  • 1. Data: 2005-05-16 19:44:27
    Temat: prawo budowlane - szybkie pytanie
    Od: "Gipson" <G...@i...net.pl>

    Witam
    Mam pytanie, ile wynosi minimalna odleglość miedzy nowo budowanymi blokami
    mieszkalnymi ? jak ma znaczenie bloki sa 3 pietrowe [ parter + 3 pietra]
    dziekuje za szybka odpowiedz

    --
    GipsonTHEone[@]wp.pl

  • 2. Data: 2005-05-16 20:04:53
    Temat: Re: prawo budowlane - szybkie pytanie
    Od: "Sławek" <s...@p...com>

  • 3. Data: 2005-05-16 20:17:09
    Od: "Gipson" <G...@i...net.pl>

    ehhh balem sie ze tak malo :(
    pozostaje mi nadzieja ze wprowadzil mi sie do bloku obok jakas ladna
    sasiadka ;-)

    --
    GipsonTHEone[@]Wp.pl

  • 4. Data: 2005-05-16 20:51:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > 8 metrów

    A nie połowa wysokości budynku plus 2 metry?

  • 5. Data: 2005-05-16 20:56:15
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    8m to minimalna odleglosc miedzy4 budynkami w przypadku gdy co najmniej 1 z
    nich jest nizszy niz 3 kondygnacje (nie jestem pewien czy dokladnie tak, ale
    w 2000 roku jak budowalem dom bylo jakos tak). Jeśli wiec przepisy sie nie
    zmienily, to nie dotyczy ten przepis blokow, wydaje mi sie wiec ze jest to
    uzaleznione od wysokosci i konstrukcji samego budynku, jednak nie moge
    wykluczyc ze jest to takze 8m

  • 6. Data: 2005-05-17 06:02:44
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Do tego dochodzą jeszcze jakieś punkty o liczbie godzin oświetlenia słonecznego...
    JaC

  • 7. Data: 2005-05-17 06:56:50
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    3m so granicy dzialki jesli nie ma okien i 4m jesli sa...
    po za tym istnieja przpisy dot zacieniania i trzeba wykonac analize
    naslonecznienia dla kazdego mieszkania
    Odpowiedz nie jest wiec prosta

  • 8. Data: 2005-05-17 06:57:11
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    bzdura - niby jaka podstawa prawna ?

  • 9. Data: 2005-05-17 08:30:18
    Od: "Sławek" <s...@p...com>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naslonecznienia dla kazdego mieszkania
    > Odpowiedz nie jest wiec prosta
    >
    >3 metry zgadza się pod warunkiem ze jest zgoda sąsiada i budynek jest
    Jezeli stawiany jest kolejny budynek odstep miedzy budynkami musi wynosić 8
    m bez wzgledu na połozenie granicy. Przepisy PPoż.

  • 10. Data: 2005-05-19 00:01:58
    Od: "Therminator" <t...@i...pl>

    > Mam pytanie, ile wynosi minimalna odleglość miedzy nowo budowanymi blokami
    > mieszkalnymi ? jak ma znaczenie bloki sa 3 pietrowe [ parter + 3 pietra]
    > dziekuje za szybka odpowiedz

    Witam!
    Tak offtopic:
    Zauwazylem, ze w ostatnim czasie developerzy postepuja w "chamski" sposob.
    Buduja budynek na dzialce i zostawiaja duzo przestrzeni przed/za tym
    budynkiem ( lub wersja z 2 budynkami znacznie oddalonymi od siebie).
    Nastepnie sprzedaja mieszkania - przez rok, dwa- ludziom, ktorzy sa
    szczesliwi, ze beda mieli przestrzen przed oknami, i chetniej placacymi za
    taka opcje niemale pieniadze (lub wczesniej wplacajac wierzac tylko w
    wizualizacje projektu).
    Nastepnie po sprzedaniu juz wszystkich mieszkan buduja nowe budynki na tych
    dzialkach praktycznie na centymetry z obowiazkowymi odleglosciami.
    I tak szczesliwi posiadacze mieszkan z widokiem staja sie posiadaczami
    mieszkan z widokiem na sasiada i brakiem slonca, a wartosc lokalu spada
    nawet o paredziesiat procent. Bo kto chce miec widok na emeryta na przeciwko
    zamiast zieleni??

    Pozdrawiam
    Michal

    PS. Ciekawe co by bylo gdyby ktos podal takiego developera do sadu, ze
    kupowal mieszkanie wedug przedstawianych planow - z widokiem, a po 2 latach
    ma widok na pelargonie na balkonie - na przeciwko.
    Do tego jeszcze rekompenstata w stracie wartosci rynkowej takiego
    mieszkania.
    Mysle, ze niedlugo moze byc pelno tego typu spraw.
    Zaloze sie, ze zapis w umowie, dotyczcy walorow "widokowych" bylby
    nierealny, bo developer juz na etapie zakupu dzialki planuje okreslona
    liczbe inwestycji.