  • 1. Data: 2003-02-12 23:05:57
    Temat: problem - pozyczka - zabezpieczenie
    Od: "remaj" <r...@l...pl>

    Mam taki problemik i nie wiem jak go rozwiązać aby obydwie strony były
    zadowolone i zabezpieczone.Chodzi o pożyczkę gotówkowa pod zastaw auta.I tu
    jest problem natury finansowej a dokładnie chodzi o VAT.przedmiotem zastawu
    miałby być bus wartości 50.000 zł pożyczka 40.000 tylko jak to zrobić aby
    pożyczajcy był zabezpieczony tym autem ale abym nie musiał go
    przerejetrowywac.Problem tkwi w kosztach takiej operacji.
    Umowa kupna - sprzedazy 2% wartosci VAT 22 % od faktury no i nowe
    ubezpieczenie.Poza tym chcę aby auto było po wywiązaniu sie z pożyczki (3
    m-ce) nadal na firmę.Znowu ta procedura to paranoja.
    Proszę o ewentualną podpowiedz jak to zrobić aby tego uniknac a pożyczajacy
    mogł się zabezpieczyć tak abym nie mogł np.sprzedać tego busa czy
    ewentualnie wziąść inną powtórną pożyczke pod niego.
    Czy to jest wogóle prawnie wykonalne?

    Pozdr J.R.

  • 2. Data: 2003-02-13 12:36:42
    Temat: Re: problem - pozyczka - zabezpieczenie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Nie wiem o co chodzi z tym VATem i kwotami, ale powiedz od kogo chcesz
    pozyczyc te pieniadze. Jest cos takiego, jak zastawa rejestrowy.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-13 14:30:33
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Albo przewłaszczenie na zabezpieczenie...

  • 4. Data: 2003-02-13 14:42:38
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Milamber" <m...@w...pl> wrote in message
    > Albo przewłaszczenie na zabezpieczenie...

    A skutki podatkowe? Przeciez wierzyciel staje sie wtedy wlascicielem rzeczy.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-14 06:00:39
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : A skutki podatkowe? Przeciez wierzyciel staje sie wtedy wlascicielem
    rzeczy.

    no to przeniesienie z zastrzeżeniem terminu albo pod warunkiem :-)

  • 6. Data: 2003-02-14 12:51:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

> [...]
    Hem. No ale w którą stronę tym razem? Takie anty-przeniesienie na
    zabezpieczenie, tzn. wierzyciel przenosi z powrotem na dłużnika własność z
    warunkiem rozwiazującym w razie nie spłacenia pożyczki? Ja się zgubiłem...

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-14 12:51:58
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    nie za bardzo znam stan faktyczny bo przegapiłem wcześniejsze posty,
    zaproponowałem, ze dłużnik przenosi własność pod warunkiem, że nie spłaci
    pożyczki do jakiegoś tam dnia.
    Jeśłi to nie ma związku to przepraszam :-)

  • 8. Data: 2003-02-14 13:17:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    NIe no - ma. To jest właśnie przewłaszczenie na zabezpieczenie. Moim
    zastrzeżeniem do takiej formy zabezpieczenia spłaty kredytu było to, że recz
    staje się włąsnośćią wierzyciela, przez co ( IMO ) dłużnik nie może wliczać
    kosztów jej utrzymania ( ani chyba nawet rat kredytu ) w KUPę. Chyba, że
    jakiś przepis szczególny by na to pozwalał, ale wątpie, bo to już byłoby
    mocno zakręcone.

    Depi.