  • 1. Data: 2003-04-11 12:47:09
    Temat: 1 maja - swieto - W PRACY
    Od: j...@p...onet.pl

    Jak myslicie co mozna zrobic pracodawcy ktory oswiadcza ze 1 maja pracujemy
    (nie daje za to zadnych innych wolnych dni). poprostu dla niego ten dzien nie
    jest swietem i juz.
    Albo jak nakazuje wziac urlop w piatek przedswiateczny ?
    To sie gdzes kwalifikuje ? Do jakiegos sadu ? Albo inspekcji ? A moze da sie z
    takiego pracodawcy zciagnac jakas kare ?

    Jak sie mu pokazuje kodex pracy to sie odwraca o gapi w okno. Rownie dobrze
    znaczy to "Jak ci sie nie podoba to zwalniaj sie"

    Pozdroofki Jesien.

  • 2. Data: 2003-04-11 13:16:21
    Temat: Re: 1 maja - swieto - W PRACY
    Od: "DK" <c...@w...pl>

    Nic....

    praca stała się luksusem, niestety za cenę godności pracowników i tu żadne
    prawo nie pomoże... niestety.

    Można tylko współczuć, że pracodawcami sa coraz częściej osobnicy pozbawieni
    jakiegokolwiek sumienia. Myślę że czas, by środowiska pracodawców same
    zaczęły dbać o swój wizerunek i jednoznacznie sprzeciwiały się takim
    sytuacjom jak Twoja i wykluczały choćby moralnie takie postawy. (oj ja
    naiwny!!! ) A może na podobieństwo nieuczciwych firm zalegających z
    płatnościami stworzyć witrynę, gdzie pojawiłyby się nazwy firm, gdzie obce
    jest pojęcie kultury współzycia pomiędzy pracownikiem a pracodawcą... alez
    to byłaby strasznie długa lista..... albo jeszcze lepiej, lista firm gdzie
    dba się o pracowników. Ja mam ten luksus, ze nie jestem niczyim podwładnym,
    ani nikt mi nie podlega, ale i tak chamstwo pracodawców - szefów firm i mnie
    często spotyka w zupełnie zdumiewających okolicznościach :-)

    PS. Oczywiście jesli nie pójdziesz do pracy 1 maja (i masz zgodnie z
    odpowiednią ustawą do tego prawo poza sytuacjami określonymi w ustawie i na
    jej zasadach) to możesz w przypadku napotkania sankcji z tego tytułu podać
    pracodawcę do sądu.

    Pozdrawiam

    DK

  • 3. Data: 2003-04-12 17:29:47
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

> [...]
    dobrze
    > znaczy to "Jak ci sie nie podoba to zwalniaj sie"

    Placówki dyplomatyczne zatrudniają Polaków i niektóre pracują w święta
    polskie, jeśli dla nich nie jest to święto...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-04-13 20:33:04
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Inspekcja pracy lubi tematy wypłacania nadgodzin.
    Tylko przypilnuj, żeby przed wezwaniem inspekcji podpisać listę obecności
    1-go maja.
    A potem sobie szukaj nowej pracy. Bo szef się wk.... i wymieni załogę
    PawełJ