  • 31. Data: 2003-04-14 14:47:52
    Temat: Re: problem z corka
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    news:b7dn0i$880$1@serwus.bnet.pl...

    > No więc właśnie, sam widzisz, że prawo jest odzwierciedleniem moralności i
    > norm etycznych.

    Owszem ale to nie znaczy, ze moralnosc wyplywa z religii

    PawelT

  • 32. Data: 2003-04-14 14:54:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    PawelT na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Owszem ale to nie znaczy, ze moralnosc wyplywa z religii

    Wypływa, bo to religia spisuje dane prawa moralne.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 33. Data: 2003-04-14 20:11:58
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Tak, z religii żydowskiej i Starego testemntu.

    Nie tylko.

    Co to zmienia?
    > ja nie chcę udowodnic, że chrześcijaństwo jest przyczyną wszystkiego, ale że
    > prawo jest ściśle związane z moralnością danego rejonu.

    Jest, nikt temu nie zaprzecza. Mają wspólne pochodzenie to trudno żeby
    za bardzo odmienne treści.

    KG

  • 34. Data: 2003-04-14 20:12:58
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Wypływa, bo to religia spisuje dane prawa moralne.

    Jeśli religia spisuje prawa moralne raczej znaczy, że sama wypływa z
    moralności..

    KG

  • 35. Data: 2003-04-14 21:19:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kamil Gołaszewski na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Jeśli religia spisuje prawa moralne raczej znaczy, że sama wypływa z
    > moralności..

    Myślę, że to już są rozważania teologiczne i może dajmy im spokój.
    Niezależnie od tego, chyba jednak się zgadzamy, że prawo wynika z
    moralności i nie da się tego oddzielić.

  • 36. Data: 2003-04-15 13:28:43
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b7c9vh$498$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > Marto wytłumacz więc wymeldowanie z urzędu i po jakim czasie można to
    > uczynić i dlaczego skoro tak dobrze jestes obeznana w temacie ? Jak byłoby
    > to takie proste jak tu opisujesz wymeldowanie z urzedu lub eksmisje nie
    > miałyby racji bytu w takich przypadkach a jak nam wiadomo sprawy tego typu
    > konczą sie w sądzie i myślisz ,ze to ze względu na nieznajomość prawa ?
    >
    > Sandra
    Wymeldowanie to jedno, a eksmisja to drugie.
    Temat dotyczył WProwadzania kogoś na siłę z policją, a nie WYProwadzania, z
    wynoszeniem jego rzeczy itp.
    Nie eksmituje się kogoś, kto nie mieszka.
    Natomiast, żeby mieć prawo do wprowadzenia na siłę, z policją, to trzeba
    mieć TYTUŁ PRAWNY (być właścicielem, współwłaścicielem, albo mieć z tymże
    podpisaną umowę, np. umowę najmu).
    Ustawa regulująca te kwestie jest do obejrzenia na stronie:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/ewi0627.html#
    3
    Najbardziej powinny Cię zainteresować rozdziały 3-5.
    Nigdzie tam nie ma słowa o tym, żeby zameldowanie dawało jakiekolwiek prawo.
    Wymeldowanie z urzędu jest natomiast przeprowadzane po to, żeby urzędowi
    wszystko się zgadzało. Na końcu wymeldowanemu wręcza się zaświadczenie, że
    ... dopełnił obowiązku wymeldowania. I tyle.
    W przypadku eksmisji też nikogo nie interesuje kwestia zameldowania, a
    jedynie to, czy przebywa i czy ma prawo przebywać. Zameldowanie przydaje się
    natomiast do stwierdzenia, gdzie przebywa, a dokł., gdzie twierdzi, że
    przebywa.
    :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 37. Data: 2003-04-15 13:36:56
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Jak rozumiem, rozdzielasz prawo od moralnosci :-) A jednak prawo oparte
    jest
    > o etykę i moralność chrześcijańską, więc nie bardzo to rozdzielać.
    Przepraszam, że się wtrącę, ale, że tak to niedelikatnie ujmę, oprzeć to się
    można najwyżej O płot.
    Prawo może być oparte NA etyce.
    Ew. może być tworzone W OPARCIU o etykę.
    A wracając do tematu, to wszystko zależy od reprezentowanych poglądów.
    Co innego powie zwolennik prawa natury, a co innego pozytywista prawniczy.
    Każdy będzie miał trochę racji.
    Ja, przechylając nieco szalę w kierunku prawa natury, pozwolę sobie zauważyć
    istnienie art. 5 Kc, mówiącego o zasadach współżycia społecznego. Niestety
    jednak trudno liczyć na wygranie procesu wyłącznie w oparciu o art. 5 Kc. To
    nie to samo, co amerykańska 1 poprawka ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 38. Data: 2003-04-15 13:39:05
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co to zmienia?
    >
    > Jest, nikt temu nie zaprzecza. Mają wspólne pochodzenie to trudno żeby
    > za bardzo odmienne treści.
    Kiedy jednak mają odmienną treść, to stosowane jest prawo, nie moralność.
    No, chyba że włączą się media.
    Ale to już jest 4 władza nie mająca z prawem wiele wspólnego ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 39. Data: 2003-04-15 13:42:13
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawelT" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > no wlasnie, obowiazek nakladany przez urzad, z tad wynika, iz panstwo
    > oczekuje, iz bede mieszkal w miejscu w ktorym jestem zameldowany
    > i jedynie szczegolne przyczyny moga ten stan zmienic
    No nie do końca. Kiedy zmienisz adres, to powinieneś o tym zameldować.
    Nie ma natomiast ograniczeń w swobodnym przemieszczaniu się. To już by było
    niezgodne z Konstytucją!
    ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 40. Data: 2003-04-15 14:09:08
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Oczywiście podany link jest do ustawy, w której mowa o zameldowaniu, a nie o
    uprawnieniu do mieszkania, ponieważ, o czym już wspominałam, jedno z drugim
    nie ma wiele wspólnego.
    MArta