    From: <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo a VAT (sprawa dla reportera)
    Date: 23 Jul 2002 15:46:27 +0200

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zanim zaczniesz uciekac to sprawdz jakie prawo obowiazuje tam gdzie chcesz
    > uciekac.
    >
    > Karol

    Tak na poważnie to zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu, większość moich
    znajomych również.
    Wracając do sprawy. Ta SPRAWA DLA REPORTERA dopiero będzie to był tylko
    zwiastun tematu. Najprawdopodobniej to będzie najbliższy program.
    Tamta sprawa dotyczyła dwóch firm. Co się jednak dzieje idąc tym tropem, gdy ja
    jako obywatel (bezfirmowy) kupuję cement do remontu mieszkania i odpisuję sobie
    ten wydatek od podatku w ramach ulgi remontowej. Skład budowlany moją fakturkę
    wywala do śmieci, wobec czego nie odprowadza od niej VAT'u. W razie kontroli US
    kogo ścigają ? mnie, skład budowlany czy cementownię ???

    A tak na zdrowy rozum i rozsądek "co konia obchodzi, że się wóz wywraca" jaką
    policją musiałaby dysponować każda firma chcąc mieć pewność, że sprzedawca,
    wpisał fakturę do ksiąg??. Według mnie to powinien być problem PAŃSTWA, a nie
    właściciela firmy.