  • 1. Data: 2006-02-23 16:04:18
    Temat: problem z wydaniem dyplomu magisterskiego
    Od: "jarzynka" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Studia ukonczylam (zdalam egzamin koncowy) 25 stycznia 2005 r. Do maja 2005 r.
    nie moglam odebrac mojego dyplomu, bo wciaz byly niegotowe. Obecnie przebywam
    w Stanach Zjednoczonych i w celu przedluzenia mojej wizy potrzebuje dyplom
    ukonczenia studiow. Dzwonilam na uczelnie, gdzie odmowiono wydania dyplomu
    mojej matce, potrzebuje upowaznienia od radcy czy notariusza. Oczywiscie w
    Polsce nie moge tego zrobic, bo jestem tutaj. Otrzymanie tego upowaznienia
    wiaze sie ze strata bardzo cennego dla mnie czasu i poniesienia kosztow. Stad
    moje pytania:

    - Czy uczelna ma okreslony czas na wydanie dyplomu ukonczenia studiow? (
    dyplomy byly gotowe do odbioru jesienia 2005 ) czyli ok 10 miesiecy od obrony.
    Szukalam jakichkolwiek zmianek na ten temat w regulaminie uczelni, ale nic nie
    znalazlam.
    - Czy moge obarczyc kosztami zwiazanymi z upowaznieniem Uczelnie? Przez 4
    miesiace czekalam na odbior dyplomu i wlasciwie to nie moja wina, ze dyplomy
    byly niegotowe.
    - w grudniu 2004 r. wplacilam pieniadze za wydanie dyplomu w jezyku
    angielskim, wersja angielska w dalszym ciagu nie jest gotowa. Potrzebuje
    dyplomu w jezyku angielskim. Czy moge wymagac od uczelni pokrycia kosztow
    tlumaczenia dyplomu?

    Cala sprawa z wydaniem dyplomu przeciagala sie straszliwie, teraz mam na
    glowie szukanie notariuszy i mnostwo papierkowych spraw zwiazanych z
    upowaznieniem mojej matki, a dyplom musze otrzymac do 18 marca. Jestem "mocno"
    zdesperowana, panie w dziekanacie maja generalnie moj problem "gdzies". Czy
    jest sens dochodzenia swoich praw? Zastanawiam sie czy wkroczyc na "wojenna"
    sciezke z uczelnia.

    Z gory dziekuje za wszelkie rady
    pozdrawiam
    jarzynka

  • 2. Data: 2006-02-23 22:29:08
    Temat: Re: problem z wydaniem dyplomu magisterskiego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.02.2006 jarzynka <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > wiaze sie ze strata bardzo cennego dla mnie czasu i poniesienia kosztow. Stad

    Takie upoważnienie o mocy notarialnego wystawią ci w ambasadzie lub
    konsulacie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-02-24 00:03:57
    Od: "jarzynka" <j...@p...onet.pl>

    > Takie upoważnienie o mocy notarialnego wystawią ci w ambasadzie lub
    > konsulacie.

    Upowaznienie juz mam, druga sprawa czy Politechnika zechce je zaakceptowac?!?
    Chodzi mi glownie o to, czy jest sens dochodzic swoich praw?!? 10 miesiecy
    czekania na dyplom, trudnosci z wydaniem, niewydanie wersji angielskiej (rok
    czasu) mimo oplacenia kosztow wydania dyplomu itp.?
    pozdr
    jarzynka

  • 4. Data: 2006-02-24 02:53:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jarzynka wrote:

> [...]
    > czekania na dyplom, trudnosci z wydaniem, niewydanie wersji angielskiej (rok
    > czasu) mimo oplacenia kosztow wydania dyplomu itp.?

    Poskarż się w MENiS. Dyplomy mają być wydane zdaje się w ciągu 2
    tygodni od dnia zdania egzaminu. Nie wiem czy to jeszcze obowiązuje, a
    nie wiem gdzie tego szukać, bo nie pamiętam gdzie ten zapis widziałem.
    W każdym razie MENiS jest własciwym miejscem gdzie powinnaś zadzwonić.

  • 5. Data: 2006-02-24 06:46:04
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Upowaznienie juz mam, druga sprawa czy Politechnika zechce je
    > zaakceptowac?!?

    Nie maja wyjscia.

> [...]
    > (rok
    > czasu) mimo oplacenia kosztow wydania dyplomu itp.?

    Jezeli bedziesz musiala wrocic do Polski i poniesc koszty z tym zwiazane...
    Jezeli stracisz prace i Twoj poziom zycia drastycznie spadnie... Tylko
    pamietaj, zeby zbierac na to dokumentacje w postaci: "mam prace" - "mialam
    prace" - "dlaczego juz nie mam pracy" - "dlaczego musialam wyjechac"...
    itd... Chodzi o to, zeby wykazac bezposredni zwiazek przyczynowo-skutkowy
    pomiedzy niewydaniem naleznego Ci dyplomu a wymiernymi stratami w zyciu.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-02-24 07:19:52
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > ukonczenia studiow. Dzwonilam na uczelnie, gdzie odmowiono wydania dyplomu
    > mojej matce, potrzebuje upowaznienia od radcy czy notariusza. Oczywiscie w

    Konsulat nie moze ci tego wystawic ???

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.prv.pl/

  • 7. Data: 2006-02-24 22:58:24
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jarzynka wrote:
> [...]
    > Szukalam jakichkolwiek zmianek na ten temat w regulaminie uczelni, ale nic nie

    Do przeczytania:

    Dz.U. 2000 nr 81 poz. 907 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z
    dnia 20 września 2000 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów.
    Dz.U. 2005 nr 149 poz. 1233 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i
    Sportu z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów

    Nie podejmuję się odpowiedzi który w Twojej sprawie jest obowiązujący
    (czy liczy się data złożenia egzaminu, wystawienia dyplomu, jego
    wydania, czy żądania jego wydania). Różnice są niewielkie. I tu i tu
    termin wynosi 30 dni od egzaminu dyplomowego.

    > - Czy moge obarczyc kosztami zwiazanymi z upowaznieniem Uczelnie? Przez 4
    > miesiace czekalam na odbior dyplomu i wlasciwie to nie moja wina, ze dyplomy
    > byly niegotowe.

    Pewnie można by na drodze cywilnej się o te koszty sądzić. Ale jest
    łatwiejsza droga: dyplomy wysyła się też pocztą.

    Jeśli przyjąć wersję, że w Twojej sprawie obowiązuje nowe
    rozporządzenie, to termin dotyczy wydania dyplomu. Obowiązek jego
    dochowania nie zależy od tego, czy się raczysz zjawić lub kogoś
    upoważnić. Więc teoretycznie powinni po (a w zasadzie przed)
    przekroczeniu terminu bez Twojej inicjatywy wysłać dyplom. O praktyce
    poniżej.

> [...]
    > dyplomu w jezyku angielskim. Czy moge wymagac od uczelni pokrycia kosztow

    Pewnie można by na drodze cywilnej się o te koszty sądzić. Ale patrz
    niżej.

> [...]
    > jest sens dochodzenia swoich praw? Zastanawiam sie czy wkroczyc na "wojenna"

    Jest sens. Będziesz mieć satysfakcję, dyplom, zaczną się do Ciebie na
    uczelni odnosić rzeczowo i z szacunkiem, osoba odpowiedzialna za rażące
    zaniedbanie będzie miała przechlapane, no i pomożesz młodszym kolegom
    dostawać dyplomy w przepisowym terminie. Wybierz sobie powód, który
    najbardziej Cię przekonuje.

    Sprawdzony zestaw: pismo do rektora "domagam się wydania dyplomu w
    terminie 14 dni" i równolegle skarga do Ministra Edukacji Narodowej na
    "niedopełnienie obowiązku wydania dyplomu". Przepisami nt. dyplomu po
    angielsku się nie interesowałem, pewnie obowiązki są te same jak dla
    wersji polskiej. Możesz ewentualnie dodać (dla wzmocnienia efektu), że w
    przypadku niewydania dyplomu po angielsku będziesz się domagać zwrotu
    opłaty za jego wydanie oraz kosztów tłumaczenia wersji polskiej. Podaj
    swój aktualny adres i zażądaj przysłania dyplomu pocztą, z podaniem
    numeru paragrafu (na uczelniach rozporządzenia czytają wybiórczo, nie
    przyjmując do wiadomości niewygodnych obowiązków).

    Nawet jeśli przyjąć, że obowiązuje stare rozporządzenie (czyli bez
    terminu na wydanie) to najprawdopodobniej i tak czym prędzej wyślą Ci
    ten dyplom, żeby mieć problem z głowy (i żeby móc odpowiedzieć
    Ministrowi, że ten nie ma już potrzeby prowadzić dalszych działań
    nadzoru w tej sprawie, bo jest już załatwiona).

  • 8. Data: 2006-02-25 14:16:15
    Od: Maciek<p...@i...pl>

    Teoretycznie dyplom powinien być wydany w ciągu 30 dni od obrony. Jeżeli chodzi
    o wersję angielską to może to trwać dłużej (choć nie powinno aż tak długo) i
    kosztować ekstra.

    -> http://usenet.pomocprawna.info