  • 1. Data: 2002-01-16 22:28:46
    Temat: ustalenie prawa własności
    Od: Włodzimierz Podmiotko <v...@a...net>

    Witam,
    Czy mógłby ktoś wskazać mi lteraturę i podstawę prawna tzw. ustalenia
    prawa własności. Podobno można wystąpić do sądu w przypadku gdy osoba
    włada nieruchomością ode dziesiątków lat na zasadzie nabycia spadku ale
    ze względów formalnych nie można w postępowaniu wieczystoksięgowym
    urządzić nowej księgi wieczystej.
    Włodek

  • 2. Data: 2002-01-16 22:36:28
    Temat: Re: ustalenie prawa własności
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 16 Jan 2002, Włodzimierz Podmiotko wrote:

    > Witam,
    > Czy mógłby ktoś wskazać mi lteraturę i podstawę prawna tzw. ustalenia

    Chodzi o zasiedzenie? Art. 172-173 KC.

    > prawa własności. Podobno można wystąpić do sądu w przypadku gdy osoba
    > włada nieruchomością ode dziesiątków lat na zasadzie nabycia spadku ale

    I nie tylko na tej zasadzie.

    > ze względów formalnych nie można w postępowaniu wieczystoksięgowym
    > urządzić nowej księgi wieczystej.

    A dlaczegóż to? Nie można wydzielić odrębnej parceli?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting