  • 1. Data: 2006-04-10 16:40:10
    Temat: kodeks pracy - tajnosc wynagrodzenia - sankcje
    Od: "smbsone" <s...@w...pl>

    witam! pracodawca sugeruje mi, ze rozmawiajac nt wysokosci mojego
    wynagrodzenia z osobobami trzecimi naruszam kodeks pracy.(ze wg niego
    te informacje sa tajne) czy ma racje i czy moze mi zabronic pod grozba
    jakis sankcji rozmowy nt mojego wynagrodzenia ? pozdrawiam adam

  • 2. Data: 2006-04-10 18:06:09
    Temat: Re: kodeks pracy - tajnosc wynagrodzenia - sankcje
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *smbsone* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > te informacje sa tajne) czy ma racje i czy moze mi zabronic pod grozba
    > jakis sankcji rozmowy nt mojego wynagrodzenia

    Z kodeksem pracy to niekoniecznie, ale w regulaminie pracy bądź układzie
    zbiorowym mogą być odpowiednie postanowienia nakładające na Ciebie
    obowiązek zachowania tego w tajemnicy. Pod rygorem art. 52 kp nawet ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-10 18:49:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Z kodeksem pracy to niekoniecznie, ale w regulaminie pracy bądź układzie
    > zbiorowym mogą być odpowiednie postanowienia nakładające na Ciebie
    > obowiązek zachowania tego w tajemnicy. Pod rygorem art. 52 kp nawet ;-)

    A czy taki zakaz będzie ważny? Zgodnie z art. 18(3c)kp pracownicy mają
    prawo do jednakowego wynagrodzenia. Jak będą mogli realizować to prawo,
    gdy dopuścimy taki zakaz?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 4. Data: 2006-04-10 20:17:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:pan.2006.04.10.18.06.07.912061@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Z kodeksem pracy to niekoniecznie,
    Z całą pewnością nie.

    > ale w regulaminie pracy bądź układzie
    > zbiorowym mogą być odpowiednie postanowienia nakładające na Ciebie
    > obowiązek zachowania tego w tajemnicy.
    Wątpię. Zwróć uwagę na zakres podmiotowy i przedmiotowy regulaminu pracy:
    http://www.republika.pl/prawo_pracy/art33.htm.
    Regulamin pracy obowiązuje w czasie świadczenia pracy.
    Układ zbiorowy? Co masz dokładnie na myśli? Układ zakładowy czy
    ponadzakładowy? Czemu uważasz, że układy zbiorowe pracy mogłyby regulować
    obowiązki pracowników poza czasem świadczenia pracy?
    (Oczywiście pomijam wymienione w prawie wyjątki).

    Jotte

  • 5. Data: 2006-04-10 20:26:38
    Od: zly <b...@p...fm>

    W dniu 2006-04-10 20:06, Olgierd napisał(a):

    > Z kodeksem pracy to niekoniecznie, ale w regulaminie pracy bądź układzie
    > zbiorowym mogą być odpowiednie postanowienia nakładające na Ciebie
    > obowiązek zachowania tego w tajemnicy. Pod rygorem art. 52 kp nawet ;-)

    A jak to ma sie w druga strone? Wszyscy w firmie wiedza ile zarabiam, co
    niespecjalnie mi sie podoba. Oddzial w ktorym sa kadry/ksiegowosc
    wczesniej wie o wszelkich zmianach. Mozna jakos temu zaradzic?

    marcin

  • 6. Data: 2006-04-10 20:32:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A czy taki zakaz będzie ważny? Zgodnie z art. 18(3c)kp pracownicy mają
    > prawo do jednakowego wynagrodzenia. Jak będą mogli realizować to prawo,
    > gdy dopuścimy taki zakaz?

    O ile dobrze pamiętam zgodnie z moim UZP na moim stanowisku można zarabiać
    między 1300 a 4000 zł... i co ja biedny mogę w tej sytuacji zdziałać? ;-))

    --
    ||| GPG:0xC7C0112A ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 7. Data: 2006-04-10 20:35:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Układ zbiorowy? Co masz dokładnie na myśli? Układ zakładowy czy
    > ponadzakładowy? Czemu uważasz, że układy zbiorowe pracy mogłyby regulować
    > obowiązki pracowników poza czasem świadczenia pracy?

    A jednak zdarza się, że UZP - na pewno zakładowe, co do ponadzakładowych
    się nie wypowiadam bo bardzo wiele ich nie widziałem - zawierają takie
    postanowienia.
    Dlaczego uważasz, że układ miałby mówić wyłącznie o czasie pracy??
    Przeciętny układ to naście stron drobnym maczkiem, nie tylko o czasie i
    rozkładzie pracy.

  • 8. Data: 2006-04-10 20:44:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:pan.2006.04.10.20.35.12.774490@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

> [...]
    > postanowienia.
    > Dlaczego uważasz, że układ miałby mówić wyłącznie o czasie pracy??
    Pisałem o czasie _świadczenia_ pracy. Mniejsza o to. Ponowię pytanie: na
    jakiej podstawie UZP miałby możliwość regulowania obowiązków pracownika we
    wspomnianym zakresie?

    > Przeciętny układ to naście stron drobnym maczkiem, nie tylko o czasie i
    > rozkładzie pracy.
    Papier przyjmie wszystko...

    Jotte

  • 9. Data: 2006-04-10 21:08:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > jakiej podstawie UZP miałby możliwość regulowania obowiązków pracownika we

    A co to jest "czas świadczenia pracy"? Wiem co to jest czas pracy, rozkład
    czasu pracy, okres związania umową o pracę.
    Podstawą jest oczywiście art. 240 par. 2 kp w zw. z art. 100 par. 2 kp - a
    tu poszukałbym pomiędzy pkt. 4 i 5.

    > Papier przyjmie wszystko...

    A później, o zgrozo, sądy to stosują.
    Inna sprawa, że w mojej opinii nadal jest rozbieżność pomiędzy art. 9 par.
    1 kp a konstytucyjnym katalogiem źródeł prawa, ale o tym dość ciekawie
    pisał parę lat temu Kaczyński Lech.

  • 10. Data: 2006-04-10 21:11:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *zly* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A jak to ma sie w druga strone? Wszyscy w firmie wiedza ile zarabiam, co
    > niespecjalnie mi sie podoba. Oddzial w ktorym sa kadry/ksiegowosc
    > wczesniej wie o wszelkich zmianach. Mozna jakos temu zaradzic?

    Oczywiście obowiązkiem pracodawcy jest zapewnić Tobie możliwość cieszenia
    się wysokością swego wynagrodzenia z zachowaniem prywatności. Na ten temat
    nie ma szczególnych przepisów, bo być nie musi. Wysokość Twojego
    wynagrodzenia to Twoja sprawa (ściśle: ustaleń Twoich i pracodawcy) i
    jeśli np. wskutek nieumiejętności zapewnienia niezbędnej ochrony
    prywatności przez pracodawcę poniosłeś jakąś krzywdę - przysługuje Ci
    ochrona prawna.