  • 61. Data: 2010-04-20 13:26:17
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > Albo młody jesteś

    :-) dzięki. Mam zdecydowanie więcej lat, niż absolwent liceum.
    > albo ostatnie kilkanaście lat spędziłeś na totalnym
    > odludziu, skoro dziwisz się takim oczywistościom.

    Nie dziwię się, tylko raczej mnie wkurza ta "wolność gospodarcza".
    J.

  • 62. Data: 2010-04-20 13:26:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.04.2010 15:23), Tomasz Kaczanowski wrote:
    [...]
    > Widzisz, jakich mam ludzkich pracodawców, bo się pytali właśnie w tym
    > samym celu. Tylko widzisz, ja na pracodawcę nie patrzę jak na wroga,
    > tylko kogoś z kim współpracuję i tak samo jak on, gdy mu się przypomni
    > mnie zapyta, abym miał pieniądze wcześniej na koncie (nie musiał czekać
    > na zwrot z us-u), jak i ja pokombinuje, żeby firma przynosiła większy
    > zysk (bo to tez mi się opłaci - wyższe premie kwartalne - zalezne od
    > zysku). I nie musi tego robić w tak formalny sposób "przypominam..."
    > tylko po prostu podejdzie i porozmawia.

    Jeżeli się pyta "czy pracujesz gdzie indziej" - to nie ma prawa. Ale jak
    się zapyta "czy rozliczyć twoją 'kwotę wolną od podatku'" w miesięcznych
    zaliczkach - to wtedy owszem.

    p. m.

  • 63. Data: 2010-04-20 13:27:14
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Art. 22^1 §1 pkt 6 kp.
    > Czytanie kodeksu pracy jak się mówi o umowie o pracę ma kolosalną
    > przyszłość.
    No pewnie ma kolosalne znaczenie..... nie czytałem bo nie miałem potrzeby.

    Ale pocieszam się, że ty chyba też nie czytałeś bo ten punkt ma się
    nijak do mojego pytania.

    mp.

  • 64. Data: 2010-04-20 13:27:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > Powiedz to swojemu posłowi: "Niech pan zmieni to nienormalne prawo".

    Polecę klasykiem:"
    "Gdyby wybory miały coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane."
    J.

  • 65. Data: 2010-04-20 13:29:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Pysz pisze:

    > Ale pocieszam się, że ty chyba też nie czytałeś bo ten punkt ma się
    > nijak do mojego pytania.

    To pocieszaj się dalej.

    --
    @2009 Johnson

  • 66. Data: 2010-04-20 13:33:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
> [...]
    >
    > Jeżeli się pyta "czy pracujesz gdzie indziej" - to nie ma prawa. Ale jak
    > się zapyta "czy rozliczyć twoją 'kwotę wolną od podatku'" w miesięcznych

    Widzisz - zapytać ma prawo - to ty nie musisz odpowiadać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 67. Data: 2010-04-20 13:50:45
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > To pocieszaj się dalej.

    Już się pocieszyłem :-)

    A tobie polecam nie pisanie głupot jak czegoś nie wiesz :-p

    mp.

  • 68. Data: 2010-04-20 16:53:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 14:51, krys pisze:
    > I co to ma być, że nie można normalnie we własnej firmie skończyć współpracy
    > z osobą, która przestała spełniać nasze kryteria?

    A jak myślisz, dlaczego tak modne jest tzw. samozatrudnienie? Kodeks
    pracy to dla pracodawcy jedna wielka porażka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 69. Data: 2010-04-20 17:51:06
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jak myślisz, dlaczego tak modne jest tzw. samozatrudnienie? Kodeks
    > pracy to dla pracodawcy jedna wielka porażka.

    Taniej wychodzi. I problemów nie ma z nie - pracownikiem. KP tak naprawdę to
    i pracownikom szkodzi, tylko oni o tym nie wiedzą.
    J.

  • 70. Data: 2010-04-20 18:47:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 19:51, krys pisze:

    > Taniej wychodzi.

    I prościej...

    > I problemów nie ma z nie - pracownikiem.

    i nie tylko z nie-pracownikiem, ale i z wymaganiami w stylu ,,musi być
    kibel dla kobiet osobno''. Kolega taki utrzymuje zarośnięty kurzem, bo
    jedyna pracownica woli do męskiego, bo tam ma bliżej.

    > KP tak naprawdę to
    > i pracownikom szkodzi, tylko oni o tym nie wiedzą.

    Stosunek pracy jest w ogóle głupim stosunkiem niewolniczym dla obu
    stron. Ja od dawna uważam, że każdy powinien być przedsiębiorcą.
    Oczywiście po wcześniejszym uproszczeni zasad takiego działania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek