  • 1. Data: 2002-01-17 06:40:32
    Temat: problem laika
    Od: Slawek Siudakiewicz <s...@b...7s.pl>

    Witam
    Niedawno zakupilem wraz z zona dom wszystko odbylo sie zgodnie chyba
    z panujacymi normami czyli notariusz (jakies 10 tys) biuro nieruchomosci
    (tutaj koszta ponosili wlasciciele domu) no i bank. Po miesiacu czasu
    udalo nam sie znalesc chwilke aby sie zameldowac w nowej miejscowosci no
    i okazalo sie ze w naszym domu jest zameldowany jakis chlopaczek ktory w
    tym roku konczy 18 lat i aktualnie jest w domu dziecka. Poprzedni
    wlasciciele mowili nam ze nie ma zadnych zobowaiazan ze nikt nie jest
    tam zameldowany itd i teraz mam pytania:
    1) czy chlopaczek zanim wymeldujemy go z urzedu ma jakies prawa do
    mieszkania w tym domu jakby przyszedl ?
    2) Czy w razie czego moge poprzednich wlascicieli skarzyc ? (wiedzieli
    ze on tam jest zameldowany od 7 lat tak nam powiedziano w gminie)
    3) czy biuro nieruchomosci powinno sprawdzic taka ewntualnosc (slyszalem
    ze zanim tam nie jestem zameldowany ja nie mam takiego prawa)
    4) Czy moze notariusz powinien to sprawdzic ?
    5) Czy tez biuro i notariusz nie musza sie niczym interesowac, a w razie
    czego oni tylko potwierdzaja ze poprzedni wlasciciele oszukali ?

    przepraszam za lamerke ale jedyny kontakt z prawem to ja mialem jak
    placilem mandat i zupelnie nie wiem jak sie poruszac w tym swiecie, a
    aktualnie w razie czego nie mam za duzo pieniedzy i nie stac mnie nie
    adwokata lub doradce tymbardziej gdyby sie okazalo ze jest niepotrzebny

    pozdrawiam
    Slawek
    mailto:s...@b...7s.pl

  • 2. Data: 2002-01-17 07:23:48
    Temat: Re: problem laika
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | 1) czy chlopaczek zanim wymeldujemy go z urzedu ma jakies prawa do
    | mieszkania w tym domu jakby przyszedl ?

    Zameldowanie nie daje żadnych praw do lokalu - to tylko takie oficjalne
    powiadomienie władz gdzie się mieszka - można złożyć wniosek do urzędu gminy
    o wymeldowanie tej osoby.

    MArcin.

  • 3. Data: 2002-01-17 09:54:17
    Od: "lorak" <k...@e...pl>

> [...]
    > z panujacymi normami czyli notariusz (jakies 10 tys) biuro nieruchomosci
    > (tutaj koszta ponosili wlasciciele domu) no i bank.
    Gratujuję! Po miesiacu czasu
> [...]
    > wlasciciele mowili nam ze nie ma zadnych zobowaiazan ze nikt nie jest
    > tam zameldowany itd i teraz mam pytania:

    Kiedyś był taki film o gościu, który się meldował u Federowicza:) Każdy
    pewnie wie, o co chodzi.
    Rada na przyszłość - bo teraz po ptokach - ZAWSZE trzeba sprawdzić czu ktoś
    nie jest zameldowany w mieszkaniu czy domu.
    No i sprawdźcie hipotekę!

    > 1) czy chlopaczek zanim wymeldujemy go z urzedu ma jakies prawa do
    > mieszkania w tym domu jakby przyszedl ?

    praw do wprowadzenia się za bardzo nie ma, ale po cholerę on wam na głowie?
    opłaty etc.....

    > 2) Czy w razie czego moge poprzednich wlascicieli skarzyc ? (wiedzieli
    > ze on tam jest zameldowany od 7 lat tak nam powiedziano w gminie)

    powództwa tu żadnego nie ma, chyba żeby była jakaś szkoda, co jednak musicie
    udowodnić

    > 3) czy biuro nieruchomosci powinno sprawdzic taka ewntualnosc (slyszalem
    > ze zanim tam nie jestem zameldowany ja nie mam takiego prawa)

    ja kupowałem i sprawdzałem. Lepiej nie słuchac tego co mówią, bo to czasami
    głupoty. A biuro to czemu ma mieć niby prawo??? PAnie informują bez
    problemów.

    > 4) Czy moze notariusz powinien to sprawdzic ?

    notariusza interesują księgi wieczyste
    czy w akcie notarialnym jest jakieś oświadczenie, że nik nie jest
    zameldowany? pewnie nie, a szkoda....

    > 5) Czy tez biuro i notariusz nie musza sie niczym interesowac, a w razie
    > czego oni tylko potwierdzaja ze poprzedni wlasciciele oszukali ?

    biuro to psy i tak, a notariusz odpowiada za księgi wieczyste i za akt. Ale
    jest ubezpieczony:)

> [...]
    > aktualnie w razie czego nie mam za duzo pieniedzy i nie stac mnie nie
    > adwokata lub doradce tymbardziej gdyby sie okazalo ze jest niepotrzebny

    będzie raczej niepotrzebny. Urząd gminy udzieli Ci wszelkich informacji. Bo
    inny jest tryb wymeldowania osoby zameldowanejna czas określony i
    nieokreślony.
    powodzenia i daj znać o wynikach. JAkby co to pisz na priwa!

    > pozdrawiam
    > Slawek
    karol

  • 4. Data: 2002-01-17 10:19:10
    Od: Slawek Siudakiewicz <s...@b...7s.pl>

    > LA >Gratujuję!

    :)))))))

    La >Rada na przyszłość - bo teraz po ptokach - ZAWSZE trzeba sprawdzić czu ktoś

    No wlasnie wprowadzono nas w blad ale tak to juz jest czlowiek jest z natury
    ufny i nie dokonca zorientowany. No ale chatka piekna :)

    > nie jest zameldowany w mieszkaniu czy domu.
    > No i sprawdźcie hipotekę!

    tak sprawdzona i czysta na szczescie

    > praw do wprowadzenia się za bardzo nie ma, ale po cholerę on wam na głowie?
    > opłaty etc.....

    No wlasnie ale i tak fajnie ze za plot nie musze go wpuszczac bo niechetenie
    bym to zrobil

    > powództwa tu żadnego nie ma, chyba żeby była jakaś szkoda, co jednak musicie
    > udowodnić

    No to facet ma luz bo problem jest tylko taki ze musze z zona brac dodatkowy
    dzien urlopu. Pracujemy we Wroclawiu a mieszkamy kawalek za i do UG jest z 20
    km

    > ja kupowałem i sprawdzałem. Lepiej nie słuchac tego co mówią, bo to czasami
    > głupoty. A biuro to czemu ma mieć niby prawo???

    No wlasnie podobno jest tak ze biuro ktore sprzedaje powinno sprawdzic oferte
    pod kazdym wzgledem i wykluczyc takie sytuacje.
    A w UG nam powiedziano ze dopoki sie nie zameldujemy to nic nam nie moga
    powiedziec

    > notariusza interesują księgi wieczyste
    > czy w akcie notarialnym jest jakieś oświadczenie, że nik nie jest
    > zameldowany? pewnie nie, a szkoda....

    Jest zapis ze zadne osoby trzecie nie maja cos tam cos tam (nie mam pod reka) i
    ze nie jest w inny sposob obciazona

    > biuro to psy i tak, a notariusz odpowiada za księgi wieczyste i za akt. Ale
    > jest ubezpieczony:)

    Kurde to notariusz bierze niemal 10 tys od transakcji na 150 tys i nie sprawdza
    wszystkiego ! Jejku juz wiem na jaki kierunek dzici puszcze na studia.

    > będzie raczej niepotrzebny. Urząd gminy udzieli Ci wszelkich informacji. Bo
    > inny jest tryb wymeldowania osoby zameldowanejna czas określony i
    > nieokreślony.
    > powodzenia i daj znać o wynikach.

    OK

    > JAkby co to pisz na priwa!

    Dziekuje :)

    Pozdrawiam
    Slawek Siudakiewicz
    mailto:s...@b...7s.pl
    www.7s.pl

  • 5. Data: 2002-01-17 10:38:35
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Notariusz to rzeczywiście niezła fucha...
    Ale tak na marginesie, to nie wiem, czy rzeczywiście możesz go wymeldować...
    Przepisy własności a przepisy meldunkowe to dwie różne sprawy. I nie jest to
    odosobniony przypadek.
    Znajoma ostatnio sprzedała mieszkanie, ale się z niego nie wymeldowała, mieszka
    z córką, ale meldunek ma na dawnym mieszkaniu, które nie jest jej. I właściwie
    podczas nieobecności lokatorów może spokojnie zadzwonić na policję, wezwać
    ślusarza i sobie wejść do środka.
    Czysto hipotetycznie, to jak tamten dzieciak coś narozrabia i np. komornik
    będzie coś musiał sćiągać, to w świetle prawa zacznie zajęcia od... miejsca
    zameldowania... i zapieczętuje wasze meble...
    I może jeszcze zdąży je zlicytować, żanim zareagujecie (np. wyjedziecie na
    miesiąc na urlop...).
    Też jestem ciekaw, jak to się potoczy.
    mailnij na priwa z...@b...pl

  • 6. Data: 2002-01-17 11:03:12
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Użytkownik "Slawek Siudakiewicz" <s...@b...7s.pl> napisał w
    wiadomości news:3C46AFC4.2BDE0CC3@bezspamu.7s.pl...

    > Nawet jak nie ma chlopaczek zadnych praw wlasnosci do domu !? Wlasicielami
    domu
    > jestesmy tylko my

    I tylko Wy go możecie sprzedać - do przeniesienia własności nieruchomości
    potrzebny jest notariusz który na szczęcie z reguły wie na czym polega
    różnica między obowiązkiem meldunkowym a własnością :o)

    Marcin :o)

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-01-17 11:04:37
    Od: Slawek Siudakiewicz <s...@b...7s.pl>

  • 8. Data: 2002-01-17 18:19:20
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > domu

    Ja nie mówię zaraz o całym domu - tylko o ruchomościach, które są w środku,
    które przecież mogą być własnościa tego, który tam jest zameldowany i jako
    takie, do wniesienia sprzeciwu, że jest to wasza własność, może "zabezpieczyć"
    komoras - no i może zdążyć zlicytować, zanim wniesiecie sprzeciw. A macie kwita
    na wszystko? Bo bez tych kwitów, to chłopaczek może twierdzić, że to jego a
    komornik uwierzy temu, któremu będzie wygodniej...

  • 9. Data: 2002-01-18 12:56:22
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Pytanie dodatkowe: jaki tytuł prawny do lokalu,jaki lokal ?
    Rozumiem, że prawo własności, a nie dzierżawa wieczysta?

  • 10. Data: 2002-01-18 15:54:52
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    > Pytanie dodatkowe: jaki tytuł prawny do lokalu,jaki lokal ?
    > Rozumiem, że prawo własności, a nie dzierżawa wieczysta?
    Witam,
    Tak czytam ten wątek i nasuwa mi się kilka wątpliwości.
    Przed kupnem nieruchomości należy sprawdzić:
    1.ewidencję gruntów - duużo info
    2.postanowienia planu zagosp. przestrzennego - przeznaczenie
    3.księgi wieczyste - hipoteka
    4.ewidencję ludności - meldunki
    I teraz wątpliwości: w wielu z tych miejsc odmówią info
    zasłaniając się ochroną danych osobowych. Kto obali te
    podejście urzędników (akty prawne!)

    A co do zameldowania: pomimo swej ostrożności w 2 kolejnych
    swoich mieszkaniach bez problemu przeprowadziłem procedurę
    wymeldowania faktycznie nie przebywających pod adresem
    zameldowania dusz.

    pozdro
    ///
    /poreba