  • 1. Data: 2006-02-17 17:01:15
    Temat: pracodawca odbiera zasiłek chorobowy
    Od: kica<k...@o...pl>

    ęWitam!!!
    Proszę Państwa mam pytanie i bardzo proszę o odpowiedz.
    Mój mąż pracuję w hucie szkła (B.T.B.B w Grzybowie) Przbywał na zwolnieniu
    chorobowym i zasiłek chorobowy wypłacał pracodowca.Gdy mąz wrócił do pracy
    to zakład pracy ten wcześniej wypłacony zasiłek chorobowy potrąca sobie z
    poborów( jest to kwota 200 zł, która będzie pobierana przez pracodawcę przez 3
    m-ce).To nie jest tylko przypadek mojego męża , tak dzieje się z każdym
    pracownikiem ,który przebywał na zwolnieniu chorobowym.Mamy małe dziecko , ja
    nie pracuję więc kwota 200 zł jest to dla nas bardzo dużo.Dlatego chciałam
    zapytać czy zakład pracy słusznie pobiera ten wcześniej wypłacony zasiłek? Czy
    ma do tego prawo? Jeśli tak to na jakiej podstawie , jeśli nie to jak można temu
    zapobiec?
    Bardzo proszę o poradę , gdyż to rozwiąże nie tylko mój problem, ale również
    tysiąca ludzi którzy tam pracują i też ich to dotyka.
    Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam - Sosnowska

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-17 17:17:37
    Temat: Re: pracodawca odbiera zasiłek chorobowy
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "kica" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Czy
    > ma do tego prawo? Jeśli tak to na jakiej podstawie , jeśli nie to jak

    Wezwanie do zaplaty listem poleconym - a potem pozwac do Sadu Pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-02-17 17:22:59
    Od: kica<k...@o...pl>

    Dziekuje za odp. Nakaz zapłaty wyśmieją i wyrzucą tam jest samowolka, ktoś w
    koncu powinien zrobic jakis program i pokazac co tam się dzieje ja w to nie
    wierzyłam do czasu gdy nie zaczełam tam pracować. Pójdę tam porozmawiać ale
    czym się podeprzeć?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-02-17 17:52:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Dziekuje za odp. Nakaz zapłaty wyśmieją i wyrzucą tam jest samowolka

    I dlatego podajesz nazwę firmy i podpisujesz się nazwiskiem?

  • 5. Data: 2006-02-17 18:30:44
    Od: kica<k...@o...pl>

    no to mylisz się to nie moje nazwisko ale jak chcesz napisze Ci.
    Co do nazwy zakładu pracy to dlaczego mam ukrywać gdzie pracuję.
    A tak w ogóle to piszę tu bo potrzebuję pomocy ,a nie uwag w jaki sposób piszę.
    Może masz coś wspólnego z tym i dlatego tak reagujesz???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-02-17 18:46:04
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "kica" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ktoś w koncu powinien zrobic jakis program i pokazac co tam się dzieje ja w
    to nie
    > wierzyłam do czasu gdy nie zaczełam tam pracować.

    A może by ktoś zachował się jak dorosły a nie jak dziecko i nie szedł do roboty,
    która mu nie pasuje? Masz jakiś nakaz sądowy pracowania tam?
    Jak wejdziesz w kałuże błota to też będziesz płakać, że nie spodziewałaś się, że
    będzie tak głęboka i będziesz szukać kogoś kto ci buty umyje?

    --
    vertret

  • 7. Data: 2006-02-17 18:53:14
    Od: kica<k...@o...pl>

    Nie mam dziecko , któremu muszę dać jesć i dla niego wchodzę w to błoto.Jak
    będziesz miał dzieci to zrozumiesz.a jak już masz to nie jesteś prawdziwym ojcem
    skoro nie rozumiesz poświęcenia dla dzieci.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-02-17 19:13:37
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    > Nie mam dziecko , któremu muszę dać jesć i dla niego wchodzę w to
    błoto.Jak
    > będziesz miał dzieci to zrozumiesz.a jak już masz to nie jesteś prawdziwym
    ojcem

    Ciekawe tylko czy pracodawca obcina te 200 pln z pensji zasadniczej czy tez
    z jakiejs premii uznaniowej, znam firmy, w ktorych jest nawet praktykowana
    specjalna premia absencyjna dla osob ktore od co najmniej pol roku nie
    chorowaly.
    Pracownik, ktory nie chodzi na zwolnienia jest dla pracodawcy efektywniejszy
    wiec moze go gratyfikowac. Natomiast takiego ktory wraca ze zwolnienia nie
    ma za co nagradzac.
    Nie wierze, zeby ktos w firmie ktora zatrudnia kilkaset osob podlozyl sie
    zabierajac pieniadze z wynagrodzenia. Jak pisaliscie wczescniej jest to
    ewidentne przestepstwo. A z donosami do ZUS`u bym sie tak nie spieszyl, bo
    pensja nizsza o 200 zl i tak jest pewnie wyzsza niz zasilek, a panie z kadr
    w tak duzych firmach z reguly spedzaja w zusie wiecej czasu niz u siebie i
    maja tam calkiem dobre kontakty.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-02-17 19:25:56
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

> [...]
    > kadr
    > w tak duzych firmach z reguly spedzaja w zusie wiecej czasu niz u siebie i
    mozna sie zdziwic jakie numery robia .. przy kilkuset pracownikach 200 zl
    miesiecznie razy 12 miesiecy robi ladna sumke
    a kara jaka kara kilkaset zlotych ... zysk ewidentny czyli oplaca sie
    kombinowac

  • 10. Data: 2006-02-17 19:32:44
    Od: kica<k...@o...pl>

    Dziękuję Blady za odpowiedz.
    Te pieniądze są pobierane z zasadniczej, a nie z premii.
    Tak się składa ,ze po potrąceniu tych pieniędzy , kwota wypłaty jest bliska kwocie
    zasiłku.
    ok Jakoś poradzimy sobie bez tych pieniędzy, ale to nie tylko my!!!!!!!
    Tysiące ludzi mają ten problem.Zrobię coś z tym bo nie mogę się pogodzić, że
    człowiek ,który ma zapewniony byt dla kilku pokoleń , tak traktuje ludzi,którzy
    wypracowali mu to własnymi rękami i to za tak marne pieniądze i jeszcze potrafi
    bezprawnie część tych "groszy" zabrać.Ludzie godzą się na to bo boją się że
    utracą pracę bo mają dzieci do wyżywienia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info