  • 1. Data: 2003-04-11 10:11:18
    Temat: nakaz zaplaty!
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    Witam,

    Moj znajomy dostal sadowy nakaz zaplaty za zalegla fakture (najem lokalu
    biurowego).
    Dzis ma ostatni termin na odwolanie sie od tego nakazu. Nie jest w stanie
    zaplacic kwoty ktora zada od niego powod. Znajomy przyznaje ze jest winien
    ok 3000 zl firmie od ktorej wynaja lokal biurowy w 2001 roku, ale nie jest
    w stanie w chwili obecnej zaplacic powyzszej kwoty. Chcialby aby sad umozyl
    koszty procesowe i pozwolil mu uregulowac zaleglosc na raty lub rowniez i
    ja umorzyl. Moj znajomy ma naprawde nieciekawa sytuacje zyciowa, tzn.
    jeszcze studiuje (ostatni rok), nie ma pracy ale dostaje polowe renty
    rodzinnej (ok. 460 zl), z ktorej to placi za studia i doklada rodzicom
    ktorym sie takze nie powodzi na utrzymanie domu. Czy sa jakies szanse na
    zalatwienie sprawy w sadzie po jego mysli. Co powinien zrobic tzn. jakie
    druki wypelnic i jaki dowod przedstawic sadaowi (czy wystarczy ksero
    decyzji z ZUS-u o przyznaniu renty z podana jej wysokoscia).
    Jesli ktos moze pomoc i wie co nalezy zrobic w tej sytuacji to bede bardzo
    wdzieczny za kazda odpowiedz.

    Pozdrawiam, logic

  • 2. Data: 2003-04-11 10:55:14
    Temat: Re: nakaz zaplaty!
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Chcialby aby sad umozyl
    > koszty procesowe i pozwolil mu uregulowac zaleglosc na raty lub rowniez i
    > ja umorzyl.

    Witam!

    Oczywiscie jezeli chodzi o koszty procesu, to moze wnosic o zwolnienie
    od nich. Moze tez wnosic o rozlozenie naleznosci na raty (sad rozlozy
    w szczegolnie uzasadnionych wypadkach - art. 320 KPC).

    Oczywiscie nie moze liczyc na umorzenie naleznosci, nawet w czesci.
    Niestety dlugi sie placi.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-04-11 23:13:52
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b7670l$12m$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

> [...]
    > w szczegolnie uzasadnionych wypadkach - art. 320 KPC).
    >
    > Oczywiscie nie moze liczyc na umorzenie naleznosci, nawet w czesci.
    tak czy inaczej musi napisac zarzalenie a najpierw chyba o pisemne
    uzasadnienie

    Icek

  • 4. Data: 2003-04-11 23:45:08
    Od: d...@o...pl

    > tak czy inaczej musi napisac zarzalenie a najpierw chyba o pisemne
    > uzasadnienie

    Raczej wnieść sprzeciw lub zarzuty (w zależności od postępowania upominawcze /
    nakazowe) ;-)))

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2003-04-12 11:17:03
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej wnieść sprzeciw lub zarzuty (w zależności od postępowania
    upominawcze /
    > nakazowe) ;-)))
    zawsze miałem problem z fachowym nazewnictwem ;)

    Pozdr
    Icek

  • 6. Data: 2003-04-12 12:24:28
    Od: d...@o...pl

    > zawsze miałem problem z fachowym nazewnictwem ;)

    Dodam jeszcze, że nakazu zapłaty się nie uzasadnia. Sprzeciw / zarzuty należy
    wnieść w terminie 14 dni od otrzymania nakazu z odpisem pozwu.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 7. Data: 2003-04-12 15:32:53
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Dodam jeszcze, że nakazu zapłaty się nie uzasadnia. Sprzeciw / zarzuty
    należy
    > wnieść w terminie 14 dni od otrzymania nakazu z odpisem pozwu.
    z tego co wiem to po nakazie zapłaty i wniesieniu sprzeciwu jest rozprawa.
    Po rozprawie 7 lub 14 dni na prosbę o uzasadnienie a po uzasadnieniu ... ??
    co po uzasadnieniu, jak to się nazywa?

    Icek

  • 8. Data: 2003-04-12 16:18:59
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > upominawcze /
    > zawsze miałem problem z fachowym nazewnictwem ;)
    >
    > Pozdr
    > Icek

    Zarzuty wnosi się w postepowaniu nakazowym - patrz art.484.1 kpc, a sprzeciw
    w postepowaniu upominawczym - patrz art. 502 kpc.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 9. Data: 2003-04-12 22:24:16
    Od: "jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    > ok 3000 zl firmie od ktorej wynaja lokal biurowy w 2001 roku, ale nie jest
    > w stanie w chwili obecnej zaplacic powyzszej kwoty.

    Jeżeli uznał roszczenie za wymagalne ...
    to nie ma sensu wnosić sprzeciwu.
    Oczywiście można to zrobić ...dla "przeciągnięcia sprawy"....
    w pewnych okolicznościach.
    Ale to związane jest z dodatkowymi kosztami ...(pełnej)
    sprawy sądowej.

    Rozumiem , że strona powodową jest Wynajmujący lokal,
    zaś Sądowy nakaz zapłaty jest dla niego zabezpieczeniem
    wierzytelności (długu) powstałego w wyniku najmu lokalu.
    Jeżeli Wynajmujący nie wnosił roszczenia o eksmisję z lokalu
    to znaczy, że gotowy jest ... na negocjacje w kwestii spłaty
    zaległości.

    Warto pomyśleć o ugodzie.

  • 10. Data: 2003-04-13 15:43:50
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
    > z tego co wiem to po nakazie zapłaty i wniesieniu sprzeciwu jest rozprawa.
    > Po rozprawie 7 lub 14 dni na prosbę o uzasadnienie a po uzasadnieniu ... ??
    > co po uzasadnieniu, jak to się nazywa?

    tydzień na uzasadnienie, a potem dwa tygodnie na apelację lub trzy
    tygodnie na apelację bez uzasadnienia

    KG