uznany za winnego [w przypadku jego ewentualnej
    smierci] za to ze wiozl je do szpitala, celem ratowania jego zycia?
    Na jakiej niby podstawie? Na podstawie jakich przepisow??? Zakladajac, ze
    nie zawinil stanu dziecka [zaslablo nagle].

    >Podczas -nazwijmy to - nieumiejętnego udzielania pierwszej
    >pomocy w dobrej wierze krzywdzimy pacjenta - czy możemy zostać oskarżeni o
> [...]

    Owszem, ale to teoria, [nie od dzis wiadomo, jak bzdurne oskarzenia potrafia
    niektorzy prokuratorzy wysnuc].
    Na wniosek np. rodziny, takiego prokuratura ma juz obowiazek wszczac
    dochodzenie.
    Z tego co jednak pamietam z karnego, to nie zachadza w takim wypadku
    przeslanki wyczerpujace ustawowe znamiona przestepstwa [i uznaje sie to
    zawsze za dzialanie w dobrej wierze].
    Pozdrawiam!
    Tomek