eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z rozpatrzeniem reklamacji › Re: problem z rozpatrzeniem reklamacji
  • Data: 2009-05-14 10:37:56
    Temat: Re: problem z rozpatrzeniem reklamacji
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Liwiusz pisze:
    > kuba pisze:
    >> Marcin Debowski pisze:
    >>
    >>
    >> Część osób twierdzi też,
    >>> że w przypadku gdy sprzedawca zawiadomia Cie listownie to do
    >>> zachowania terminu wystarczy wysłanie tego listu w ciagu tych dni 14tu,
    >>
    >> A kto tak twierdzi i na jakiej podstawie? :)
    >
    >
    > Ja na przykład tak twierdzę.
    >
    > Alternatywny pogląd prowadzi do absurdu, czyli do maszynki
    > produkującej pieniądze kosztem sprzedawców: zgłaszam reklamację i żądam
    > pieniędzy, sprzedawca odmawia i odpowiada - dajmy na to - po 3 dniach,
    > ale ja list odbiorę dopiero po kolejnych 2 tygodniach awizowania na
    > poczcie. Uważasz, że oznacza to, że reklamacja została uznana?

    A dlaczego po 2 tygodniach awizowania? Przecież mamy w KC przepis
    ogólny, mówiący o chwili złożenia oświadczenia woli.

    Wszelkie sytuacje, w których obowiązuje teoria wysłania są wyjątkami i
    muszą wynikać z przepisów szczególnych. Poza tym - exceptiones non sunt
    extendae; nie można zatem stosować żadnej analogii na zasadzie: skoro
    oświadczenie kupującego jest złożone z chwilą wysłania to oświadczenie
    sprzedawcy także.

    Pozdrawiam
    kuba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1