  • 11. Data: 2002-01-19 11:39:35
    Temat: Re: problem laika
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "poreba" <d...@p...com> wrote in message
    news:a29gha$16k$1@news.tpi.pl...
    [...]

    > 1.ewidencję gruntów - duużo info

    Jest jawna.

    > 2.postanowienia planu zagosp. przestrzennego - przeznaczenie

    jest jawna, jesli che sie oswiadczenie na pismie to trzeba napisac podanie
    zalaczyc "zalacznik" i oplacic oplate skarbowa.

    Ponadto kazdy moze wystapic o WZTiZT przed nabyciem nieruchomosci.
    (ale to juz trudniej)

    > 3.księgi wieczyste - hipoteka

    nie wien, ale chyba tez.jawne.

    > 4.ewidencję ludności - meldunki

    > I teraz wątpliwości: w wielu z tych miejsc odmówią info
    > zasłaniając się ochroną danych osobowych. Kto obali te
    > podejście urzędników (akty prawne!)
    >
    > A co do zameldowania: pomimo swej ostrożności w 2 kolejnych
    > swoich mieszkaniach bez problemu przeprowadziłem procedurę
    > wymeldowania faktycznie nie przebywających pod adresem
    > zameldowania dusz.

    No wlasnie.
    Cale szczescie, ze nikt nie nastraszyl milej Pani, ktora ode mnie kupowala
    mieszkanie. Moglismy spokojnie przemeldowac sie pozniej.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-01-19 16:39:13
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2blsh$ak6$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "poreba" <d...@p...com> wrote in message
    > [...]
    > Jest jawna.
    Ba! Nie tylko jawna ale i "powszechnie dostępna" dla
    każdego, kto ma uzasadniony "interes prawny" - cytaty
    z ustawy o powszechnej ewidencji gruntów ale z pamięci.
    Mamy taką sytuację: Spodobała mi się działka nr 102/4 na
    terenie obręby Padołek. Pytam po ludziach-znajduję
    Borysława Buno. Ten twierdzi, że jest właścicielem działki
    i chętnie mi ją sprzeda. Udaję się do EG gdzie dowiaduję
    się że: na działce 102/4 w Padołku jest Xm2 gruntów Ls oraz
    Ym2 B jednostaka rejestrowa 1500/3900 a właściecielem jest...
    ktoś ale danych mi nie udostępnią gdyż chroni je uustawa o ODO.
    Jeżeli zawierzę P.Borysławowi i rozpocznę starania związane
    z zakupem działki (kredyt, pozyczka czy cokolwiek innego
    związanego z kosztami po mojej stronie) i nagle okaże się ż
    e własicielem działki jest dawno temu zmarły
    ŚP. dziadek P. Borysława a nikt nie pofatygował się przeprowadzić
    postępowania spadkowego lub siostra, córka, brata konia syn
    czy ktokolwiek inny kto nie zamierza lub nie może mi działki
    sprzedać, to co?
    Ponieważ praktyka nieudostępniania danych właściela przez
    EG jest powszechnie przeze mnie spotykana, dlatego pytam
    czy jest zgodna z prawem? Sprawę kawy czy koniaczku pomijam.

    > Ponadto kazdy moze wystapic o WZTiZT przed nabyciem nieruchomosci.
    > (ale to juz trudniej)

    Co to WZTiZT? W_arunki Z_abudowy i Z_agospodarowania T_erenu?

    > nie wien, ale chyba tez.jawne.

    Czy dobrze rozumiem, że też nie znasz odpowiedzi?
    niestety ;))

    pozdro
    ///
    /poreba
    ///robert

  • 13. Data: 2002-01-20 09:09:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "poreba" >
> [...]
    > EG jest powszechnie przeze mnie spotykana, dlatego pytam
    > czy jest zgodna z prawem? Sprawę kawy czy koniaczku pomijam.

    Alez nie ma problemu.
    Idzie pan do Pana Borysława Buno i mowi.
    Szanowny Panie. Do aktu notarialnego potrzebny jest wypis z rejestru
    ewidencji gruntu z panskim nazwiskiem, a ten dostanie tylko Pan....

    > [...]
    >
    > Co to WZTiZT? W_arunki Z_abudowy i Z_agospodarowania T_erenu?

    Czeski blad zrobilem>

    WTZiZT - W_arunki T_echniczne Z_abudowy i Z_agospodarowania T_erenu

    > Czy dobrze rozumiem, że też nie znasz odpowiedzi?

    To jest naprawde niewazne.
    Problem z wymeldowaniem moze byc wtedy, gdy ktos,
    moze wiarygodnie (choc falszywie) potwierdzic,
    ze pod wskazanym adresem dana osoba PRZEBYWA.

    jesli ktos ma "tytul prawny" do lokalu, a Pan chce wymeldowac
    (jako wlasciciel) jego wspolmalzonka - ktory faktycznie nie mieszka.
    Wtedy tak, wtedy moze byc problem.

    Jesli nie, niem a problemu - urzad wymelduje po przeprowadzeni sprawy.

    Boguslaw

  • 14. Data: 2002-01-20 21:12:14
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2e1fi$5ai$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "poreba" >

    > Alez nie ma problemu.
    > Idzie pan do Pana Borysława Buno i mowi.
    Ależ oczywiście! Ale co gdy SAM chcę sprawdzić?
    Rozważam tu nie sprawę praktyczną ale teoretyczną
    związaną z dostępem do danych teoretycznie
    publicznie dostępnych.

    [...]
    > Czeski blad zrobilem>
    OK. Wyjaśniło się.
    [...]
    > To jest naprawde niewazne.
    Jw. Jak pisałem, nie widzę problemu w przeprowadzeniu
    postępowania administracyjnego (wymeldowanie z urzędu/na wniosek)
    Problem z dostępem do danych.
    Może mnie Pan (jeżeli już to wzajemnie) oświecić?
    I pytanie wbrew brzmieniu nie jest ani złośliwe ani
    OFFENCE - po prostu nie wiem - a chciałbym.

    pozdrawiam
    ///
    poreba
    ///robert

  • 15. Data: 2002-01-21 10:22:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "poreba" [...]
    > Ależ oczywiście! Ale co gdy SAM chcę sprawdzić?
    > Rozważam tu nie sprawę praktyczną ale teoretyczną
    > związaną z dostępem do danych teoretycznie
    > publicznie dostępnych.

    Teoretycznie, to ja sie ciesze, ze nie kazdy kto tego chce moze gromadzic
    o mnie dane....

    Boguslaw