  • 1. Data: 2002-07-18 20:31:45
    Temat: prawo a VAT (sprawa dla reportera)
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Słuchajcie oglądałem w TVP1 Sprawę dla reportera, to się nie mieści w głowie
    Facet (A) prowadzi firmę, inna firma (B) wystawia mu za usługę fakturę VAT.
    Facet (A) płaci firmie pieniądze (oczywiście z VAT'em).
    Jednak ta firma (B) VAT'u nie odprowadza do US, po 5 latach (mniej niż 5)
    przychodzi urzędnik i mówi, że VAT z wystawionej przez firmę (B) faktury nie
    został zapłacony.
    I ten facet (A) musi go jeszcze raz zapłacić. Ma na to około 14 dni.
    Co wy na to??????
    Bo według mojego pojęcia sprawiedliwości to faceta (A) nic to nie powinno
    obchodzić.
    A jeśli takie jest w Polsce prawo to z tego kraju UCIEKAJMY !!!!!!!!!!!!!!
    Bo to jest bur.....

  • 2. Data: 2002-07-18 20:57:59
    Temat: Re: prawo a VAT (sprawa dla reportera)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    niż 5)
    > przychodzi urzędnik i mówi, że VAT z wystawionej przez firmę (B)

    Nie został zapłacony, czy nie ma potwierdzonej kopii
    u sprzedawcy?
    Co nie zmienia faktu, że przepis jest <?#^&*!

    CEZ

  • 3. Data: 2002-07-19 07:15:03
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > obchodzić.
    > A jeśli takie jest w Polsce prawo to z tego kraju UCIEKAJMY !!!!!!!!!!!!!!

    Niestety takie są realia. Takie wątki przewijają się od czasu do czasu na
    pl.soc.prawo.podatki i nie ma co tu ukrywac że jest to jeden z najgłupszych
    przepisów że mozna odliczyć podatek VAT "pod warunkiem że sprzedawca go
    zapłaci" - w dużym uproszczeniu. Planowana zmiana prawa podatkowego jest
    znakomitą motywacją ale nie do pobudzenia gospodarki lecz do opuszczenia
    tego kraju.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-07-22 10:47:14
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    najgłupszych
    > przepisów że mozna odliczyć podatek VAT "pod warunkiem że sprzedawca go

    To jest jednak zbyt duze uproszczenie.

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-22 10:47:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > A jeśli takie jest w Polsce prawo to z tego kraju UCIEKAJMY !!!!!!!!!!!!!!
    > Bo to jest bur.....

    Zanim zaczniesz uciekac to sprawdz jakie prawo obowiazuje tam gdzie chcesz
    uciekac.

    Karol

  • 6. Data: 2002-07-22 10:59:58
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > najgłupszych
    >
    > To jest jednak zbyt duze uproszczenie.

    Jestem lajkonikiem w tych sprawach troche al to co napisaliscie jest dla
    mnie niesamowita historia !!! :(
    Naprawde jest tak ze za kazdym odliczeniem VATu musze sie dowiadywac (ghdzie
    ???) czy dana firma odprowadzila VAT ????

    Napiszcie prosze wiec jak to jest dokladnie bez uproszcznia ...

    AdnY

  • 7. Data: 2002-07-22 11:17:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Napiszcie prosze wiec jak to jest dokladnie bez uproszcznia ...

    Tak jak napisal "cef".
    Jak wystawca wywali kopie faktury do kosza.

    Karol

  • 8. Data: 2002-07-22 11:17:19
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik AndY napisał:

> [...]
    > firma odprowadzila VAT ????
    >
    > Napiszcie prosze wiec jak to jest dokladnie bez uproszcznia ...

    Dokładnie i bez uproszczenia to nie jest tak jak zostało "zapodane" :-)
    Jeżeli kupuje coś na fakturę VAT i odliczam VAT, a sprzedawca ujmie
    fakturę w ewidencji - tzn. jak przyjdzie kontrola to ta faktura bedzie
    zapisana w księgach i rejestrach, tyle że fizycznie VATu nie zapłacił,
    to nic mi nie mogą zrobić.
    Inna sprawa, gdy sprzedawca wyrzuci ta fakturę, na ten sam numer
    wystawi inną komu innemu i nie względni "naszej" faktury w ewidencji
    (i co za tym idzie nie odprowadzi VATu, ale to juz sprawa drugorzędna).
    Jeżeli faktury, na podstawie której ja odliczylam VAT sprzedawca nie
    ma w ewidencji, to ja ponosze tego konsekwencje - musze oddać VAT
    naliczony z odsetkami.
    Absurdem jest, że nawet jeżeli US udowodni sprzedawcy, że taka faktura
    była, i ukarze go za ukrywanie dochodów i zaniżanie podatku, to i tak
    kupujący obrywa. A przecież US udowodnił, że taka faktura była, ja
    sobie jej nie wymysliłam.
    I tu mamy piekna polska paranoję - US podejrzewa jednego z nas o
    oszustwo. Udowadnia winę jedenemu, co automatycznie wyklucza winę
    drugiego, ale karze obydwie strony.
    A przecież widac, że jedna strona nie ma najmniejszego wpływu na
    postepowanie drugiej.
    Moge prześwieltlić kontrahenta do ostatnij nitki, ale przeciez nie
    bede stać nad nim gdy wypełnia deklarację VAT.
    Teoretycznie pozostaje sąd cywilny i domaganie sie odszkodowania od
    kontrahenta. Ale sami wiemy jak działaja sądy cywilne w naszym pięknym
    kraju i ile to kosztuje.

    A trubunał konstytucyjny uznał ten przepis za zgodny z konstytucją.
    Bo jak wiadomo zasada domniemania niewinności nie obowiązuje w prawie
    podatkowym. Dla US wszyscy jesteśmy oszustami, chyba że udowodnimy
    niezbicie swoja niewinność.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-07-23 13:46:27
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zanim zaczniesz uciekac to sprawdz jakie prawo obowiazuje tam gdzie chcesz
    > uciekac.
    >
    > Karol

    Tak na poważnie to zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu, większość moich
    znajomych również.
    Wracając do sprawy. Ta SPRAWA DLA REPORTERA dopiero będzie to był tylko
    zwiastun tematu. Najprawdopodobniej to będzie najbliższy program.
    Tamta sprawa dotyczyła dwóch firm. Co się jednak dzieje idąc tym tropem, gdy ja
    jako obywatel (bezfirmowy) kupuję cement do remontu mieszkania i odpisuję sobie
    ten wydatek od podatku w ramach ulgi remontowej. Skład budowlany moją fakturkę
    wywala do śmieci, wobec czego nie odprowadza od niej VAT'u. W razie kontroli US
    kogo ścigają ? mnie, skład budowlany czy cementownię ???

    A tak na zdrowy rozum i rozsądek "co konia obchodzi, że się wóz wywraca" jaką
    policją musiałaby dysponować każda firma chcąc mieć pewność, że sprzedawca,
    wpisał fakturę do ksiąg??. Według mnie to powinien być problem PAŃSTWA, a nie
    właściciela firmy.