    From: "remaj" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem - pozyczka - zabezpieczenie
    Date: Thu, 13 Feb 2003 00:05:57 +0100

    Mam taki problemik i nie wiem jak go rozwiązać aby obydwie strony były
    zadowolone i zabezpieczone.Chodzi o pożyczkę gotówkowa pod zastaw auta.I tu
    jest problem natury finansowej a dokładnie chodzi o VAT.przedmiotem zastawu
    miałby być bus wartości 50.000 zł pożyczka 40.000 tylko jak to zrobić aby
    pożyczajcy był zabezpieczony tym autem ale abym nie musiał go
    przerejetrowywac.Problem tkwi w kosztach takiej operacji.
    Umowa kupna - sprzedazy 2% wartosci VAT 22 % od faktury no i nowe
    ubezpieczenie.Poza tym chcę aby auto było po wywiązaniu sie z pożyczki (3
    m-ce) nadal na firmę.Znowu ta procedura to paranoja.
    Proszę o ewentualną podpowiedz jak to zrobić aby tego uniknac a pożyczajacy
    mogł się zabezpieczyć tak abym nie mogł np.sprzedać tego busa czy
    ewentualnie wziąść inną powtórną pożyczke pod niego.
    Czy to jest wogóle prawnie wykonalne?

    Pozdr J.R.