  • 1. Data: 2002-01-17 00:27:01
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika
    Od: "maryna" <m...@m...eu.org>

    Mam spory dylemat, ponieważ chcę się zwolnić z pracy ale nie wiem jak to
    szybko zrobić. Mój przyszły pracodawca nie będzie na mnie czekał tak długo.
    W obecnej sytuacji mógłbym do niego przyjść dopiero 1 marca. Obecny
    pracodawca nie chce podpisać mi wypowiedzenia za porozumieniem stron. Na
    dodatek jest to firma konkurencyjna, a ja mam podpisaną umowę o zakazie
    konkurencji w czasie trwania stosunku pracy. Mój obecny pracodawca nie chce
    abym odchodził z jego firmy i staje mi okoniem na każdą ugodę. Mam jeszcze 6
    dni starego urlopu.
    Czy jest możliwe abym rozpoczął pracę u nowego pracodawcy od 28 stycznia lub
    1 lutego ?
    Przeglądałem prawo pracy oraz przeczytałem Wydanie Specjalne Gazety Prawnej
    z dnia 13 czerwca 2001r.szukałem także w internecie i nie znalazłem niczego
    co by mi dało odpowiedz na moje pytanie.
    Jakie konsekwencje i z czym się wiąże oraz kiedy nastąpi rozwiązanie umowy w
    przypadku porzucenia pracy.
    W prawie pracy nie znalazłem słowa o porzuceniu pracy.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam maryna
    http://www.autainfo.prv.pl/

  • 2. Data: 2002-01-17 09:39:37
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "maryna" <m...@m...eu.org> napisał w wiadomości
    > Jakie konsekwencje i z czym się wiąże oraz kiedy nastąpi rozwiązanie
    umowy w
    > przypadku porzucenia pracy.

    Dostaniesz świadectwo pracy, gdzie umowa została rozwiązana bez
    wypowiedzenia z winy pracownika. Pracodawca może też zarządać
    odszkodowania.

    > W prawie pracy nie znalazłem słowa o porzuceniu pracy.

    Bo formalnie nie ma czegoś takiego - jak przestaniesz przychodzić do
    pracy bez usprawiedliwienia, to naruszasz podstawowe obowiązki pracownika
    i to może być oficjalną podstawą zwolnienia.

    Co do sposobu - praktycznie nie ma - albo porzucasz pracę, albo
    przekonujesz pracodawcę (w mniej lub bardziej delikatny sposób ;)), że
    powinien podpisać porozumienie stron.
    Ktoś też niedawno rzucił pomysł, żeby zacząć zakładać związki zawodowe -
    pracodawca powinien chętnie rozstać się z takim pracownikiem ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-18 00:18:10
    Od: "maryna" <m...@m...eu.org>

    Dzisiaj przeprowadziłem rozmowę z pracodawca i stwierdził , że nie podpisze
    mi rozwiązania umowy o prace za porozumieniem stron .
    Glównym powodem mojego zwolnienia się z pracy jest bardzo nerwowy prezes ,
    który potrafi walić pieścią w stół , lubi pokrzyczeć na pracowników , rzucać
    różnymi przedmiotami i okazywac swoją złość nie tylko na pracownika , ale
    także na klientach typu ; " jak sie coś panu nie podoba to tam są qrwa
    drzwi". Stojac koło niego człowiek nie wie czy za chwile nie dostanie czymś
    w głowe . W stosunku do mnie (z powodu wiedzy jaką posiadam ) raczej
    opanowywał swoje nerwy chociaż parę razy zdarzyło mu się na mnie pokrzyczeć
    i powygrażać. Jednak wiele razy byłem świadkiem takiego zachowania w
    stosunku do moich kolegów pracujacych ze mna .
    Tyle mojej historii celem zapoznania się z zaistniałą sytuacją .
    Wiem , że nie jest dla mnie korzystne porzucenie pracy (chociaż przyszły
    pracodawca wie jaką mam sytuacje i mu to nie przeszkadza) ze wzgledu na
    skutki prawne jakie móglby wyciagnać mój obecny pracodawca gdyby sprawa
    trafiła do sądu .Dlatego też myślę o rozwiazaniu z nim umowy z winy
    pracodawcy chociaż tego chciałem uniknać.
    Teraz moje pytanie.
    Czy w mojej sytuacji, rozwiazujac umowę o prace bez wypowiedzenia, mogę
    powołać się na art.11 pt .1 k.p. o poszanowaniu godności pracownika, gdyż
    bezpośrednio do mnie miały miejsce sporadyczne przypadkitakiego zachowania?
    Co stanie się w takim przypadku z moim zaległym urlopem oraz obecnym ?
    Majac świadków w sądzie na zachowanie się prezesa w stosunku do innych
    pracowników, jest możliwe aby sąd uznał moje roszczenia za słuszne ?
    Dziękuję za poradę.

    Pozdrawiam maryna
    http://www.autainfo.prv.pl/

  • 4. Data: 2002-01-18 10:01:17
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    gdyż
    > bezpośrednio do mnie miały miejsce sporadyczne przypadkitakiego

    Oczywiście możesz próbować i masz szanse wygrać. Tylko, że nie jest to
    pewna ani łatwa droga. Przede wszystkim ciężko jest udowodnić takie
    postępowanie. IMVHO lepszym pomysłem jest postraszenie go (rozpoczęcie
    procedury zakładania) związkami zawodowymi. Jeżeli też jest takim
    furiatem, to może rozrywka psychologiczna i podsunięcie porozumienia do
    podpisania w odpowiednim momencie. Może zwolnienie lekarskie (możesz go
    nim poszantażować - za pierwsze 35 dni zwolnienia w roku płaci
    pracodawca).
    Generalnie IMVHO do sądu idź dopiero, jak nie wypalą inne pomysły.

    > Co stanie się w takim przypadku z moim zaległym urlopem oraz obecnym ?

    Dostaniesz ekwiwalent.

    > Majac świadków w sądzie na zachowanie się prezesa w stosunku do innych
    > pracowników, jest możliwe aby sąd uznał moje roszczenia za słuszne ?

    Szanse masz, ale nie masz pewności.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz