  • 1. Data: 2003-02-12 19:20:45
    Temat: niedotrzymanie terminu
    Od: "zaba" <z...@z...pl>

    Witam
    Piesze tu pierwszy raz, mam taki pilny problem: dostalam z sadu zarzadzenie
    o zwrocie pozwu, oczywiscie zlozylam na nie zazalenie ale niestety cos mi
    sie pokickalo i zrobilam to o jeden dzien za pozno ( czyli 8 dnia od
    otrzymania zarzadzenia). Oczywiscie teraz dostalam od sadu postanowienie o
    odrzuceniu zazalenia ze wzgledu na przekroczenie terminu
    chcialabym sie odwolac ( znaczy znowu zlozyc zazalenie na postanowienie) ale
    po pierwsze:
    1. nie wiem do kogo czy mam to zrobic to tego samego sadu (Rejonowy,
    Wydzial Cywilny) czy juz do wyzszej instancji (Okregowy za posrednictwem
    Rejonowego) ?
    a po drugie: czy znacie jakies dobre argumenty ktore naklonilyby sad do
    przywrocenia terminu (niestety nie bylam chora, ani za granica i zadne madre
    wykrety nie przychodza mi go glowy, mieszkam w Warszawie wiec trudnosci z
    poczta tez nie wchodz w gre)
    Bardzo prosze o podpowiedz, bo inaczej caly wpis mi przpadnie.
    Dodam jeszcze ze cala sprawa dotyczy zle wykonanego wyroku przez pozwana
    przeze mnie fabryke Daewoo.
    Katarzyna Ołdakowska
    k...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-12 21:11:55
    Temat: Re: niedotrzymanie terminu
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    A nie mozesz po prostu zlozyc pozwu ponownie ( tym razem juz poprawnie, bo
    rozumiem, ze cos bylo z nim nie tak) ? Chyba najprosciej.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-12 21:28:34
    Od: "zaba" <z...@z...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender"napisał
    > A nie mozesz po prostu zlozyc pozwu ponownie ( tym razem juz poprawnie, bo
    > rozumiem, ze cos bylo z nim nie tak) ? Chyba najprosciej.

    nie, bo kolejny raz bede musiala uiscic wpis, a zrobilam to juz dwukrotnie
    poniewaz sad z jednego mojego pozwu cos pokrecil i zadazyla nadac mojej
    sprawie 4 sygnatury ( tzn. wzywal mnie do uzupelnienia brakow formalnych, a
    jak je uzupelnialam piszac wyjasnienia to nadawal nowa sygn. akt) i juz dwa
    razy naciagneli mnie na wpis, wiec zaczelam walczyc i prosic o wyjasnienie
    dlaczego 4 sygn. akt i 2 wpisy, to sad mi na to przyslal zarzadzenie
    zwracajace pozew z powodu "nie sprecyzowania zadan dotyczacych przedmiotu
    sporu", to ja na to napisalam zazalenie ze to bzdura bo sprecyzowalam ale
    machnelam sie o jeden dzien na to sad przyslal mi szybciutko postanowienie o
    odrzuceniu zazalenia z powodu niedotrzymania terminu
    wiec jak widzisz , musze zawalczyc o swoje i o zwrot jednego wpisu ( a jak
    odpuszcze to mi przepadna oba).
    Katarzyna Ołdakowska

  • 4. Data: 2003-02-12 21:48:58
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "zaba" <z...@z...pl> wrote in message news:b2eeaj$ifm$1@foka.acn.pl...

    > wiec jak widzisz , musze zawalczyc o swoje i o zwrot jednego wpisu ( a jak
    > odpuszcze to mi przepadna oba).

    A na jakiej podstawie przepadna? Czy próbowalas juz odzyskac je? Wedlug mnie
    ( i ust o kosztach sadowych w spr, cywilnych ) :

    Art. 36. 1. Sad z urzedu zwraca stronie:

    1) caly uiszczony wpis od pisma:

    a) zwróconego wskutek braków formalnych,

    b) odrzuconego lub cofnietego, jezeli odrzucenie lub cofniecie nastapilo
    przed wyslaniem odpisu pisma innym stronom, a w braku takich stron - przed
    wyslaniem zawiadomienia o terminie posiedzenia,

    Mi pasuje, a Tobie? Wnies kolejny pozew i popros o zaliczenie poprzednio
    wniesionego wpisu na poczet tego. Wedlug mnie ( disclaimer ) :-)

    Powodzenia

    --

    Depi.