  • 1. Data: 2002-01-16 23:48:56
    Temat: absolwent
    Od: witek <N...@o...info.pl>

    Witam!

    Jestem tu pierwszy raz i mam takie pytanie:
    Kiedy student staje sie absolwentem szkoły wyższej? W dniu pomyślnej
    obrony, uzyskania absolutorium?

    To co znalazlem:

    USTAWA z dnia 12 września 1990r.

    Art. 149.

    1. Absolwent uczelni otrzymuje dyplom ukończenia studiów na określonym
    kierunku.

    --
    sprzedam lub zamienie: nikkor 28/2.8 AF-N,
    na: dobry obiektyw do powiekszalnika, makro 1:1

  • 2. Data: 2002-01-17 00:37:47
    Temat: Re: absolwent
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, witek wrote:

    > Kiedy student staje sie absolwentem szkoły wyższej? W dniu pomyślnej
    > obrony, uzyskania absolutorium?

    Jak widać - w dniu wydania dyplomu (a konkretnie z datą która na tymże
    dyplomie figuruje).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-17 09:13:08
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Kiedy student staje sie absolwentem szkoły wyższej?

    Zalezy co masz na mysli. Jesli chodzilo Ci o WKU, to dla nich jestes
    absolwentem od absolutorium. Jesli chodzilo o inne sprawy to nie wiem.

    G.

  • 4. Data: 2002-01-17 12:17:12
    Od: witek <N...@o...info.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Zalezy co masz na mysli. Jesli chodzilo Ci o WKU, to dla nich jestes
    > absolwentem od absolutorium.

    Ok, zgadza sie. Jestem absolwentem od absolutorium. Pytanie: kiedy sie
    uzyskuje absolutorium?

    U mnie w reg. studiow jest:
    [...]
    IX. UKOŃCZENIE STUDIÓW

    § 31

    1. Po spełnieniu warunków określonych w programie danego trybu studiów,
    student uzyskuje absolutorium.
    [...]

    Rozumiem, ze mam szukac programu studiow? Czy uzyskuje absolutorium po
    zdaniu ostatniego egzaminu?

    witek

  • 5. Data: 2002-01-17 13:36:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, witek wrote:

    > Ok, zgadza sie. Jestem absolwentem od absolutorium. Pytanie: kiedy sie
    > uzyskuje absolutorium?

    Zapewne po zaliczeniu ostatniego roku studiów.

  • 6. Data: 2002-01-17 15:28:54
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, ze mam szukac programu studiow?

    O ile nie masz czegos w tyl i brales przedmioty jak trzeba to po X semestrze
    powinienes juz miec wszystko wymagane do absolutorium (odpowiednie kursy,
    liczba godzin, egzaminy z jezykow obcych - tak przynajmniej bylo u mnie).

    Wprawdzie nie opisales dokladnie swojej sytuacji, ale skoro kontynuujesz w tym
    watku to chyba WKU zaczela sprawiac problemy - jesli tak to mozesz rzucic temat
    na grupe militaria.

    G.

  • 7. Data: 2002-01-17 16:16:20
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

> [...]
    > liczba godzin, egzaminy z jezykow obcych - tak przynajmniej bylo u mnie).

    IMHO to nalezy pisac "absolutorium".
    Wg znawcow tematu nie istnieje oficjalnie w przepisach absolutorium.
    Tym niemniej wszyscy go uzywaja w takim znaczeniu jak wyzej.
    Odkad siegam pamiecia to dla potrzeb wojska posiadanie "absolutorium" dawalo
    prawo do sluzby w SPR.
    Natomiast z punktu widzenia posiadanego wyksztalecenia "absolutorium"
    oficjalnie nic nie daje.
    Dalej ma sie oficjalnie srednie wyksztalcenie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-01-17 17:17:36
    Od: witek <N...@o...info.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > student uzyskuje absolutorium.
    > [...]
    > Rozumiem, ze mam szukac programu studiow? Czy uzyskuje absolutorium po

    OK, dzieki za pomoc. Napisze pozniej jak mi poszlo. Chodzi o to, ze
    zaliczylem ostatni egzamin na uczelni w lipcu, ale formalnosci typu
    zdanie indeksu itp. zalatwilem dopiero w grudniu przed obrona. Teraz,
    zeby mnie przeniesli do rezerwy potrzebuje udokumentowac, ze mialem
    absolutorium przed 9.XI.2001r. :-)

  • 9. Data: 2002-01-17 17:22:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "witek" [...]
> [...]
    > zdanie indeksu itp. zalatwilem dopiero w grudniu przed obrona. Teraz,
    > zeby mnie przeniesli do rezerwy potrzebuje udokumentowac, ze mialem

    Czy nie najprosciej spytac w dziekanacie czynie wydaliby zaswiadczenia o
    uzyskaniu
    absolutorium i dacie uzyskania (dla wojska)?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-01-17 17:35:29
    Od: witek <N...@o...info.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > "witek" [...]
    >>

    > Czy nie najprosciej spytac w dziekanacie czynie wydaliby zaswiadczenia o
    > uzyskaniu
    > absolutorium i dacie uzyskania (dla wojska)?
    Wydac to wydzadza, ale to dopiero jutro.

    Ja musze wiedziec, czy moge liczyc na date < 9.XII.2001r.

    witek