  • 1. Data: 2006-02-17 15:05:15
    Temat: Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Witam serdecznie

    Spotkałem się już z tyloma interpretacjami na ten temat, że w końcu chcę
    wiedzieć dokładnie jak to jest z tą niezgodnością towaru z umową.

    Kupuję jakiś towar.
    Towar nie jest taki jaki być powinien (działa wadliwie)
    zgłaszam się do sprzedawcy i powołując się na ustawę z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu
    cywilnego , a w szczególności na art. 8 ust. 1 żądam wymiany na nowy.

    art. 8 ust. 1
    Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów.

    Sprzedawca oświadcza, że będzie naprawiał a ja oświadczam, że chcę wymienić

    I kto tu ma rację?

  • 2. Data: 2006-02-17 15:21:04
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "No Name"

    > Sprzedawca oświadcza, że będzie naprawiał a ja oświadczam, że chcę
    > wymienić
    >
    > I kto tu ma rację?

    obaj
    sprzedawca nie naprawai tylko producent.

    sprzedawca musi ci dać produkt niewadliwy albo oddać kasę.
    jeśli nie dizała musi wymienić na nowy ( z tym że najpierw działa procedura
    naprawy do skutku)

    macso

  • 3. Data: 2006-02-17 15:35:56
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    producent.

    > sprzedawca musi ci dać produkt niewadliwy albo oddać kasę.
    > jeśli nie dizała musi wymienić na nowy ( z tym że najpierw działa
    > procedura naprawy do skutku)

    na jakiej podstawie ???

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-17 16:37:15
    Od: maczek <t...@t...pl>

    No Name napisał(a):
    > [...]żądam wymiany na nowy.[...]
    > Sprzedawca oświadcza, że będzie naprawiał a ja oświadczam, że chcę wymienić
    >
    > I kto tu ma rację?

    Jeśli zażądałeś wymiany na nowy, to sprzedawca - gdy uznał reklamacje
    - ma obowiązek najpierw zrealizować ją zgodnie z Twoimi żądaniami.
    Dopiero, gdy wymiana będzie dla Niego niemożliwa, albo będzie pociągać
    nadmierne koszta może zdecydować się na naprawę.
    To samo w odwrotną stronę - jeśli zażądałeś naprawy, a dla sprzedawcy
    jest to niemożliwe albo zbyt kosztowne może produkt wymienić.

    Tak więc w tym wypadku jeśli wymiana towaru jest dla tego sprzedawcy
    możliwa i uznał On reklamację - ma On obowiązek wymienić produkt na
    nowy.

    Pozdrawiam
    Maczek

  • 5. Data: 2006-02-18 10:52:57
    Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl>

    "... z tym że najpierw działa procedura naprawy do skutku..." macso

    To bzdura -
    - tak jak pisze Maczek - wybór naprawa bądź wymiana to Twoje uprawnienie.
    Kwestia napraw do skutku może być regulowana w gwarancji, ale to osobna
    bajka i osobne uprawnienia
    ita

  • 6. Data: 2006-02-18 12:37:12

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > sprzedawca musi ci dać produkt niewadliwy albo oddać kasę.
    > jeśli nie dizała musi wymienić na nowy ( z tym że najpierw działa

    w sposób nie do końca precyzyjny opisałeś instytucję rękojmi z kodeksu
    cywilnego... a nie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
    W,