  • 1. Data: 2006-04-10 18:45:45
    Temat: problem z nowym płatnikiem
    Od: "Arek" <w...@o...pl>

    jakoś instalacja poszła bez bólu, ale............
    nowy płacznik w momencie transmisji zgłasza problem, że z transmisją mogą
    być problemy bo:
    "twój system nie ma zainstalowanego parsera XML"!!!
    i rzeczywiście oprócz upierdliwego komunikatu są od razu problemy z
    odbieraniem potwierdzeń
    myślicie może, że to nie problem - weź se facet zainstaluj i po bólu....:)))
    niestety oprócz dziwnej wspaniałomyślności firmy Microsoft'fuck, która
    dostarcza parser za "free", co poniektórzy wiedzą, że to to dziełko np.
    zczytuje dane bezpośrednio z klawiszy i transmituje bóg wie gdzie....
    więc ja się pytam, po co spółce Microsoft/Procom ciągi znaków z klawiszy np.
    kiedy piszę hasła dostępu do banku czy kont pocztowych???
    No i kurde co robić jeżeli sobie tego nie życzę - a potwierdzenia z zus
    jakoś dziwnie są mi potrzebne???

  • 2. Data: 2006-04-10 19:05:18
    Temat: Re: problem z nowym płatnikiem
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Arek napisał(a):
> [...]
    > dostarcza parser za "free", co poniektórzy wiedzą, że to to dziełko np.
    > zczytuje dane bezpośrednio z klawiszy i transmituje bóg wie gdzie....

    fajnie, czyli niektórzy wiedzą, ale nigdzie tego nie powiedzą tak?
    jak już powtarzasz jakieś plotki to chociaż poprzyj je dowodami

  • 3. Data: 2006-04-10 19:18:17
    Od: "Arek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    fajnie, czyli niektórzy wiedzą, ale nigdzie tego nie powiedzą tak?
    jak już powtarzasz jakieś plotki to chociaż poprzyj je dowodami

    aby oszczędzić informatycznego bełkotu odsyłam do opisu trywialnego
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Parser

  • 4. Data: 2006-04-10 19:22:29
    Od: "Arek" <w...@o...pl>

    sorki, lepszy opis jest w wersji angielskiej:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Parser
    polecam szczególnie fragment:
    "read from a file or a keyboard, for example"

  • 5. Data: 2006-04-10 20:29:46
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Arek napisał(a):
> [...]
    > jak już powtarzasz jakieś plotki to chociaż poprzyj je dowodami
    >
    > aby oszczędzić informatycznego bełkotu odsyłam do opisu trywialnego

    no tak, to nie jest "bełkot" to jest "nie na temat". Co z tego, że
    parser to jest coś co potrafi parsować dane z pliku albo z klawiatury,
    rozumiem, że od razu wyciągasz z tego wnioski, że jak coś jest parserem
    to znaczy, że koniecznie czyta ci dane z klawiatury, tak?

  • 6. Data: 2006-04-10 23:01:04
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No i kurde co robić jeżeli sobie tego nie życzę - a potwierdzenia z zus
    > jakoś dziwnie są mi potrzebne???

    Nie używać Płatnika :]
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-10 23:23:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > jak już powtarzasz jakieś plotki to chociaż poprzyj je dowodami
    >
    > aby oszczędzić informatycznego bełkotu odsyłam do opisu trywialnego
    ROTFL, wiesz co to jest parser kodu XML? Aplikacja/biblioteka, która
    parsuje kod XML, tj. wyciąga z niego dane i tłumaczy je na strawny dla
    programu format. Np. do postaci tablic. Tak więc nie ośmieszaj się
    publicznie swoimi linkami do wikipedii.

  • 8. Data: 2006-04-10 23:25:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > sorki, lepszy opis jest w wersji angielskiej:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Parser
    > polecam szczególnie fragment:
    > "read from a file or a keyboard, for example"

    A ja polecam, szybki kontakt z psychiatrą, bo twoje pojmowanie świata
    jest conajmniej, lekko dziwne.

  • 9. Data: 2006-04-11 06:59:00
    Od: "Arek" <w...@o...pl>

    > A ja polecam, szybki kontakt z psychiatrą, bo twoje pojmowanie świata
    > jest conajmniej, lekko dziwne.

    pomijając pojmowanie świata i psychiatrię, skoncentrujmy się na faktach:
    1. oferowany przez Microsoft parser XML w wersji sqlxml sp3 jest biblioteką
    systemową nie zaś biblioteką płatnika - oznacza to że pracuje bez wzgledu na
    fakt czy odpalasz płatnika czy nie
    2. to to powyższe instaluje się jako data source - i co najciekawsze
    (sprawdziłem na jednym ze stanowisk) działa z ukrycia bo jest niewidzoczne
    przez system jako proces w tle - mimo iż taką ma metodę działania - jest
    także niewidoczne w task monitor
    3. pracując w trybie ciągłym tworzy ciągi znaków i uwalnia tranmisję przez
    port 440

    stąd moje pytania do szanownego psychiatry:
    1. po co firmie ZUS informacje, że mój pracownik tworząc np. raprt RCA
    pomylił się w nazwisku pracownika i wpisał z klawiszy ciąg
    :"Kowalski+backspace+a"
    2. dlaczego do zapewnienia wymogów kryptologii poprzez sdwi nie zastosowano
    biblioteki programu ale systemową (choć to może z lenistwa)
    3. dlaczego muszę intalować program który cały czas zbiera dane i ma otwartą
    bezpośrednią komunikację ze światem (bo jak masz stałe łącze to nie masz
    żadnej kontroli co ten koleś transmituje i do kogo)
    4. dlaczego moja licencyjna Panda za każdym razem ostrzega mnie, że szanowny
    parser jest "tracking cookie"
    5. i ostatecznie dlaczego zarówno na stronach e-inspektorat jak i procom nie
    ma ani słowa o konieczności instalacji owego parsera, ani jego opisu czy
    linku ( a przecież pozostałe oprogramowanie wspomagające jak mssql server
    czy msdataacces jest w pełni opisane ) - czyżby temat był wstydliwy?

    oczywiście można przyjąć Twój sposób widzenia świata, czyli "zbudowaliśmy
    bombę atomową tylko do obrony naszych szlachetnych ideałów demokracji"
    ja jednak nie bardzo w to wierzę i pozostanę przy swoim, zważywszy 30-letnią
    praktykę z oprogramowaniem Microsoftu

  • 10. Data: 2006-04-11 07:15:09
    Od: "Arek" <w...@o...pl>

    przepraszam, zapomniałem dodać że zaistalowałem potem Xerces Java parser i
    jakoś takie problemy nie wystąpiły - tylko że nadal płatnik nie uznawał tej
    bilioteki i trasmisja do zus "nie szła"
    tu rzeczywiście kolega sg ma rację - problem jest nie w samym parserze, ale
    konkretnym - Microsoft'u